برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

ژلیش ناخن چیست و چه تفاوتی با لاک ناخن دارد؟

1 سال پیش

افزایش علاقه مردم به داشتن ظاهری شیک و زیبا را در همه جوانب زندگی روزمره می توان یافت و داشتن ناخن های شیک و زیبا نیز یکی از این موارد است.یکی از روشهاییی که بعد از کاشت ناخن مد شده است ، ژلیش ناخن می باشد.استفاده از ژلیش ناخن طبیعی است که به دلیل مزایای مختلفی که دارد در بین خانم‌ها بسیار محبوب شده است و در بسیاری از سالن‌های آرایشی و آرایشگاه‌ها از پرطرفدارترین و شلوغ‌ترین قسمت‌هایی است که حتماً باید از چند روز قبل، روز مراجعه خود را با آرایشگاه چک کنید تا وقتی را برای شما تنظیم کنند. بهتر است قبل از هر اقدامی بدانید که ژلیش ناخن چیست و چه تفاوتی با لاک معمولی دارد؟

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش ناخن، همان لاک کلاسیک است که با اکریلیکِ ژل مانند مخلوط شده، لاک موقت محسوب می شود و گاهی دوام و کارایی بیشتری از لاک دائمی دارد.ژلیش ناخن چگونه است؟ لاک ژلیش ناخن در واقع یک ژل رقیق و مایع است که در بطری‌های کوچکی مانند لاک تولید می‌شود. نحوه استفاده از ژلیش ناخن درست مانند لاک معمولی است و با کمک فرچه کوچکی که در سر بطری قرار دارد، ژلیش را روی ناخن می‌کشند. یکی از مزیت‌های ژلیش ناخن این است که بدون استفاده از نور ماورای بنفش یا لامپ LED خشک نمیشود و شما میتوانید با آرامش کامل و با دقت زیادی ژل را روی ناخن پخش کنید.

ژلیش ناخن چگونه صورت میگیرد؟

لاک های ژلیش دوام و ماندگاری بسیار زیادی نسبت به لاک های معمولی دارند و بسیار مقاوم اند، دوام این لاک ها 1 ماه و شاید هم بیشتر است پس هنگامی که در یک ماه چند جشن و عقد و عروسی پیش رو دارید می توانید از لاک ژلیش استفاده کنید.قبل از هر چیزی باید بدانید که ژلیش ناخن یا همان لاک ژلیش با کاشت ناخن به روش ژل متفاوت است و این ژلیش ناخن تنها برای طراحی ناخن و استفاده از رنگ‌های مختلف برای زیباتر کردن ظاهر ناخن استفاده می‌شود و تغییری در فرم یا بلندی ناخن شما ایجاد نمی‌کند. در واقع این همان ژلیش ناخن طبیعی است.

ژلیش ناخن چگونه صورت میگیرد

مرحله اول:

قبل از هر گونه ژلیش ناخن باید پایه کار را آماده کنید و برای این کار باید ناخن خود را مرتب کنید.اگر به سالن آرایشی مراجعه کرده باشید ناخن کار عزیز ابتدا ناخن های شما را مرتب میکند و مانیکور انجام میدهد و شکل و فرم مورد علاقه شما را به ناخن هایتان میدهد.

مرحله دوم:

ناخن کار برای افزایش دوام لاک ژل روی ناخن، به کمک سوهان خراش هایی سطحی روی سطح ناخن ایجاد می کند. به این ترتیب لاک ژل بهتر به سطح ناخن چسبیده و همینطور ظاهر ناخن بی اندازه ضخیم بنظر نمی رسد.

مرحله سوم:

ابتدا مقداری از ژل را روی ناخن قرار دهید و آن را به فرچه روی ناخن پخش کنید وبرای پررنگتر و زیباتر شدن لاک ژل لازم است که دو لایه از آن روی ناخن زده شود. بعد از زدن لایه اول لاک ژل و گذشتن 30 ثانیه ، لازم است انگشتان خویش را داخل یک دستگاه کوچک خشک کننده با اشعه UV بگذارید و به مدت 30 تا 60 ثانیه منتظر بمانید تا خشک شود.

مرحله چهارم:

در مرحله آخر ژلیش ناخن ، یک لایه تاپ کت زده می شود تا ناخن شفاف تر و زیباتر شود و ماندگاری آن نیز افزایش پیدا کند. در هر مرحله لازم است ناخن ها مدتی داخل دستگاه UV و زیر نور ماورابنفش قرار بگیرند تا کاملا خشک شوند.هر لایه که ژلیش می‌شود، باید ناخن را زیر دستگاه بگذارید این کار برای محکم‌کاری و حفاظت بهتر و بیشتر از لاک اصلی به‌عنوان پوشش نهایی روی ناخن کاربرد دارد که به‌صورت مات یا براق است و به‌سلیقه بانوان بستگی دارد.

