برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

ناخن کار حرفه ای خودتان باشید.

1 سال پیش

داشتن ظاهری شیک و زیبا ، نیازمند مراقبت های روتین از پوست است.البته در کنار این مراقبت های روتین پوستی ، مراقبت از دستها و ناخنهایمان فراموش نشود.پوست دستها بعد از صورت دومین قسمت از بدن است که نشانه های بالا رفتن سن در آن ظاهر میشود.همچنین رسیدگی به ناخن ها و فرم دادن صحیح به آنها زیبایی دستهای شما را دو چندان میکند.ناخن‌های شما از لایه‌هایی از پروتئین به نام کراتین تشکیل شده‌اند که از ناحیه کوتیکول شروع به رشد می‌کنند. ناخن‌های سالم نرم‌اند، شیار و حفره ندارند، و رنگ و شکلشان یکسان است. گاهی خطوطی عمودی از پوست پایین ناخن تا نوک آن شکل می‌گیرند. معمولا خطوط عمودی بی‌ضرر هستند و با بالارفتن سن برجسته‌تر می‌شوند. گاهی نقاط یا خطوط سفید روی ناخن شکل می‌گیرند که معمولا با بلندشدن ناخن از بین می‌روند.در ادامه مطلب به بیان روشهای مختلف رسیدگی و مراقبت از ناخن خواهیم پرداخت:

مانیکور چیست؟

به عمل سوهان کردن ناخن ، زدودن ، گرفتن گوشت های اضافه ی دور ناخن های دست و تمیز کردن کوتیکول ناخن بطوری که به بافت های اطراف ناخن آسیبی وارد نشود مانیکور گفته می شود . 

انواع مانیکور ناخن:

داشتن ناخن های بلند و تمیز و مرتب برای هر فردی خوشایند است و نشانگر زندگی شیک و لاکچری شما عزیزان است.قبل از انجام هرگونه مانیکور و پدیکوری ، مراقبت از ناخن ها در منزل ، تغذیه سالم و استفاده از انواع تقویت کننده ناخن فراموش نشود.اگر علاقه مند به داشتن اطلاعات بیشتر در مورد حفظ سلامت ناخن هستید لطفا مقاله 12 روش حفظ سلامت و استحکام ناخن ها را مطالعه کنید.مانیکور ناخن به دو صورت خشک و مرطوب انجام می شود. در هر دو حالت شما می توانید بعد از مرتب شدن ناخن های خود تصمیم بگیرید که آرایش ناخن شما چگونه باشد؟ می توانید روی ناخن های خود را لاک بزنید یا آن ها را ژلیش کنید یا اینکه به یک برق ناخن ساده اکتفا کنید و از ظاهر طبیعی آن ها لذت ببرید.

ناخن کار حرفه ای خودتان باشید

مانیکور خیس چیست ؟

در مانیکور ناخن به صورت خیس، دست ها درون آب گرم خیسانده می شوند تا گوشت های اضافه و کوتیکول های اطراف ناخن نرم شوند. روش کار نیز بدین صورت است که ابتدا باید لاک قبلی روی ناخن به طور کامل پاک شود، سپس ناخن ها به کمک ناخن گیر کوتاه شده و به کمک سوهان ناخن فرم داده شوند. بعد از این مراحل، دست ها را به مدت 10 دقیقه درون کاسه ای از آب گرم به همراه مقداری صابون و مایع نرم کننده قرار می دهند تا نرم شوند. سپس دست ها را با حوله خشک می کنند. حال نوبت به تمیز کردن پوست های مرده روی سطح ناخن و مرتب کردن کوتیکول ها است که یکی از مراحل مهم در مانیکور ناخن هستند. در نهایت با کرم زدن یا استفاده از لوسیون دست ها و ناخن ها ماساژ داده می شود تا خشک نشوند.

مانیکور ناخن به کمک پارافین هم یکی از روش هایی است که اخیرا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این روش تا حدودی شبیه به مانیکور ناخن مرطوب است با این تفاوت که به جای آب گرم از پارافین ولرم استفاده می شود.

