برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

چگونه پوستی صاف و یکدست داشته باشیم

1 سال پیش

ذات انسان زیبا پسند است و برای زیبا تر دیده شدن هر ترفندی را امتحان میکند، با پیشرفت علم و تکنولوژی متخصصان پوست و زیبایی نیز در جستجوی راه های حفظ سلامت و زیبایی پوست هستند و به نتایج خوبی هم رسیده اند.داشتن صورت و اندامی زیبا و جذاب خیلی بیشتر از گذشته اهمیت دارد ، برای به دست آوردن صورتی صاف و یکدست باید پوستی عاری از جوش ، لک و منافذ بزرگ داشته باشیم همچنین با مراقبت های اصولی مانع پیری زود هنگام پوست صورت و بدن شویم.اگر شما هم جزء خیل عظیمی از زنان زیبایی پسند هستید و دوست دارید در کنار بالابردن سطح دانش خود زیبایی درونی و بیرونی دائمی نیز داشته باشید راهکارهای زیر را در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید تا صورتی صاف و درخشان داشته باشید:

نوشیدن آب کافی در طول روز

تقریبا ۶۰ درصد از بدن انسان از آب تشکیل یافته است و تمامی سلول‌های زنده برای ادامه حیات و انجام وظایف خود به آب نیاز دارند.برای حفظ سلامت و ایمنی بدن و همچنین بهبود عملکرد تمامی ارگانهای بدن نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز ضروری است. آب نقش تنظیم کننده دمای بدن، از طریق تعریق و تنفس به عهده دارد و به دفع ضایعات از بدن نیز کمک می‌کند. پوست نیز مانند دیگر ارگانهای بدن برای سالم ماندن به آب نیاز دارد،  برای حفظ رطوبت پوست و رساندن ریزمغذیهای ضروری به سلولهای پوستی نوشیدن آب کافی ضروری است.رساندن آب کافی به سلولهای پوست باعث افزایش انعطافپذیری پوست و کاهش علائم پیری و چین و چروک یا خطوط سطحی روی پوست میشود.پس برای زیباتر شدن پوست روزانه آب کافی بنوشید.

نوشیدن آب کافی در طول روز

شستشوی صورت با شوینده مناسب پوستتان

هنگام بیدار شدن از خواب و شروع یک روز جدید، کارهای روزمره نیز شروع میشود و پوست صورت در معرض انواع آلودگی های محیطی و گرد و غبارقرار میگیرد ، البته آرایش صورت و آلودگی های ناشی از آن نیز یک دردسر دیگر است. بعد از برگشتن به خانه برای نفس کشیدن صورت و اکسیژن رسانی به لایه های زیرین پوست باید این آلودگی ها را از سطح پوست تمیز کنیم. برای شستشوی صورت فقط آب کافی نیست و در کنار آن حتما از شوینده مناسب پوست خود استفاد کنید . اگر آرایش دارید حتما در ابتدا آرایش صورتتان را با محلول پاک کننده آرایش پاک کنید و سپس صورت خود را با بهترین فوم و یا ژل مخصوص و آب ولرم یا سرد شستشو دهید.هرگز از صابون برای شستش صورت استفاده نکنید ، زیرا پوست صورتتان را خشک و شکننده میکند و باعث تحریک و التهاب پوستهای خشک میشود.

استفاده از تونر مناسب جنس پوستتان

پوست صورت در حالت طبیعی اسیدی است و بعد از شستشوی پوست صورت با شوینده ، حالت اسیدی آن از بین میرود و برای بازگشتن به حالت طبیعی چندین ساعت وقت نیاز است وی استفاده از یک تونر مناسب علاوه بر تنظیم ph پوست صورت، یک تونر خوب می‌تواند به سرعت و به صورت اساسی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها، عوامل تسکین‌دهنده‌ و ترکیبات آبرسان حیاتی و مورد نیاز پوست را تامین کند.امروزه متخصصان بر این باورند که استفاده از یک تونر خوب دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت برای پاکسازی عمیق منافذ پوست صورت از انواع آلودگی ها است.

بهترین تونر پاک کننده منافذ پوست

استفاده از مرطوب کننده و آبرسانی به پوست صورت

بعد از شستشوی پوست صورت و پاک کردن تمام آلودگی ها ، چربی های مفید پوست نیز شسته میشوند. 30 درصد پوست از آب و چربی تشکیل شده است و در حالت طبیعی روی پوست صورت یک لایه نازک چربی قرار دارد که سبوم نام دارد.وقتی پوست صورت از تمام آلودگی ها و سبوم تمیز است میتوانید ازبهترین سرم آبرسان یابهترین ماسک آبرسان حاوی انواع ویتامین ها استفاده کنید تا پوست صورت این ویتامین ها و مواد مغذی را جذب کند .محصولات آبرسان به دلیل تحریک بافت‌های کلاژن ساز پوست از ایجاد چین و چروک پوست و پیری زود هنگام آن جلوگیری می‌کنند.

استفاده از بهترین کرم دور چشم

پوست اطراف چشم لطیف تر و نازک تر از بقیه قسمتهای صورت است و موقع خندیدن و یا عصبانی شدن بیشتر از بقیه اجزای صورت حرکت میکنند و این حرکتها باعث به وجود آمدن خطوط اطراف چشم میشود.به همین دلیل باید مراقبت های خاصی برای این قسمتها صورت گیرد تا از نمایان شدن زود هنگام این خطوط جلوگیری کنیم.بهترین کرم های دور چشم حاوی رتینول و هیالورونیک اسید و انواع ویتامین ها هستند تا کلاژن سازی را در اطراف پوست تحریک کنند و باعث افزایش گردش خون و افزایش گردش سلولی شوند.بهترین سن برای استفاده از کرم دور چشم 25 سالگی است ، از سنین پایین باید مراقبت از پوست شروع شود تا در سنین بالاتر تاثیر این مراقبت و سرمایه گذاری روی پوستتان را مشاهده کنید.

