برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

ویتامین ای معجزه ای در جوانسازی پوست صورت

1 سال پیش

بدن ما برای عملکرد صحیح به ویتامین ها ، مواد معدنی و همچنین مکملهای غذایی زیادی نیاز دارد. هر ویتامینی فواید خاص خود را دارد مانند ویتامین B که برای رشد کلی مفید است. ویتامین E ازجمله ویتامین‌هایی است که با دارا بودن خاصیت ضدالتهابی می‌تواند در حمایت از سیستم ایمنی بدن، عملکرد سلول‌ها و سلامت پوست مؤثر باشد. علاوه بر فواید بسیار زیاد ویتامین E برای بدن ، کپسول ویتامین E برای صورت باعث ایجاد پوستی صاف و سالم می شود و باعث از بین رفتن سوختگی، استریا و جای زخم می شود.استفاده روزانه از آن به جوان سازی پوست کمک می کند. حتی ممکن است از کرم های ضد پیری گران قیمت نیز موثرتر باشد. با این حال، شاید اکثر افراد نمی دانند که ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است و با رادیکال های آزاد مضر پوست مقابله می کندو تاثیر شگفت انگیزی روی پوست دارد.در ادامه مطلب شما را با خواص ویتامین E و منابع غذایی این ویتامین محلول در چربی آشنا میکنیم:

ویتامین E چیست؟

ویتامین E یک ماده مغذی است که بدن به تنهایی قادر به تولید آن نمی باشد. این ویتامین در برخی از مواد غذایی از جمله مغزها و دانه ها موجود بوده و به صورت مکمل نیز عرضه می شود.ویتامین E یک آنتی اکسیدان است، بنابراین قادر است، آسیبی که رادیکال های آزاد به سلول ها وارد کرده اند را متوقف کرده و یا سلول ها را بازسازی کند. این ویتامین همچنین التهاب قسمت های مختلف پوست را کاهش می دهد.

ویتامین ای معجزه ای برای زیبایی صورت

ویتامین E در کدام قسمتهای بدن ذخیره میشود؟

بدن انسان، ویتامین E را در لایه های اپیدرم خارجی پوست و همچنین در لایه های داخلی درم پوست ذخیره می کند. به دلیل فواید ویتامین E برای پوست است که بسیاری از محصولات مراقبتی، حاوی این ماده جادویی هستند.این ماده مغذی در غدد چربی که پایه فولیکول های مو را تشکیل می دهند، نیز یافت می شود. بدن انسان ویتامین E را از طریق سبوم به پوست انتقال می دهد، سپس این ماده روغنی، پوست را نرم کرده و از آن محافظت به عمل می آورد.

منابع غذایی حاوی ویتامین E

ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی و از ویتامین‌های ضروری است که بدن ما برای بسیاری از فرایندها به آن نیاز دارد ، این ویتامین در اکثر مغزهای روغنی مثل : بادام , فندق ، تخمه آفتابگردان و بادام زمینی یافت میشود.همچنین این ویتامین در گوشت ماهی قزل آلا و بسیاری از میوه ها گرمسیری و سبزیجات مانند : کیوی ، انبه ، آووکادو و زیتون یافت میشود.

ویتامین E تقریباً در تمام غذاها و مواد غذایی وجود دارد به همین دلیل اکثر افراد در معرض کمبود این ویتامین قرار ندارند. بااین‌حال، بعضی از بیماری‌ها که در جذب چربی اختلال ایجاد می‌کنند، مانند بیماری‌های کبد و پانکراس، ممکن است در درازمدت موجب ایجاد کمبود ویتامین E شوند.می‌توان با افزودن مقداری تخمۀ آفتابگردان یا بادام به رژیم غذایی خود نیاز روزانۀ بدنتان را به ویتامین E تأمین کنید. راه دیگر افزودن مقداری از روغن‌های حاوی ویتامین ای به بعضی غذاها نظیر سالاد است.

ویتامین ای معجزه ای برای زیبایی صورت

خواص ویتامین E برای پوست

ویتامین E با تقویت اعصاب، پوست را از درون تغذیه می کند. برای داشتن پوستی نرم، صاف و درخشان باید با استفاده از یک سنجاق کپسول ویتامین E را ترکانده و سپس آن را بر روی صورت خود بمالید. ویتامین ای همچنین برای درمان  استریا (ترک های ناشی از تغییر وزن) مفید است. استفاده از ویتامین E بر روی پوست باعث افزایش مواد مغذی شده و در صورت استفاده منظم، باعث کاهش استریا یا ترک های پوستی می شود.در ادامه مطلب به بررسی فواید ویتامین ای بر سلامت و زیبایی پوست میپردازیم:

جوانسازی و خاصیت ضد پیری ویتامین E

به‌دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی، استفاده از روغن یا ماسک ویتامین E می‌تواند بافت آسیب‌دیدۀ پوست را بهبود ببخشد. ویتامین ای همچنین در ساخت کلاژن و بهبود بافت پوست نیز نقش دارد و ویتامین E برای زنان یکی از پراستفاده‌ترین ویتامین‌هاست.

