برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

ویتامین C و خواص شگفت انگیز آن بر سلامت پوست

2 سال پیش

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است و بدن انسان نمی‌تواند این ویتامین را تولید کند و باید با مصرف مواد غذایی و داروهای مکمل ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین نمایید و از فواید ویتامین C بهره‌مند شوید . منابع غذایی حاوی ویتامین C یکی از مهمترین روشهای درمانی هنگام سرماخوردگی است . مرکباتی همچون پرتقال، لیمو، گریپ فروت و سبزیجاتی نظیر اسفناج، جعفری، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، تخمه آفتابگردان، روغن زیتون، کلم برگ، بروکلی و میوه های قرمزی مانند توت فرنگی و شاه توت سرشار از مقادیر فراوان ویتامین Cهستند. ,ویتامین سی علاوه بر میوه و سبزیجات به صورت مکمل های غذایی نیز تهیه میشود ، قرص های جویدنی، کپسول ، قرص های جوشان و آمپول ویتامین C مکمل های ویتامین سی هستند.

تاثیر شگفت انگیز محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین C

 دریافت ویتامین سی به صورت موضعی، تاثیر بیشتری نسبت به روش های خوراکی دارد. علاوه بر آن اثربخشی این روش بر روی پوست بیشتر است و نتایج آن نیز سریعتر قابل مشاهده است. به همین دلیل شرکتهای تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی انواع مختلف محصولات مراقبت از پوست و مو حاوی ویتامینC تولید و عرضه بازار میکنند. در ادامه مطلب درباره تاثیر بی نظیر استفاده موضعی ویتامین C موجود در سرم ها، کرم ، لوسیون ، ماسک و ماسکهای ورقه ای خواهیم گفت:

ویتامین C و خواص شگفت انگیز آن بر پوست

فواید ویتامین C بر سلامت بدن

ویتامین c یک آنتی اکسیدان قدرتمند است. آنتی اکسیدانها با محافظت از سلولهای بدن در برابر رادیکالهای آزاد سیستم ایمنی بدن را تقویت میکنند.مصرف  روزانه ویتامین C می تواند سطح آنتی اکسیدان خون را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. این امر به سیستم دفاع طبیعی بدن برای مبارزه با التهاب کمک می کند.مصرف میوه و سبزیجات حاوی ویتامین C و همچنین مکمل ویتامین C به آرامش و شل شدن رگ های خون‌رسان به قلب کمک میکندو باعث کاهش فشار خون میشود. موقع سرماخوردگی یا آنفلو آنزا حتما میوه و سبزیجات حاوی ویتامین C استفاده شود و همچنین از مکملهای ویتامین C استفاده کنید تا سیستم دفاعی بدن بتواند با ویروس سرماخوردگی مبارزه کند و موجب کاهش خطر ابتلا به ذات‌الریه و عفونت ریه شود.ویتامین C تولید گلبول های سفید خون به نام لنفوسیت ها و فاگوسیت ها را افزایش می دهد که این گلبولهای سفید به محافظت از بدن در برابر عفونت کمک می کنند. همچنین ویتامین C جذب آهن را در بدن بهتر میکند ، افرادی که از کمبود آهن رنج میبرند ویتامین C  بیشتری استفاده کنند تا جذب آهن بدنشان افزایش یابد.

فواید ویتامین C بر جوانسازی پوست صورت

ویتامین C موجب تولید کلاژن میشود و کلاژن به طور طبیعی موجب کاهش بروز چین و چروک صورت میشود. کلاژن یک پروتئین مهم برای ساخت پوست ، تاندونها و رگها است و وجود ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است.محصولهای مراقبتی حاوی ویتامین C به صورت موضعی و تماس سریع با سلولهای پوست باعث تقویت سلولهای پوست در برابر اشعه مضر خورشید و رادیکالهای آزاد می شود و تاثیر عوامل بیرونی بر پیری پوست را از بین می برد. محصولهای مراقبت از پوست حاوی ویتامین C  باعث افزایش حالت کشسانی پوست میشود که این امر به خودی خود بافت پوست صورت را سفت و محکم میکند و پوست صورت جوانتر می شود.

جوانسازی پوست با ویتامین C

فواید ویتامین C در کاهش لکه های پوستی

ویتامین C به عنوان یک ماده روشن کننده عمل می کند و می تواند بدون تغییر رنگ طبیعی پوست، ظاهر لک های تیره پوستی را بهبود بخشد. ویتامین C نقش مهمی در تولید پروتئین کراتین دارد. این پروتئین به حذف سلول‌های مرده‌ی پوست و لایه برداری طبیعی کمک زیادی می‌کند و سلولهای جوان را جایگزین میکند در نتیجه، با بازسازی سریع سلول‌های پوستی در رفع لکه‌های پوستی نقش زیادی دارد.ویتامین C نقش مهمی در کاهش قرمزی جوش و التهابات پوستی دارد. لکه های پوستی به دلیل افزایش رنگدانه ها و تجمع آنها در پوست ایجاد می شود استفاده از ویتامین C موجب کم رنگ شدن این لکه ها می شود و در روشن و درخشان شدن رنگ پوست نقش بسیار مهمی دارد.

