برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

راهنمای خرید بهترین سرم پوست

2 سال پیش

بهترین سرم پوست و ویژگی‌های مثبت آن در حفظ سلامت پوست، یکی از موضوعات جذاب این روزهای فضای مجازی شده است. در این مطلب به معرفی نمونه‌های مناسبی از انواع سرم پوست و راهکارهای انتخاب بهتر برای این مورد می‌پردازیم. پوست بی اغراق اعجاز طبیعت در خلق زیبایی آدمیست. حفظ سلامت و شادابی آن با وجود تأثیر عوامل شیمیایی نظیر کاربرد انواع مواد آرایشی و شوینده‌ها، تغییرات هورمونی و تأثیرات سن و موارد مشابه بی‌شک در توان یک سرم پوست معمولی نیست! با انتخاب بهترین سرم پوست مناسب و کاربرد صحیح آن می‌توان این موضوع را به‌خوبی مدیریت کرده و مشکلات موجود را کنترل نمود.

اگر زمان کافی برای خواندن تمام مطلب را ندارید ،روی تیتر مورد نظر کلیک کنید

سرم پوست چیست؟

سرم‌های پوستی یکی از محصولات فوق مراقبتی از پوست هستند که دارای بافتی سبک و غلظت بالایی از مواد مغذی بوده و به سرعت جذب پوست می‌شوند. تفاوت عمده‌ای که این محصول با انواع مرطوب کننده‌ها و لوسیون‌ها دارد در این است که مواد غیرضروری در سرم‌ها حذف شده و جای خود را به مواد ضروری و مغذی داده‌اند.

سرم‌ها به طور کلی و دو دسته تقسیم می‌‍شوند:

  • بر پایه‌ی آب: این نوع سرم‌ها مولکول‌های ریزی دارند و به عمق پوست نفوذ می‌کنند و در نتیجه باعث تغذیه‌ی لایه‌های زیرین پوست می‌شوند. اکثر سرم‌های موجود در بازار بر پایه‌ی آب هستند.
  • بر پایه‌ی چربی: این نوع سرم‌ها نسبت به سرم‌های بر پایه‌آب مولکول‌های بزرگتری دارند و تنها سطح پوست را تغذیه می‌کند.

چه کسانی باید از سرم پوست استفاده کنند؟

به طور کلی سرم پوست برای تمام کسانی که می‌خواهند مراقبت ویژه‌ای از پوست خود داشته باشند لازم است. نه تنها مسن‌ترها و افرادی که دارای مشکلات پوستی خاص هستند بلکه جوانترها هم باید برای جلوگیری و پیشگیری از مشکلات پوستی، روتین پوستی روزانه داشته باشند و بهترین سرم پوست را تهیه و استفاده کنند. بعضی افراد به جای استفاده از مرطوب کننده از سرم پوست کمک می‌گیرند. باید در نظر داشته باشید که اگر پوست خیلی خشکی دارید در کنار سرم پوست مخصوص حتماً باید از مرطوب کننده‌ی مناسب هم بهره ببرید. و بالعکس اگر دارای پوست خیلی چربی هستید در کنار سرم پوست مناسب لازم است مرطوب کننده‌ی مخصوصی را هم برای حفظ تعادل چربی پوستتان در نظر داشه باشید.

سرم پوست

بهترین سرم پوست چه مزایایی دارد؟

1 به دلیل قدرت جذب بالا و سبک بودن، سریع جذب پوست می‌شوند. همین امر باعث می‌شود که کار تغذیه و لایه‌برداری پوست سریع‌تر صورت گیرد.

2 باعث تسکین پوست‌های حساس می‌شوند. چون فاقد چربی هستند، برای پوست‌های حساس، مستعد جوش و آکنه مناسب هستند.

3 برخی از سرم‌ها حاوی رتینول هستند که به کاهش خطوط ریز و چروک‌های پوستی کمک شایانی می‌کنند.

4 از آنجائی که سرم‌ها دارای بافت سبکی هستند، بعد از استفاده از آنها احساس سنگینی و چربی بوجود نمی‌آید.

5 آسیب‌های پوستی نظیر کک و مک، آفتاب سوختگی و غیره توسط برخی از سرم‌ها بازسازی و ترمیم می‌شوند.

مقاله پیشنهادی برای شما : راهنمای انتخاب بهترین ماسک ورقه ای

انواع سرم‌های پوست

  1. سرم‌های ضد آکنه: این سرم‌ها اغلب حاوی سالیسیلیک اسید و یا مشتقات گیاهی هستند. همچنین نیاسینامید (شکلی از ویتامین B3 ) که ماده‌ای تسکین‌دهنده، آب‌رسان و ضد التهاب است، در این نوع سرم‌ها وجود دارد که تحریک‌پذیری پوست را کاهش می‌دهد و باعث ترمیم و التیام پوست می‌شود.
  2. سرم‌های ضد پیری: این سرم‌ها غالباً حاوی بکوچیول (Bakuchiol) یا رتینول و یا هردوی این مواد هستند. ترکیبات داخل این سرم باعث ترمیم و بازسازی پوست و همچنین کلاژن سازی می‌شود.
  3. سرم‌های آبرسان: این نوع سرم‌ها حاوی مولکول‌های هیالورونیک اسید هستند که با مولکول‌های آب درون پوست پیوند خورده و باعث شادابی و جوانی پوست می‌شوند. این مولکول به طور طبیعی در پوست وجود دارد و به کلاژن پوست متصل است. هیالورونیک اسید در پوست کودکان بیشتر تولید می‌شود و به تدریج و با بالا رفتن سن، پوست کلاژن کمتری تولید می‌کند که باعث می‌شود میزان هیالورونیک اسید پوست هم کاهش پیدا کند و در نتیجه منجر به پیری پوست می‌شود.