لاک ژلیش پس از چند روز کدر به نظر نمی‌رسد و حتی پس از گذشت ۲ هفته به اندازه روز اول زیبا و جذاب است. این نوع ژل می‌تواند بیش از دو هفته بدون خراش، ترک، خط و یا بدون نیاز به هزینه اضافی برای ترمیم مجدد دوام بیاورد.

تفاوتهای ژلیش ناخن با لاک ناخن

شاید شما هم در ذهن خود به این سوال فکر میکنید که ژلیش ناخن بهتر است و یا لاک معمولی؟جواب دادن به این سوال کار سختی است ، چون این امر به علاقه و سلیقه هر فرد بستگی دارد و اینکه با چه استایل و ظاهری میخواهد ظاهر شود. ژلیش برای افرادی که خواهان لاک براق باکیفیت با قدرت پوشانندگی و جذب خوب هستند، توصیه می‌شود. همچنین، ژلیش ناخن معمولا برای خانم‌های پرمشغله که فرصت رسیدگی مرتب به ناخن‌هایشان را ندارند، گزینه خوبی است.اگر شما عادت ندارید که هنگام شست‌و‌شو و استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی، از دستکش استفاده کنید، توصیه می‌شود که به ژلیش ناخن فکر کنید. لاک کلاسیک با همه ایراداتی که برای آن متصور هستیم، برای افرادی که خیلی به طراحی تیپ و استایل روزانه و هفتگی و روانشناسی رنگ ها و تیپ‌های فصلی اهمیت می‌دهند، مناسب‌تر از ژلیش است و هزینه کمتری دارد.

تفاوتهای ژلیش ناخن با لاک ناخن در چیست؟

نحوه خشک شدن لاک معمولی و لاک ژلیش

تفاوت ژلیش ناخن با لاک معمولی درست در همین‌جاست. لاک ژلیش مانند لاک معمولی در معرض هوا خشک نمی‌شود و بعد از یک دقیقه قرار گرفتن زیر نور لامپ  LED یا UV فورا خشک شده و لاک سفت می‌شود.در حالیکه برای خشک شدن لاک معمولی باید چندین دقیقه منتظر بمانید و یا باید به ناخنهایتان بدمید تا خشک شود و تا یک ساعت نیز مواظب باشید تا جسم سخت و تیزی به ناخنهایتان برخورد نکند چون هنوز کاملا سفت نشده است و ممکن است خراشیده شود.

میزان ماندگاری لاک ژلیش نسبت به لاک معمولی

لاک های ژلیش دوام بسیار طولانی نسبت به لاک های معمولی دارند و بسیار مقاوم اند، دوام این لاک ها 1 ماه و شاید هم بیشتر است پس هنگامی که در یک ماه چند جشن و عقد و عروسی پیش رو دارید می توانید از لاک ژلیش استفاده کنید.زمانی که برای دوام لاک ژلیش گفته شد، مدت زمانی است که ژلیش ناخن سالم، بدون لب‌پریدگی، بدون ترک و سیاه شدن در نظر گرفته می‌شود. در غیر این صورت اگر بعد از یک ماه هم برای پاک کردن آن اقدام نکنید، ژلیش با شکلی نه چندان شبیه به ظاهر اولیه‌اش روی ناخن باقی می‌ماند. خصوصاً اینکه در این مدت زمان باید قسمت جدید و رشد یافته ناخن طبیعی خودتان به شکل هلالی را هم در انتهای صدف ناخن، به ظاهرشان اضافه کنید. به هیچ وجه سعی نکنید لایه‌های خراب شده ژلیش را با دست به شکل نواری از روی ناخن بکنید، چون به بافت ناخن خود آسیب می‌زنید. پس سریع برای ترمیم ژلیش ناخن اقدام کنید.

تفاوتهای ژلیش ناخن با لاک ناخن در چیست؟

مقاومت در برابر ساییدگی و خراش

زمانی که از لاک معمولی استفاده می‌کنید، کار کردن مداوم و ساییدگی با وسایل به ظاهر اولیه آنها خدشه وارد می‌کند. زمانی که ظرف می‌شویید یا دستان خود را در معرض دمای بالا مانند آب گرم قرار می‌دهید، لاک ناخن از ابتدا یا انتهای صدف شروع به محو شدن می‌کند و شفافیت خود را از دست می‌دهند. ولی ژلیش ناخن در برابر این تغییرات مقاوم است.در زندگی عادی و فعالیت‌های روزمره، ژلیش ناخن لب پر نمی‌شود و ترک هم نمی‌خورد. اگر عادت به فعالیت‌های زیاد با دستان خود دارید و یا کار هنری و سختی انجام می‌دهید، ژلیش ناخن طبیعتاً بیشتر از لاک معمولی روی دستان شما دوام می‌آورد.

