برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تونر چیست و راهنمای استفاده از تونر

2 سال پیش

داشتن پوستی سالم و زیبا آرزوی همه خانم ها است.مراقبت از پوست یک اصل مهم در راستای رسیدن به پوست زیبا و دلخواه است.پوست به صورت دائم سلول‌های جدید را جایگزین سلول‌های قدیمی می‌کند که آن را به عنوان «بازسازی پوست» می‌شناسیم. به همین دلیل است که برای داشتن پوست زیبا و سالم، راهی به جز رعایت روتین پوستی مستمر و دائمی وجود ندارد. قرار گرفتن در برابر تابش ماورا بنفش، استفاده از لوازم آرایشی، آلودگی‌های موجود در هوا، استرس زندگی ماشینی و گاها تغذیه نامناسب دلایلی هستند که به شدت سلامت پوست را نشانه گرفته‌اند. بنابراین یکی از راهکارهای مهم برای حفظ سلامت پوست، استفاده از تونر برای پاکسازی عمیق در روتین روزانه است. در ادامه، متوجه می‌شوید که مزایای تونر چیست و چه فایده‌ای برای پوست دارد.

راهنمای استفاده از تونر

تونر صورت چیست؟

تونرها متخصص پاکسازی عمیق پوست و تنظیم میزان pH آن هستند. تونرها پوست و منافذ آن را به صورت عمقی تمیز می‌کنند و با ایجاد طراوت و شادابی در پوست، جوانی و سلامت را به پوست شما هدیه خواهند داد. متخصصان معتقدند که شوینده‌های پوستی به تنهایی، توانایی تمیز کردن منافذ پوست را ندارند؛ پس تهیه یک تونر، قدم نهایی برای تمیز کردن پوست شما است. اکثر تونرها حالت آبکی دارند و برخی مدل‌ها نیز به صورت ژل عرضه شده‌اند. بین این دو حالت، تفاوت چشمگیری از لحاظ عملکرد کیفی وجود ندارد، برای انتخاب بهترین تونر باید نوع پوست صورت خود را در نظر بگیرید ، اگر پوست چربی دارید تونر مناسب پوست های چرب و برای پوست خشک تونر مناسب پوست خشک خریداری کنید.

مزایای استفاده از تونر

باید بپذیرید که استفاده از تونر به صورت مداوم یکی از مراقبت های روتین صورتتان باشد. اگر مداوم از این محصول مراقبتی استفاده کنید، به وضوح تاثیر آن را  در شادابی و سلامت پوستتان مشاهده خواهید کرد. در ادامه تاثیر تونر بر سلامت پوست صورت را شرح خواهیم داد:

پاکسازی عمیق پوست

پاک سازی عمیق پوست فقط با شستشوی آن امکان پذیر نیست.آلودگی هایی که در اعماق پوست نفوذ کرده اند با شستن آن از بین نمیروند،دلایل مختلفی دست در دست یکدیگر می‌دهند تا آلودگی‌ها از سطح پوست به عمق آن نفوذ کرده و با شوینده، پاک نشوند. خصوصا منافذ پوست که به این راحتی‌ها از آلودگی‌ها پاک نمی‌شوند. انتخاب یک تونر خوب، به راحتی منافذ پوست شما را تمیز می‌کند. به همین دلیل است که تونر را به عنوان یک آیتم تاثیرگذار در پاکسازی عمیق پوست معرفی میکنند. اگر منافذ پوست شما باز شده و یا دچار جوش‌های زیر پوستی هستید، با استفاده مداوم از تونر مناسب با نوع پوستتان، تنفس را برای پوست آسان‌تر خواهید کرد،وپوستی بدون جوش و آکنه خواهید داشت.

تونر چیست

تنظیم PH پوست صورت

مقیاس pH از 1 تا 14 متغیر است و  7 مقدار “خنثی” برای pH محسوب می شود. pH کمتر از 7 خاصیت اسیدی را نشان می دهد، در حالی که pH بزرگتر از 7، خاصیت قلیایی یا غیر اسیدی در نظر گرفته می شود.شاید تعجب کنید! اما باید بدانید که pH پوست سالم، خاصیت اسیدی بیشتری دارد. با داشتن اسیدیته بیشتر، پوست شما می تواند با میکروب های مضر مبارزه کند. اما اسیدیته زیاد هم ممکن است به رادیکال های آزاد آسیب رسانده و روند پیری را افزایش دهد.پوست به صورت طبیعی باید حالت اسیدی داشته باشد، اما استفاده از شوینده‌ها، حالت اسیدی را از بین برده و به سمت قلیایی شدن پیش می‌برد. بعد از برهم خوردن این تعادل، پوست با تولید چربی بیشتر، در صدد جبران برمی‌آید و چیزی که نصیب شما می‌شود، یک پوست چرب با روزنه‌های بازتر است. برای این که تعادل اسیدیته پوست را حفظ کنید، کافی است از تونر استفاده نمایید. تونر pH را تنظیم کرده و حالت اسیدی طبیعی را به پوست شما برمی‌گرداند.