سرم‌های آبرسان اغلب حاوی ویتامین B5 نیز هستند که برای آبرسانی به پوست بسیار مؤثر و سبب شادابی و جوانی پوست می‌شوند.

  1. سرم‌های روشن کننده: ترکیبات اصلی این سرم‌ها شامل ویتامین C، فرولیک اسید، کوجیک اسید، گلیکولیک اسید، عصاره‌ی قارچ، ریشه‌ی شیرین بیان یا لاتیک اسید و سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند که مانع افزایش رنگدانه‌های پوست و در نتیجه باعث روشن شدن پوست می‌شوند.
  2. سرم‌های ترمیم کننده: در این نوع سرم‌ها گلیکولیک که یک ماده‌ی آلفا هیدروکسی اسید مشتق شده از نیشکر استفاده می‌شود که که می‌تواند در لایه‌های فوقانی پوست نفوذ کرده و پیوندهای بین سلولی را از بین ببرد. این ماده باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و تغییر رنگ یافته‌ی پوست شده و ظاهری صاف و درخشان به پوست می‌دهد.
  3. سرم‌های محافظت کننده در برابر رادیکال‌های آزاد: سرم‌های این دسته شامل ترکیباتی از جمله ویتامین‌های C ,A ,E و رزوراترول هستند که با مبارزه با رادیکال‌های آزاد مانع آسیب دیدن به سلول‌های پوست می‌شوند.
  4. سرم‌های لایه بردار: این سرم‌ها دارای اسیدهای هیدروکسی آلفا مانند اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک، رتینول، آنزیم‌های عصاره‌های گیاهی یا میوه‌ای و اسید سیتریک هستند. استفاده از این سرم موجب صاف و نرم شدن پوست، کاهش خطوط ریز و چین و چروک‌ها، اصلاح رنگ و هایپرپیگمانتیشن ناشی از پیری طبیعی پوست می شوند.

چگونه از سرم پوست استفاده کنیم

چگونه از سرم پوست استفاده کنیم؟

بهترین حالت استفاده از سرم پوست، زیر محصولات سنگینی مثل انواع ضد آفتاب‌ها، مرطوب کننده‌ها و مواد آرایشی است. استفاده از سرم به سلامت پوست و جلوگیری از مشکلات پوستی کمک شایانی می‌کند.

نحوه‌ی استفاده از سرم پوست دقیقاً به نوع پوست شما بستگی دارد. مثلاً اگر پوست خشکی دارید بهتر است روزی دوبار از بهترین سرم پوست مخصوص استفاده کنید. اما اگر پوست چربی دارید بهتر است روزانه یکبار و در پایان روز یعنی قبل از خواب سرم مخصوص خود را مصرف کنید.

نحوه‌ی استفاده از سرم‌های پوستی نه تنها به نوع پوست بلکه به عملکرد سرم هم بستگی دارد، که دستور استفاده‌ی هر سرم توسط پزشک مربوطه و یا حتی روی خود سرم تجویز و معرفی می‌گردد.

البته برای استفاده‌ی روزانه از سرم‌های لایه بردار با درصد بالا، لازم است ابتدا با فواصل زمانی کم مورد استفاده قرار گیرد تا پوست عادت کند. سپس به مرور دفعات استفاده را افزایش دهید تا پوست دچار شوک ناگهانی نشود.


بهترین زمان استفاده از سرم پوست

  • زمان مناسب برای استفاده از سرم‌های ضد لک و آنتی‌اکسیدان صبح است. زیرا این محصولات به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند از پوست شما در برابر آسیب‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد ناشی از پرتو فرابنفش و نور مرئی با انرژی بالا محافظت می‌کنند.
  • مناسب‌ترین زمان استفاده از سرم‌های ضدپیری شب است، چون در این زمان ترکیبات موجود در سرم این فرصت را پیدا می‌کنند تا به فرآیند ترمیم و بازسازی طبیعی پوست که در شب اتفاق می‌افتد، کمک کنند.
  • اگر پوست خشکی دارید بهتر است روزانه دو مرتبه از سرم‌های آب‌رسان استفاده ‌کنید تا رطوبت پوست خود را حفظ کنید.
  • به توصیه‌ی پزشکان و متخصصان پوست، ترتیب استفاده از محصولات مراقبتی پوست از سبک‌ترین به سنگین‌ترین است؛ به این معنی که بهتر است لایه‌ی اول از بقیه‌ی لایه‌ها سبک‌تر باشد. اکثر سرم‌ها زمانی بهترین نتیجه را می‌دهند که به عنوان لایه‌ی اول روی پوست تمیز و پاک‌سازی شده یا بعد از استفاده از تونر، زده شوند.
  • فقط در صورتی که سرمتان حاوی مواد تحریک‌کننده یا خشک‌کننده است می‌توانید آن را روی یک محصول دیگر بزنید تا به این ترتیب لایه‌ی اول اثر محافظتی روی پوست داشته باشد.