مانیکور ناخن خشک چیست ؟

مانیکور خشک همانند مانیکور ناخن مرطوب است با این تفاوت که دست ها در داخل آب قرار نمی گیرند و در همان حالت خشک مانیکور می شوند. این روش به خصوص برای افرادی که ناخن های شکننده یا پوست خشکی دارند بهتر است. مانیکور ناخن خشک به دو روش معمولی و روسی انجام می شود. در مانیکور ناخن خشک از سوهان دستی استفاده می کنند اما در روش روسی از سوهان برقی و سر سوهان های شنی استفاده می شود.حال در ادامه مطلب به بیان رعایت اصول و مراقبت های در حین مانیکور میپردازیم:

آموزش انجام مانیکور حرفه ای در منزل

8 اصل برای اینکه ناخن کار حرفه ای خودتان باشید!

 داشتن دست‌هایی زیبا به داشتن ناخن‌هایی زیبا وابسته است شاید به همین دلیل است که خانم‌ها این روزها زیاد به سمت روش‌های زیباتر کردن ناخن‌هاروی می آورند ، مانیکور ناخن ها باید به صورت مرتب و با بلند شدن ناخن ها و اضافه شدن پوست و لایه های اطراف ناخن ها صورت گیر و این کار برای خیلی از خانم ها وقت گیر و هزینه بر است . اگر علاقه مند به مانیکور مرتب دستان خود در خانه هستید ، لطفا قدم به قدم ما را همراهی کنید.

1. رعایت بهداشت و ضد عفونی کردن ابزار مانیکور:

برای انجام عمل پدیکور و مانیکور رعایت بهداشت بسیار ضروری است. بهتر است هر فرد برای خود ابزار مانیکور اختصاصی داشته باشد و هر بار که به آرایشگاه می رود آن را با خود برای استفاده به همراه ببرد و اگر نمیخواهید از ابزار مخصوص خود اتفاده کنید ، حتما قبل از مانیکور شدن از ناخن کارتان بخواهید لوازم را ضد عفونی کند. زیرا یکی از راه های شیوع بیماری های مسری مانند ایدرز و هپاتیت و ... همین تیغه ها وابزارهای پدیکور و مانیکور است.دستهای آرایشگر و دستهای مشتری هردو باید تمیز و ضد عفونی شده باشند. یک حوله ی تمیز سفید در زیر دستهای مشتری پهن کرده و با ابزار استریل شروع به کار می کنیم.

2. پاک کردن لاک ناخن:

اینکه ناخن‌های شما در حال حاضر لاک داشته باشند یا نه، فرقی ندارد. قدم اول در آموزش مانیکور و پدیکور حرفه ای، پاک کردن آنها است. پس یک پد لاک ‌پاک‌کن یا پنبه آغشته به استون را برداشته و ناخن‌ها را تمیز کنید. با این کار علاوه بر پاک کردن لاک، روغن طبیعی ناخن را هم از روی آن می‌زدایید. جالب است بدانید که این روغن اگر روی ناخن بماند، برای شما دردسر ساز شده و مانع ماندگاری لاک می‌شود. در این مرحله باید به دو نکته توجه کنید:ما پیشنهاد می‌کنیم از یک لاک ‌پاک‌کن استونی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. هر چند استون کمی سنتی و قدیمی به نظر می‌رسد، اما هنوز هم خیلی از حرفه‌ای‌ها طرفدار آن هستند. چرا‌ که این مایعِ نه ‌چندان محبوب، لاک ناخن را با کمترین میزان سایش از روی آن پاک می‎کند.فراموش نکنید که بعد از پاک کردن ناخن‌ها، آنها را شسته و کامل خشک کنید.3

آموزش انجام مانیکور حرفه ای در منزل

3. برداشتن پوست اضافی اطراف ناخن ها:

برای برداشتن پوست اطراف ناخن هایتان ، نوک تنگشتان خود را در یک کاسه پر از آب گرم قرار دهید تا پوست اطراف ناخنها نرم شود و به راحتی بتوانید با پوشر کوتیکول پوست اضافی را در انتهای ناخن ها جم کنید. با ابزار گوشت‌گیر یا نیپر، گوشت و یا پوست‌‌های اضافی اطراف ناخنتان را بگیرید. استفاده از این ابزار نیاز به دقت زیادی دارد و در صورت عدم توجه به آن باعث می‌شود به انگشتان شما آسیب وارد شود و حتی خونریزی کند.بعد از برداشتن پوست اضافی اطراف ناخن میتوانید از سرم و یا مرطوب کننده مخصوص ناخن استفاده کنید.در فروشگاه‌های لوازم آرایشی، سرم یا روغن‌هایی تحت عنوان سرم کوتیکول موجود هستند که باعث حفظ رطوبت ناخن‌هایتان می‌شود. اگر جزو افرادی هستید که ناخن‌هایتان در معرض شکستگی بیشتر قرار دارد و یا ترک می‌خورد بهتر است روزانه از این روغن استفاده کنید. یک لایه از این روغن را روی ناخن‌هایتان بزنید و سپس بگذارید تا خشک شود. این روغن را می‌توانید روی کل ناخن و یا پوست اطراف آن بزنید.

4. انتخاب سوهان و ابزار مناسب ناخن ها:

از ابزار اصلی برای مانیکور ناخن، سوهان و ناخن گیر هستند. از آن جایی که زیر ناخن ها می تواند محل مناسبی برای رشد باکتری ها باشد، بهتر است همیشه آن ها را کوتاه نگه دارید تا از شیوع بیماری جلوگیری کنید.سوهان های ناخن انواع مختلفی دارند که به شکل ها و درجه های زبری متفاوتی هستند. این که چه شکلی را انتخاب می کنید به راحتی خود شما بستگی دارد اما درجه زبری آن مهم است.سوهان ناخن حداقل دو طرف دارد که گاهی هر دو طرف درجه زبری شبیه به هم دارند و گاهی متفاوت هستند. اگر دقت کرده باشید بر روی هر سوهان ناخن دو عدد نوشته شده است. اگر این دو عدد یکسان باشند، هر دو طرف سوهان یکی هستند اما اگر متفاوت باشند، دو طرف سوهان زبری متفاوتی دارند. به طور مثال اعداد 180/180 بر روی سوهان ناخن به این معنا هستند که دو طرف سوهان شبیه به هم هستند و در هر سانتی متر مربع آن 180 دندانه وجود دارد. باید بدانید که هر چه عدد بزرگتر باشد، سوهان نرم تر است و هرچه این عدد کوچک تر باشد، سوهان زبرتر است.

آموزش انجام مانیکور حرفه ای در منزل

5. فرم و شکل دادن به ناخن ها:

اصلی ترین و تاثیر گذارترین مرحله ، شکل دادن به ناخن است. اول از همه باید تصمیم بگیرید که ناخن‌هایتان کوتاه باشند یا بلند. اگر حوصله ناخن بلند را ندارید، پس همین‌جا با یک ناخن‌گیر، به ‌صورت کاملاً مرتب و یکدست آنها را کوتاه کنید. اما اگر ناخن‌های بلند را بیشتر می‌پسندید، آنها را خوب با آب و مایع مناسب بشویید تا تمیز و ضدعفونی شود.پس از انتخاب قد ناخن‎ها، سوهان را برداشته و آنها را به آرامی، شکل بدهید. فارغ از اینکه مانیکور ناخن کوتاه را دوست دارید یا ناخن بلند، باید حواستان به این موارد باشد:سوهان را روی ناخن، عقب و جلو نکنید. بهتر است آن را فقط در یک جهت و خیلی آرام بکشید. در این ‌صورت، اصطکاکی که می‌تواند باعث ساییدگی ناخن‌ها شود، کاهش می‌یابد.

