برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

10 ماسک صورت خانگی که حتماً باید امتحان کنید

2 سال پیش

ماسک صورت خانگی و ویژگی‌های مثبت آن در حفظ سلامت پوست، یکی از موضوعات جذاب و پرطرفدار بین خانم‌ها و بععضاً آقایان است. در این مطلب به معرفی ساخت 10 نوع ماسک صورت خانگی و کاربرد هرکدام می‌پردازیم.

چگونه یک ماسک خانگی خوب ومناسب با موادی که در منزل داریم درست کنیم؟

پوست بی اغراق یکی از حساس‌ترین عضو بدن است که در خلق زیبایی نقش مهمی دارد. همه‌ی ما دوست داریم پوستی صاف و شفاف مثل آینه داشته باشیم. ولی اغلب ما از پوست چرب، خیلی خشک، دارای جوش و آکنه و یا حتی پر از لک رنج می‌بریم، که بر اثر اختلالات ژنتیکی، آفتاب، کهولت سن، شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنیم و یا حتی عواملی دیگر به آن دچار شده‌ایم. خیلی از ما فکر می‌کنیم برای شادابی و سلامت پوستمان حتماً باید از کرم‌ها و داروهای گران قیمت استفاده کنیم و چون بودجه‌ی کافی برای این کار نداریم، احتمالاً پوستمان را به همان حالتی که هست رها کردیم. ولی در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که سخت در اشتباهید و به راحتی با وسایلی که در خانه یافت می‌شوند، می‌توانید ماسک‌های خانگی درست و استفاده کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که اثربخشی ماسک صورت خانگی به تندی داروها و کرم‌های شیمایی نیست و باید صبر و حوصله به خرج دهید. اگر حال و حوصله درست کردن ماسک صورت را در خانه ندارید ، میتوانید ماسک های صورت آماده و باکیفیت را از بخش فروشگاه فرین بیوتی خریداری نمایید ، در غیر این صورت با ادامه مطلب با ما همراه باشید .

خرید انواع ماسک و لوسیون صورت

ماسک خانگی

5 راه کار ساده برای تمیزی پوست قبل از استفاده از ماسک خانگی

  1. تمیز کردن پوست صورت با روغن نارگیل: به این ترتیب که چند قطره روغن نارگیل را کف دست ریخته و به آرامی به مدت 30 ثانیه روی پوست صورت ماساژ دهید. سپس حوله‌ی گرم روی صورتتان قرار دهید و اجازه دهید30 ثانیه بماند تا منافذ پوستتان کاملاً باز شود. در آخر با کیسه صورت خود را تمیز کنید.
  2. تمیز کردن پوست صورت با سرکه‌ی سیب: اگر پوست شما مستعد آکنه است، می‌توانید برای شستن پوستتان از سرکه‌ی سیب استفاده کنید. چند قطره از سرکه را به آرامی روی پوست مخصوصاً قسمت‌های آکنه دار ماساژ دهید و اجازه دهید کامل خشک شود. در آخر با آب ولرم آبکشی کنید. اگر پوستتان خیلی خشک شد می‌توانید از نرم کننده استفاده کنید.
  3. تمیز کردن پوست صورت با آب لیمو و عسل: این ترکیب برای از بین بردن پوست‌های مرده بسیار مفید است. دو قاشق چایخوری عسل رو با یک قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید، یک لایه نازک به صورت و گردن بمالید و اجازه دهید کامل خشک شود. سپس با آب ولرم آبکشی کنید.
  4. تمیز کردن پوست صورت با ژل آلوئه ورا: آلوئه ورا یک ترمیم کننده قوی و طبیعی برای پوست است. مقداری ژل آلوئه ورا را با دو قاشق روغن بادام، دو قاشق گلاب و 4 الی 5 قطره روغن ویتامین ای (اختیاری) مخلوط کنید. روی پوست مرطوب به صورت دایره‌ای ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.
  5. تمیز کردن پوست صورت با روغن درخت چای: اگر پوست شما آکنه دارد، برای رفع آکنه و همینطور خواص ضد قارچی بهتر است از این روش شستشو استفاده کنید. برای آماده سازی این ترکیب، مقداری روغن کرچک، روغن درخت چای و روغن هسته‌ی انگور را مخلوط کنید و داخل ظرفی دربسته بریزید. سپس مقداری از روغن را به صورت دورانی حدود یک دقیقه روی صورت و گردن ماساژ دهید. بعد از آن یک حوله را با آب داغ مرطوب کنید و روی پوست خود قرار دهید. بعد از اینکه خنک شد، مجدداً تکرار کنید. در آخر با استفاده از کیسه‌ی حمام روغن را از روی پوستتان پاک کنید. اگر احساس خشکی دارید می‌توانید از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک صورت خانگی

10ماسک صورت خانگی که حتماً باید امتحان کنید!