بهترین کرم دور چشم کلاژن ساز عصاره طلا

استفاده از ضد آفتاب با spf بالای 30

نور خورشید زندگی و حیات را در زمین امکان پذیر میکند ولی همین خورشید دوست داشتنی و مهم دارای اشعه مضر ماورای بنفش است. این اشعه ماورای بنفش نیز دارای دو نوع طول موجUVA و UVB است،طول موج اشعه UVB کوتاهتر از اشعه UVA است.اشعه ای که طول موج کوتاهتری دارد انرژی بیشتری دارد و باعث آفتاب سوختگی و ملتهب شدن سطح پوست میشود، ولی اشعه UVA که طول موج بیشتری دارد انرژی کمتری دارد و تا لایه میانی پوست نفوذ میکند و به کلاژن ، الاستین و الیاف دیگری که پایه و اساس شادابی و جوانی پوست هستند آسیب می رساند.

مضرات اشعه ماورای بنفش بر روی پوست صورت

مضرات آفتاب برای پوست و پیری زودرس حاصل از آن، می‌تواند به شکل‌های مختلفی ظاهر شود. ملاسما یا لک پوستی، یکی از شایع‌ترین این آسیب ها است که در اثر آن، لک‌های قهوه‌ای روی پوست بدن، به‌ خصوص صورت ایجاد می‌شود. این لک‌ها ممکن است. شایع‌ترین محل بروز این لک‌ها، گونه‌، برآمدگی بینی، پیشانی، چانه و لب بالا است.حتی قرار گرفتن طولانی مدت بدون ضد آفتاب در زیر نور خورشید خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش میدهد.بهترین کرم ضد آفتاب با SPF بالای 30 درصد تنها سد دفاعی در مقابل این همه آسیب است .استفاده مداوم از بهترین ضد آفتاب در تمام قسمتهایی از پوست که در زیر نور خورشید قرار میگیرند باعث حفظ سلامت و زیبایی پوست میشود.

اگر از قرار گرفتن زیر نور آفتاب آسیب دیده اید میتوانید قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب از سرم  یا کرم های حاوی ویتامینC روی پوستتان استفاده کنید تا آنتی اکسیدان موجود در ویتامین C به ترمیم لولهای آسیب دیده بپردازد و از پوست مراقبت کند. سرم ویتامین C به تنهایی نمیتواند از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت کند و حتما بعد ا آن از ضد آفتاب با spf 30 یا بالاتر استفاده کنید.

بهترین کرم ضد آفتاب و لوسیون ترمیم کننده ایمیجیز

استفاده از بهترین ماسکهای صورت درمانی

داشتن پوستی زیبا و بی عیب و نقص آرزوی همه افراد است و برای داشتن چنین پوستی رعایت نکاتی که تا این قسمت مقاله توضیح دادیم ضروری است.حالا برای تغذیه هر چه بیشتر پوست و رفع معایب پوست صورت استفاده از ماسک صورت ژلی و یا ماسک صورت ورقه ای بسیار مهم است.برای رفع تیرگی و لک های پوستی استفاده از ماسک ویتامین C توصیه متخصصان پوست است و یا اینکه برای رفع خشکی پوست و آبرسانی به پوست انواع ماسک آبرسان وجود دارد، همچنین انواع ماسک ضد پیری و جوانساز برای تحریک کلاژن سازی و شادابتر شدن پوست میتوانید استفاده کنید.

درمان جوش و التهابات پوستی

یکی از مشکلات پوستی که ظاهری ناخوشایند و آزار دهنده دارد و در بسیاری از موارد حتی باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد میشود ،جوش و آکنه است.برای رهایی از جوش و آکنه داشتن روتین مراقبت از پوست یکی از اولین و ابتدایی ترین کارهایی است که باید هر فردی انجام دهد.ولی اگر با رعایت این مراقبت های پوستی باز هم جوش و آکنه برایتان دردسر ساز میشود باید از ژل ضد جوش و یا کرم ضد جوش استفاده کنید.هرگز به جوشهای صورتتان دت نزنید و آنها رافشار ندهید چون باعث ایجاد زخم و جای جوش میشوید.

سخن پایانی:

برای داشتن پوستی یکدست و صاف باید یک روتین مراقبتی کامل داشته باشید. برای این منظور باید پاکسازی پوست صورت به طور مرتب انجام شود. یکی از مراحل پاکسازی پوست صورت لایه برداری پوست های مرده است در برخی موارد پوست مرده به طور طبیعی از سطح خارجی پوست جدا نمی شود و روی پوست انباشته میشود و ظاهری کدر و غیر شفاف به پوست صورت میدهد ، همچنین اجازه جذب مواد مغذی به لایه های میانی پوست را نمیدهد در این صورت با انواع لایه بردار های پوست میتوانید پوستتان را پاکسازی کنید. در این مقاله تمام نکات ضروری و مورد نیاز برای داشتن پوستی صاف و یکدست را توضیح دادیم  امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

مقالات مرتبط با این محصول

دسته بندی محصولات