افزایش شفافیت و درخشندگی پوست صورت

 با استفاده منظم از تونر برای پاکسازی عمقی صورت،چربی های مضر پوست کاهش می یابد،واین امر باعث کاهش اندازه منافذ پوست می‌شود که برای شما پوستی شفاف، شاداب و با طراوت ارمغان میدهد. از طرف دیگر، خاصیت مرطوب‌سازی و آبرسانی تونرها نیز مزید بر علت شده تا فرآیند شفاف‌سازی پوست بهتر انجام شود. اگر دوست دارید پوستی شفاف و درخشان داشته باشید، تونر را به روتین پوستی خود اضافه کنید. در واقع یک کاربرد تونر، افزایش شفافیت و درخشندگی پوست است.

مزایای تونر

انواع تونر ها براساس نوع پوست

  • تونرهای مخصوص پوستهای چرب
  • تونر های مخصوص پوست های خشک
  • تونر های مخصوص پوست های مختلط ناحیه T
  • تونر های مخصوص پوست های لک دار

مشخصه تونر های مخصوص پوست های چرب

 تونر های مخصوص پوست چرب، باید دارای مواد ترمیم کننده باشند، به این دلیل که این مواد قادر هستند تا منافذ پوست را ببندند. از دیگر خواصی که انواع تونر های مخصوص پوست چرب دارند، این است که توانایی این را داشته باشند که ترشح چربی در سلول ها را کنترل کنند. تونر های مخصوص پوست های چرب حاوی مقدار زیادی الکل هستند تا بتوانند چربی را از اعماق منافذ باز پوست پاکسازی کنند، اگر مقدار الکل زیاد باشد پوست ملتهب میشود پس در انتخاب تونر مناسب تامل کنید.

مشخصه تونر های مخصوص پوست های خشک

افراد دارای پوست های خشک و حساس بهتر است  از تونر هایی استفاده کنند، که حاوی مواد ضد التهاب و ضد قرمزی باشند. این مواد می توانند از پوسته ریزی این نوع پوست ها بکاهند. تونر های مناسب پوست های حساس و خشک باید حاوی موادی باشند که التهابات پوست را تسکین دهند و موجب حساسیت و التهاب نشوند.اگر افراد دارای پوست های خشک، از انواع  تونر هایی که مناسب این نوع از پوست هستند، استفاده کنند، از نتایج آن شگفت زده خواهند شد.افرادی که دارای پوست خشک هستید لطفا در استفاده از تونر زیاده روی نفرمایید .

مزایای تونرچیست

مشخصه تونر های مخصوص پوستهای مختلط ناحیه T

افرادی که پوست صورتشان در ناحیه پیشانی و بینی چرب هستند و در ناحیه گونه ها و چانه خشک باشند دارای پوست مختلط ناحیه تی هستند.تونر های مخصوص انواع پوست های مختلط باید فاقد الکل باشند و بتوانند میزان اسیدیته پوست را متعادل کنند، بدون اینکه موجب التهاب آن شوند.تونر های مناسب پوست های مختلط باید دارای آب رسان باشند که خشکی پوست را برطرف کند و ترشح چربی ها را در قسمت های چرب پوست کاهش دهد. همچنین این نوع از تونر ها باید دارای فرمولاسیون ملایم و ویژه پوست های مختلط باشند که بتوانند خاصیت اسیدیته پوست را تعدیل نمایند و منافذ باز پوست را ببندند. پس از مدتی استفاده از انواع تونر های مخصوص پوست های مختلط، پوست صاف و یک دست خواهد شد و دیگر تفاوت میان ناحیه T و سایر قسمت های دیگر صورت قابل تشخیص نیست. معمولا تونر های مخصوص پوست های مختلط، دارای خواص درمانی هستند و استفاده از آنها در تمام روز می تواند حس شادابی به پوست بدهد.