مشاوره سرم پوست

چه نکاتی را باید هنگام خرید سرم پوست رعایت کنیم؟

برای اینکه بتوانید بهترین سرم پوست را تهیه کنید، لازم است قبل از خرید نکاتی را در نظر داشته باشید.

  1. قبل از تهیه‌ی این محصول، نوع پوست خود را مشخص کنید.
  2. نسبت به مشکل پوستی خود اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشید.
  3. حتماً به ترکیبات موجود در سرم توجه کنید و بسته به نیاز پوستتون اقدام به خرید کنید.
  4. اگر پوست شما خشک است، بهترین سرم پوستی که باید تهیه کنید سرم‌های حاوی ویتامین‌ C و hyaluronic acid هستند.
  5. اگر دارای پوستی معمولی هستید، محصولی که حاوی glycolic acid باشد برای پوست شما مناسب است تا بتواند علاوه بر مرطوب نگه داشتن به جوان سازی پوست شما نیز کمک کند.
  6. اگر پوست شما چرب است، حتماً به دنبال محصولی باشید که حاوی سالیسیلیک اسید یا رتینول باشد.

سخن پایانی

سرم‌های پوستی محصولات سبک با مواد مغذی هستند که کاربردهای متفاوتی دارند. برای تهیه‌ی بهترین سرم پوست حتماً نوع پوست و مشکل پوستی خودتان را مشخص کنید. برای نتیجه گیری بهتر به دستورات متخصص پوست و نکات قید شده روی محصول به طور کامل عمل کنید. امکان این وجود دارد که سرم روی پوست شما ایجاد حساسیت کند، پس قبل از استفاده روی صورت حتماً روی دست خود تست کنید. برای خرید بهترین سرم های پوست از بخش محصولات فرین بیوتی دیدن فرمایید .

خرید بهترین سرم های پوست موجود در ایران

از محصولات مرتبط هم دیدن فرمایید
43,000
ابرسانی قوی ضد چین و چروکحاوی ورق طلای نانوجلوگیری از خشکی پوستنرم و لطیف کننده پوست کوچک کننده منافذ باز پوستترمیم کننده پوست بر اثر بی آبیکنترل کننده چربی و رطوبت پوست حجم ۱۵ میل/تاریخ انقضا 2023.12/بارکد اصالت کالا
تمام شد!
60,000
ضد چین و چروکبازسازی بافت صورتدرمان خشکی و تیرگی پوستکاهش آثار جای جوش و زخمافزایش قدرت نوسازی پوستصاف و درخشان کننده صورت آبرسانی فوق العاده ضد التهابافزایش درخشش و شفافیت پوستبهبود تیرگی، کدری و لکه‌های پوستاز بین...
تمام شد!
59,000
روشن کننده پوستدارای دانه های ابرسانضد پیری و جوان کنندهاز بین برنده جوش و اکنهحاوی عصاره کیوی و حلزونبر طرف کننده چین و چروک و لکتغذیه و رطوبت رسانی عمقی پوستمناسب انواع پوست (چرب - خشک - نرمال - مختلط)دارای بارکد...
تمام شد!
47,000
حاوی مواد مغذی  حاوی مواد طبیعی آبرسان قوی پوست ترمیم کننده پوست جلوگیری از پیری پوست از بین برنده چین و چروک باعث کاهش جوش و آکنه حاوی مقادیر بالای هیالورونیک اسید حجم ۳۰ میل /تاریخ انقضا  2023,12 /بارکد...
تمام شد!
53,000
کوچک کننده منافذ  روشن کننده قوی پوست مناسب برای انواع تایپ پوست حفظ رطوبت پوست و نرم کننده  دارای مقادیر بالای انتی اکسیدان جلوگیری از به وجود امدن چروک آبرسان عمقی و از بین برنده خشکی حاوی روغن اسب-ویتامین...
تمام شد!
73,000
متعادل کننده رطوبت پوستافزایش درخشش و زیبایی پوستحاوی هیالورونیک و نیاسین ( B3 )دارای خواص ضد پیری بسیار قوی استتولید کلاژن و الاستین را افزایش می دهدکاهش دهنده چین و چروک پوست صورتحجم 100 میل/تاریخ انقضا...
تمام شد!
75,000
آبرسان و شاداب کنندهحاوی اسانس فویل طلاافزایش درخشش پوستروشن کننده کلاژن ساز قویسفت و ترمیم کننده پوستمناسب برای انواع تایپ پوستیجوانسازی و تغذیه کننده پوستاز بین برنده و ضد چین و چروکحاوی نیکوتین آمید و...
تمام شد!
مقالات مرتبط با این محصول

دسته بندی محصولات