قبل از تهیه‌ی ماسک صورت خانگی باید نوع پوست خود را کامل بشناسیم، که اساساً سه نوع پوست داریم، چرب، خشک، معمولی و گاهاً مختلط یعنی چرب و خشک. تشخیص نوع پوست کار بسیار ساده‌ای است که همه‌ی ما آشنایی کامل داریم. در ادامه باهم طرز تهیه‌ی چند نوع ماسک صورت خانگی که برای انواع پوست مناسب باشد را باهم مرور می‌کنیم.


  1. ماسک صورت خانگی، مناسب برای رفع آکنه

برای تهیه‌ی این ماسک شگفت انگیز و ساده دو عدد سفیده‌ی تخم مرغ را بهم بزنید و صورت خودتان را به آرامی با آن ماساژ دهید. اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه روی پوست بماند. بعد با یک دستمال نرم‌دار پوست را کامل پاک کنید. در انتها از یک مرطوب کننده‌ی مناسب استفاده کنید.


  1. ماسک صورت خانگی، مناسب برای از بین بردن لکه‌های پوستی

برای از بین لکه‌های پوستی، خیلی ساده از موادی که درخانه دارید استفاده کنید. مثل ترکیب زردچوبه، آرد نخودچی و گلاب. 1 الی 2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با مقداری زردچوبه به طوری که آرد شما کاملاً زرد شود مخلوط کنید و مقداری گلاب اضافه کنید تا به صورت خمیری شکل در بیاد. ترکیب فوق را روی پوست صورت و گردن ماساژ ‌دهید. بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب ولرم بشویید. بعد از استفاده‌ی این ماسک بهتر است در حمام از کیسه و سفیدآب استفاده کنید و خیلی سریع تغییری که ایجاد شده است را احساس کنید.


  1. ماسک صورت خانگی، مناسب برای کوچک کردن منافذ پوستی

برای درست کردن این ماسک صورت خانگی، بلغور جودوسر و جوش شیرین را باهم ترکیب کنید و مقداری آب اضافه نمایید تا خمیری شکل شود. اجازه بدین خمیر به مدت 10 دقیقه روی صورتتان بماند تا کاملاً خشک شود و در انتها با آب ولرم شستشو دهید.

آموزش ماسک صورت خانگی

  1. ماسک صورت خانگی، مناسب برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست

نصف موز را به صورت پوره در بیاورید، یک قاشق پودر جودوسر و یک قاشق عسل اضافه کنید. این مخلوط را به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید و به مدت 10 الی 15 دقیقه به حال خود رها کنید و در آخر با آب ولرم خوب بشویید.


  1. ماسک صورت خانگی، مناسب برای روشن شدن پوست

آب سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین سی است که به روشن شدن پوست کمک شایانی می‌کند. جهت آماده سازی این ماسک به دو روش می‌توانید عمل کنید. روش اول: یک عدد سیب زمینی‌ را به صورت حلقه‌های نازک درآورید و روی صورت و گردن بگذارید و اجازه دهید آب بیندازد. روش دوم و ساده‌تر این است که سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید. یک پد را آغشته به آب سیب زمینی کنید و صورت و گردنتان را ماساژ دهید، بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب ولرم پاک کنید.


  1. ماسک صورت خانگی، مناسب برای از بین بردن جای جوش

همه‌ی ما قطعاً جوش‌هایی روی صورت داشتیم که جای آن‌ها به هر دلیل باقی مانده است. برای از بین بردن تدریجی آن‌ها از ترکیب ماسک گلیسیرین، گلاب و آب لیمو استفاده کنید. یک قاشق سوپ‌خوری از هرکدام این مواد را در ظرفی ریخته و خوب مخلوط کنید. این مخلوط شگفت انگیز را به مدت 20 دقیقه روی صورت و گردن قرار دهید و سپس با آب ولرم کامل بشویید. این ماسک مناسب برای پوست‌های چرب است.

ماسک صورت

  1. ماسک صورت خانگی، جهت جلوگیری و از بین بردن چین و چروک‌های صورت

یک ترکیب معجزه‌آسای دیگر برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت که به راحتی قابل تهیه است. این ماسک صورت خانگی از ترکیب خاک رس بهداشتی، چند قطره آب لیمو و یک قاشق گلاب تهیه می‌شود. این مخلوط باید به مدت 15 الی 20 دقیقه روی صورت بماند. سپس با آب ولرم شستشو شود.

ماسک خانگی خیار

  1. ماسک صورت خانگی، مناسب برای پوست خشک و جوش دار

همانطور که می‌دانید خیار یک آبرسان بسیار قوی و طبیعی است که براحتی در هر خانه‌ای یافت می‌شود. علاوه بر این شکر که یک اسکراب طبیعی به شمار می‌رود و ترکیب آن با آب خیار، هم باعث لایه برداری و هم آبرسانی به پوست شما می‌شود.

جهت تهیه‌ی این ماسک یک عدد خیار را رنده کنید و یک قاشق چایخوری شکر به آن اضافه کنید. 5 الی 6 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود. بعد از خنک شدن آنرا به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید و دراز بکشید تا خوب جذب شود. در خاتمه با آب سرد بشویید.