مشخصه تونر های مخصوص پوست های لک دار

افرادی که پوست های آن ها انواع لک ها را دارد باید از این تونر ها استفاده کنند. تونر های مخصوص پوست های لک دار موجب روشن شدن رنگ پوست و رفع شدن لک ها می شوند. انواع مواد موثر موجود در این تونر ها با اثر  گذاشتن روی ملانین پوست می توانند موجب کم رنگ کردن لک های پوستی شوند و رنگ پوست را به کلی روشن کنند.این تونر ها به دلیل راحتی نفوذ به اعماق پوست ، رو لکها تاثیر فوق العادای دارند و با استفاده مداوم شاهد نتیجه چشم گیری در از بین رفتن لکها خواهید شد.

مزایای استفاده از تونر

روش استفاده از تونر:

برای صورتهایی که آرایش ندارند ابتدا صورت را با آب ولرم و شوینده مناسب شستشو دهید و بعد از خشک کردن صورت مقدار از تونر را روی پد پنبه ای بریزید و به آرامی روی پوست صورتتان فشار دهید و این کار را با حرکات دورانی تکرار کنید،بعد از تونر از مرطوب کننده یا آبرسان مناسب استفاده کنید.اگر صورتتان آرایش دارد ابتدا آرایش را با پد مخصوص پاک کنید و ما بقی آرایش صورتتان را با آب ولرم و شوینده مناسب شستشو دهید و بعد از خشک کردن صورت پاکسازی عمیق را با تونر مناسب انجام دهد.

سخن پایانی:

استفاه از تونر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت برای مراقبت روزانه از پوست است . اگر پوستی اسیدی یا قلیایی دارید نیاز نیست کار زیادی انجام دهید فقط کافیست تونر با پی هاش نرمال استفاده کنید.سطح pH محصولات مراقبت از پوست شما باید در حدود 4.5 تا 6 باشد.برای پاکسازی عمیق پوست از انواع آلودگی ها و داشتن پوستی سالم و درخشنده باید به صورت روزانه از تونر مناسب پوست صورتتان استفاده کنید و شاهد زیبایی روز به روز و چشمگیر صورتتان شوید.حتما در انتخاب نوع تونر حساسیت زیادی به خرج دهید و تونر با فرمولاسیون مناسب پوست صورتتان خریداری کنید.

خرید تونر اصل از فرین بیوتی

از محصولات مرتبط هم دیدن فرمایید
105,000
آبرسانی به پوست خشکمرطوب کننده فوق العاده قویمراقبت از پوست های حساسجوان سازی و لیفت پوست صورتکمک به بسته یا کوچک شدن منافذ پوستیسفید کننده و شفاف کننده پوست سالم و تمیز مناسب انواع پوست
تمام شد!
59,000
ضد جوش و اکنهابرسان و ضد خشکیحاوی هیالورونیک اسیدروشن و شفاف کننده صورتپاک کننده عمقی منافذ پوستکنترل کننده چربی اضافه پوستمتعادل کننده و کنترل ph پوستجوان سازی و لیفت کننده صورتضد چین و چروک و پیری پوستحجم 120 میل /...
تمام شد!
71,000
از بین برنده جوش و آکنهاز بین برنده جای جوش و لک جلوگیری از به وجود آمدن جوشکنترل کننده چربی اضافه پوستپاک کننده عمقی منافذ باز صورتنرم و لطیف کننده پوست صورتکمک به کوچک شدن منافذ پوستتمیز کننده عمقی آلودگی ها و گرد و...
تمام شد!
64,000
ضد جوش و آکنهباعث شفافیت پوست صورت تمیز کننده عمقی منافذ پوستجلوگیری از چین و پروک پوستکنترل کننده چربی و رطویت پوستآبرسانی قوی و ضد خشکی صورتحاوی فویل طلا برای جوانسازی صورت و گردنقابل استفاده برای شستشوی روزانه و...
تمام شد!
59,000
حاوی مس و پپتید تمیز کننده عمقی پوستتمیز کننده منافذ صورت ابرسان و نرم کننده صورتاسکراب و لایه بردار ملایم ژل شست و شوی سه گانه کنترل چربی و رطوبت پوستاز بین برنده لک و جای جوش پاک کننده منافذ و کوچک کننده منافذ حجم...
تمام شد!
مقالات مرتبط با این محصول

دسته بندی محصولات