6. استفاده از بافر:

 بافر یکی از ابزارهای تخصصی فرم دادن به ناخن است در واقع چیزی شبیه سمباده است که ناخن‌ها را نرم کرده و سطح آنها را برای لاک، صاف و هموار می‌کند. استفاده از بافر برای مانیکور در خانه، اختیاری است؛ اما وجود آن کار شما را زیباتر می‌کند. البته اگر قصد لاک زدن به ناخن هایتان را ندارید ، میتوانید این مرحله را نادیده بگیرید. برای بافر زدن ناخن ها ، نخست باید زمخت‌ترین سمت بافر را آرام روی سطح ناخن بکشید تا برآمدگی‌ها صاف شوند. سپس به سراغ رویه متوسط بافر بروید و در پایان نیز با نرم‌ترین سمت بافر، ناخن‌ها را یکدست کنید. از کشیدن بیش از حد بافر روی ناخن‌هایتان اجتناب کنید، چون به صدف ناخن آسیب می‌رساند.

7. استفاده از فرچه یا برس ناخن:

برس ناخن برای تمیز کردن زیر ناخن ها به کار می آید. البته استفاده از این ابزار را به صورت روزانه هم می توانید انجام دهید زیرا باعث می شود آلودگی ها از زیر ناخن شما زدوده شود.برای استفاده از برس، آن را زیر آب گرم بگیرید و سپس مقداری صابون به برس بزنید. حال برس را از یک سمت به سمت دیگر ناخن بکشید. پس از تمیز شدن کامل ناخن ها، دست خود را به خوبی بشویید. استفاده از آب گرم هم بهتر زیر ناخن ها را تمیز می کند و هم آن ها را نرم می کند تا برس بهتر زیر ناخن ها برود.

8. استفاده از سرم کوتیکول:

بعد از اتمام فرم دهی به ناخن ها از سرم کوتیکول استفاده کنید.این سرم باعث می‌شود پوست اطراف ناخن، نرم و انعطاف‌پذیر و از ریشه ریشه شدنشان جلوگیری شود. مقداری از این روغن را اطراف ناخنتان بریزید و آن را ماساژ دهید سپس کمی به دست‌هایتان استراحت دهید. توجه کنید که این روغن کوتیکول را باید یا به کل ناخن یا به پوست اطراف آن بزنید، این کار باعث میشود پوست کنده شده اطراف ناخن نرم و انعطاف پذیر شود و مانع پارگی آن میشود.

سخن پایانی:

هنگام انجام دادن مانیکور و پدیکور با ناخن های خود مهربان و صبور باشید .دقت کنید که بافر را خیلی روی ناخن فشار ندهید و در استفاده از آن هم زیاده‌ روی نکنید. چون وقتی به خود می‌آیید که می‌بینید سطح ناخن شما بیش از اندازه نازک شده است. به‌ علاوه در برخی افراد، کوتیکول‌ها بخش بزرگی از ناخن را تشکیل می‌دهند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، این مرحله را به پس از عقب راندن کوتیکول‌ها موکول کنید.بعد از مانیکور و تمیز کردن ناخن ها ، لاک مورد علاقه خود را انخاب کنید و یک لایه برق ناخن به ناخن هایتان بزنید تا از شکستن ناخن هایتان جلوگیری کرده باشید.حالا باید یک قطره از لاک تان را در مرکز ناخن تان قرار دهید یعنی کمی پایین تر از ریشه ناخن، فرقی نمیکند لاک تان مات باشد یابراق و اکلیلی فقط کافیست قطراه لاک روی ناخن تان را کمی به سمت ریشه هل دهید.قلم لاک تان را به طور مستقیم از بالا به سمت پایین و تا نوک ناخن بکشید.بعد دوباره به پایه ناخن برگردید و قلم لاک تان را به صورت منحنی حرکت دهید.وقتی انحنا را کشیدید باید قلمو را از بالا تا پایین ناخن تان بکشید ، این مرحله را چندین بار تکرار کنید تا همه جای ناخن را با لاک پوشانده باشید و بعد از خشک شدن روی لاک ، برق ناخن بزنید.

مقالات مرتبط با این محصول

دسته بندی محصولات