  1. ماسک صورت خانگی، مناسب برای پوست مختلط

پوست مختلط رایج‌ترین نوع پوست است و مراقبت بیشتری نیاز دارد. افرادی که داری این نوع پوست هستند، قسمت وسط پوست یعنی چانه، بینی و پیشانیشان چرب است و اطراف پوست آنها خشک است. اگر شما هم پوست مختلط دارید می‌توانید از ماسک صورت خانگی زیر استفاد کنید.

1 الی 2 عدد هویج متوسط را پخته و به صورت پوره درآورید، 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس این ترکیب را به مدت 15 دقیقه روی صورت و گردن گذاشته تا کامل خشک شود. بعد از خشک شدن با ولرم شستشو دهید.

ماسک خانگی هویج عسل

  1. ماسک صورت خانگی، مناسب برای آفتاب سوختگی

همه‌ی ما ممکن است ناخواسته دچار آفتاب سوختگی شویم. برای رفع این مشکل می‌توانیم از ترکیب انار و لیمو ترش که هر دو غنی از ویتامین سی هستند و علاوه بر آن انار خاصیت قابض کننده و لیمو اثر روشن کننده دارد و ترکیب این دو باهم باعث تسکین پوست می‌‍شود.

برای فراهم کردن این ماسک صورت خانگی، یک قاشق غذاخوری انار را بکوبید تا بصورت خمیری شکل در بیاید و نصف قاشق غذاخوری آب لیمو را به آن اضافه کنید. سپس این مخلوط را به آرامی روی پوست صورت و گردن مخصوصاً نواحی آفتاب سوخته بمالید و بعد از 30 دقیقه با آب سرد بشویید. از این ماسک هفته‌ای دوبار استفاده کنید.

سخن آخر در مورد ماسک خانگی صورت

قبل از استفاده از ماسک صورت خانگی، حتما پوست خود را کاملا تمیز کنید. در مدت زمانی که ماسک روی پوست شماست سعی کنید دور از استرش و تنش باشید، بهتر است دراز بکشید و ریلکس کنید. اگر پوست حساسی دارید حتماً قبل از استفاده روی کل صورت، روی بازو یا پشت دست تست کنید. بیشتر از حد معمول ماسک روی پوستتان نماند چون می‌تواند اثر عکس داشته باشد. برای پاک کردن ماسک از روی پوست عجله نداشته باشید و با آرامش کامل این کار را انجام دهید. زیرا ممکن باعث تحریکی و قرمزی پوست شود.

از محصولات مرتبط هم دیدن فرمایید
67,000
از بین برنده سلول های مرده پوستروشن و شفاف کننده پوست صورتکلاژن ساز و آبرسان و نرم کننده پوستاز بین برنده جوش های سر سیاه و سر سفیدروشن و درخشان کننده و شفاف کننده پوسترفع جای جوش و لک و کک و مک های پوستیحجم 40 گرم /...
تمام شد!
73,000
حاوی عصاره چای سبز باعث لطافت و زیبایی پوست از بین برنده سلول های مرده پوستاز بین برنده و جلوگیری از  لک و تیرگی روشن شفاف کننده پوست صورت و گردنپکلاژن ساز و آبرسان و نرم کننده پوستاز بین برنده جوش های سر سیاه و سر...
تمام شد!
65,000
دارای عصاره بامبو و کربن فعال از بین برنده جوش های سر سیاه حاوی عصاره کاملیا و روغن کرچک تمیز کننده عمقی منافذ باز پوست کمک به کوچکتر شدن منافذ باز میکند از بین برنده جوش های زیر پوستی و چربی روشن و شفاف کننده...
67,000
مرطوب کننده پوست صورتپاکسازی و تمیز کننده صورتروشن و شفاف کننده پوستحاوی مواد معدنی و عصاره هلوخاصیت ضد جوش و انتی باکتریالپاک کننده سلول های مرده پوسترطوبت و چربی پوست را کنترل میکنداز بین برنده لک و جوش و جای...
تمام شد!
59,000
روشن کننده پوستدارای دانه های ابرسانضد پیری و جوان کنندهاز بین برنده جوش و اکنهحاوی عصاره کیوی و حلزونبر طرف کننده چین و چروک و لکتغذیه و رطوبت رسانی عمقی پوستمناسب انواع پوست (چرب - خشک - نرمال - مختلط)دارای بارکد...
تمام شد!
73,000
کلاژن ساز قویاز بین برنده چین و چروک جوان ساز و ضد پیری پوستلیفت کننده و باز کننده چروکجلوگیری از پیری پوست صورتقابل استفاده بر روی صورت و گردنآبرسان و روشن کننده و شاداب کننده حاوی 25 عدد کپسول /تاریخ انقضا...
تمام شد!
مقالات مرتبط با این محصول

دسته بندی محصولات