فواید ویتامین C بر پوست برای مقابله با اشعه مضر خورشید

 ویتامین C‌ به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان فرایند اثرگذاری اشعه‌ها بر روی پوست را کندتر و کندتر می‌کند. اما کرم یا سرم ویتامین C به تنهایی نمیتواند با اشعه های مضر خورشید مقابله کند ، ولی استفاده هم زمان کرم ویتامین C و ضد آفتاب اثر بخشی ضد آفتاب را زیاد میکند .در مرحله اول از کرم یا سرم ویتامین سی استفاده کنید و بعد از چند دقیقه از ضد آفتاب حداقل SPF 30 استفاده کنید.اولا از سطح کرم ضد آفتاب اشعه‌های کمتری به پوست نفوذ میکنند و اگر اشعه‌هایی هم توانستند به پوست نفوذ کنند کرم ویتامین C مانع اثر بخشی آن‌ می شود.

فواید ویتامین Cدر کنترل آکنه و جوشهای پوستی

آکنه یک ناراحتی التهابی پوستی است که در اثر مسدود شدن منافذ پوست ایجاد می شود. این وضعیت منجر به قرمز شدن، التهاب و جوش زدن میشود. یک نوع ویتامین C محلول در آب که اسکوربیک اسید نام دارد ترکیبی بسیار سبک است که به خوبی جذب پوست می‌شود و از بروز جوش جلوگیری می‌کند.ویتامین C با افزایش تولید کلاژن، اسکارهای جوش و آکنه را درمان می کند. کلاژن یک نوع پروتئین است که ساختمان پوست را شکل می دهد و وجود آن برای بازسازی یک پوست سالم حیاتی است. ویتامین C با خاصیت آنتی اکسیدانی خود بهبود زخم های ناشی از آکنه را تسریع می کند.کرم ضد جوش درمانی بیوآکوا حاوی عصاره میوه آووکادو و سرشار از ویتامین های E و C می باشد. درمان کننده جوش ، جای جوش و التهابات پوستی است.

جوانسازی پوست با ویتامین C

ماسکهای خانگی حاوی ویتامین C

استفاده از ویتامین C به صورت  موضعی برای ترمیم پوست آسیب دیده  بسیار موثر است و همچنین باعث کاهش چین و چروک می شود و به تغذیه پوست صورت کمک میکند. ماسکهای صورت به طور اعجاب انگیزی کیفیت پوست ما را بهتر میکند و در رساندن ویتامین و مواد مغذی مفید است.اگر طرفدار استفاده از ماسکهای خانگی هستید در زیر چندین ماسک خانگی حاوی ویتامین C را آموزش میدهیم.

ماسک صورت توت فرنگی و عسل:

توت‌فرنگی سرشار از ویتامین C است و همچنین حاوی اسیدهای هیدروکسی آلفا است که به لایه‌برداری کمک می‌کند. این ماسک خاصیت لایه برداری عالی دارد و هفته ای یک بار توصیه میشود.از این ماسک برای زیبایی و صاف کردن پوست صورت امتحان کنید.جو دو سر را به صورت پودر در بیاورید و چند عدد توت‌فرنگی را با جو دوسر مخلوط کنید. چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید، ماسک لایه برداری پوست صورت شما آماده است، فقط کافی است آن را روی پوست‌تان بمالید. بعد از 15 دقیقه پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید. استفاده‌ی مداوم از این لایه بردار نتایج خیلی خوبی برای پوست به ارمغان می‌آورد.این ماسک را اطراف چشم ها نمالید.

ویتامین C و خواص شگفت انگیز آن بر سلامت پوست

ماسک صورت لیمو و عسل

عسل برای درمان آکنه و عفونت های پوستی، رفع خستگی پوست، تغذیه پوست، حفظ آب پوست، نرم و مرطوب کردن پوست مفید است و همچنین عسل برای انواع پوست های خشک و پوست های چرب مناسب می باشد و از تحریکات پوستی جلوگیری می‌کنند.عسل تاثیر مرطوب کنندگی روی پوست دارد و زمانی که با آبلیموی تازه ترکیب شود باعث نرم، براق و روشن شدن پوست می شود.1 قاشق غذا خوری عسل ارگانیک را با 1 قاشق چای خوری آبلیموی تازه و 1 قاشق غذا خوری آب را با همدیگر مخلوط کنیدو ماسک به دست آمده را روی پوست تمیز خود بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید . این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید .

اگر علاقه مند به یادگیری ماسکهای خانگی بیشتر هستید مقاله پیشنهادی برای شما: 10ماسک صورت خانگی که حتماً باید امتحان کنید

سخن پایانی:

ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان قوی است که نقش زیادی در مراقبت از پوست در مقابله با اشعه ماورای بنفش خورشیددارد. با افزایش سن، مقدار ویتامین C در پوست کاهش می یابد از آن جایی که ویتامین C در بدن تولید نمی شود کمبود ویتامین سی در پوست باعث بروز مشکلاتی مانند چروک، لکه و دیگر مشکلات می گردد.علاوه بر این قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مصرف سیگار نیز باعث کاهش ویتامین C می گردد.برخی از فواید ویتامین C برای پوست؛ تسریع زمان بهبودی زخم، کاهش التهابات پوستی ، کاهش خشکی پوست و تولید کلاژن و افزایش الاستیکی است. برای حفظ سلامت و زیبایی پوست و بهره مند شدن بیشتر از این ویتامین ها بهتر است آنها را به صورت موضعی و در قالب کرم ، ماسک ، سرم و انواع دیگر محصولات مراقبتی که حاوی ویتامین های مفید است استفاده کنید و نتایج شگفت انگیز آنها را در طول زمان مشاهده کنید.

از فرین بیوتی بهترین محصولات مراقبتی را خرید کنید.

مقالات مرتبط با این محصول

دسته بندی محصولات