معرفی انواع ژل ناخن

لاک‌زدن ناخن‌ها با لاک معمولی می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. به دلیل استفاده زیاد از دست‌ها در کارهای روزمره زندگی ، لاک روی ناخن هایتان مدام ترک‌خورده و خراشیده میشود ، این در حالی است که شما مدت زمان زیادی صرف کرده بودید تا تمیز و مرتب لاک بزنید.برای رفع این مشکل و داشتن ناخن‌های لاک‌زده با ماندگاری بیشتر، می‌توانید ژل ناخن را امتحان کنید. امروزه، انواع مختلف ژل ناخن وجود دارد که می‌توانید بر اساس علاقه و نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنیددر ادامه با انواع ژلیش ناخن آشنا میشوید:

تفاوتهای ژلیش ناخن با لاک ناخن در چیست؟

هارد ژل :

یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین خدمات زیبایی ناخن در سالن های آرایشی ، هارد ژل است ، این ژل بافت بسیار غلیظی دارد و یک قطره آن برای ژلیش یک ناخن کافی است.با کشیدن قلم مو از بن ناخن به سمت لبه ناخن میتوانید فرم دلخواه را به ناخنهایتان بدهید و به 60 تا 120 ثانیه زیر نور UV یا LED قرار دهید تا خشک و سفت شود.هارد ژل (Hard Gel) یا همان جم ژل ناخن یکی از انواع ژل های اصلی برای کاشت ناخن است با این تفاوت که همان طور که از نامش پیداست دارای ساختار مولکولی قویتری بوده که به راحتی شکسته نمی شود و دوام بالاتری نسبت به سایر ژل ها دارد. به همین دلیل از هارد ژل ها برای کاشت ناخن های بلند استفاده می گردد، ساختار هارد ژل ها بسیار به اکریلیک (پودر) است ولی انعطاف پذیری بالاتری داشته و شکنندگی کمتری دارد.اگر به درستی از هارد ژل ناخن مراقبت شود 3 تا 4 هفته ماندگاری خواهد داشت.

سافت ژل:

سافت ژل‌ها نوع دیگری از ژل هستند که نام دیگر آن ژل نرم است زیرا بسیار انحلال پذیرتر و نرم تر از هاردژل هستند و استحکام زیادی ندارند و رقیق تر می‌باشند به راحتی میتوانید با کمک فرچه روی ناخن پخش کنید و شکل دهید سپس برای خشک و سفت شدن آن کافیست 60 تا 120 ثانیه زیر نور UV یا LED قرار دهید. به طوری که می‌توان آن‌ها را با استون به راحتی ریموو کرد. به همین دلیل آسیب کمتری به صدف ناخن وارد می‌شود.به عبارتی می‌توان گفت سافت ژل‌ها نقطه مقابل هاردژل‌ها می‌باشند و ریمو کردن آنها کاری آسان است و به راحتی در منزل میتوانید انجام دهید.

سخن پایانی:

برای حفظ زیبایی و بالا بردن ماندگاری ژلیش ناخن باید مراقبت های لازم را بعد از ژلیش انجام دهید.تا 24 ساعت بعد از ژلیش ناخن از قرار گرفتن طولانی مدت در داخل آب خودداری کنید.با اینکه ناخن ها در عرض 1 دقیقه خشک میشوند ولی ممکن است خنوز کاملا تثبیت نشده باشند.اگر قررار است از هر گونه ماده شیمیایی استفاده کنید حتما استفاده از دستکش را فراموش نکنید.مرطوب کردن دست‌ها و کوتیکول‌ ناخن‌هایتان را به بخش مهمی از روتین مراقبت‌های بعد از ژلیش ناخن تبدیل کنید. کوتیکول‌ها، باعث رشد ناخن‌ها می‌شوند. از این رو، حفظ سلامت آن‌ها ضروری است.یک راه عالی برای حفاظت از سلامت کوتیکول این است که به طور مرتب، از لوسیون یا کرم، روی دستان خود استفاده کنید. ماساژ‌دادن مرطوب‌کننده یا آبرسان روی کوتیکول‌ها، باعث حفظ سلامت آن‌ها می‌شود. 

مقالات مرتبط با این محصول

دسته بندی محصولات