استفاده از ویتامین E به صورت موضعی برای رفع تیرگی و سیاهی دور چشم بسیار موثر است. اما باید کپسول ویتامین E را به مدت دو یا سه روز همراه با کرم معمولی خود به طور مداوم استفاده کنید. فراموش نکنید که ویتامین E را به آرامی دور چشم خود ماساژ دهید.

با استفاده از روغن ویتامین E بر روی لکه‌های تیره خشکی پوست صورت و سایر لکه های پوستی روی دست و سایر نقاط بدن، می توانید به محو شدن آن ها کمک کنید. علاوه بر این، به ترمیم کلاژن پوست نیز کمک می کند که باعث کاهش پف پوست می گردد.

ویتامین ای معجزه ای برای زیبایی صورت

ویتامین E یک مرطوب کننده قوی پوست

ویتامین E حاوی موادی است که به آبرسانی و مرطوب کردن پوست کمک می‌کند.ویتامین ای یک ویتامین محلول در چربی است بنابراین به حفظ رطوبت پوست و ترمیم پوست آسیب دیده و خشک کمک می کند.ویتامین E بافت سنگینی دارد و برای استفاده بهتر ، یک کپسول ویتامین E را سوراخ کنید و با مقداری کرم مرطوب کننده مورد نیاز برای دست و صورت خود مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را روی دست و صورت خود استفاده کنید.

کاهش التهابات پوستی با ویتامین E

التهاب، واکنش بدن به آسیب و یا عفونت است که به شکل درد، تغییر رنگ و تورم خودش را نشان می دهد. بسیاری از بیماریهای پوستی باعث ایجاد التهاب از جمله آکنه های پوستی می شوند.ویتامین ای به تنهایی نمیتواند به درمان التهابات پوستی بپردازد ولی با مرطوب کردن پوست در رفع خشکی و خارش حاصل از التهاب بسیار مفید است.

از دیگر تاثیر ویتامین E روی پوست می‌توان به کاهش خشکی، خارش و پوسته­ پوسته شدن ناشی از اگزما یا درماتیت آتوپیک اشاره کرد. مطالعات نشان داده است که مکمل‌های خوراکی ویتامین E می‌توانند بهبود قابل توجهی در علائم اگزما ایجاد کنند.

ویتامین ای معجزه ای برای زیبایی صورت

پاکسازی عمیق پوست صورت با ویتامین E

مالیدن قرص ویتامین ای روی پوست صورت می‌تواند به پاکسازی پوست کمک کند و پوست را از ذرات گرد و خاک و ناخالصی‌هایی که به صورت روزانه روی پوست صورت قرار می‌گیرند، پاک کند. بهتر است روغن ویتامین ای را با کرم مرطوب کننده مخلوط کنید و سپس استفاده کنید.

روغن ویتامین E با از بین بردن آلودگی‌ها، به عنوان یک پاک کننده عالی عمل می‌کند. علاوه بر این، تعادل چربی های پوست را برهم نمی‌زند. می‌توانید چند قطره از آن را به یک پنبه اضافه کنید و سپس آن را به آرامی روی پوست خود اعمال کنید.

لبهای نرم و صاف با ویتامین E

از کرم‍ها یا بالم‍های لب ویتامین ای برای تسکین لب‍های خسته و خشک استفاده می‍شود. از آنجایی که ویتامین ای باعث گردش خون و بازسازی سلول می‍شود، استفاده از آن روی لب‍های خشک سلول‍های جدید را سریعتر به سطح می‍رساند. همچنین میتوانید محتوای کپسول ویتامین ای را خارج کرده و روی صورت و لبهای خود استفاده کنید و لبهایی نرم و خوش رنگ داشته باشید.

ویتامین ای معجزه ای برای زیبایی صورت

زمان صحیح استفاده از ویتامین E روی صورت

از روغن ویتامین E می‍توان به عنوان یک روش درمانی ضد پیری در طول شب روی صورت استفاده کرد. از آنجا که ویتامین E دارای قوام زیاد است، بهتر است آن را قبل از خواب استفاده کنید تا کاملاً جذب بدن شود.

اگر صبح استفاده شود، ممکن است نتوان روی آن آرایش کرد یا از کرم دیگری استفاده کرد اما استفاده از ویتامین E به عنوان یک ماده ضد پیری یا ضد عفونی کننده پوست در طول شب باعث می شود محصول کاملا جذب پوست شود و در نهایت پوستی شفاف‍تر و بدون چین و چروک خواهید داشت.

آیا پوست های چرب و پر از آکنه می توانند از کپسول ویتامین E استفاده کنند؟

معمولا افرادی که حساسیت پوستی به ویتامین ای ندارند از کپسول ویتامین ای بر روی صورت خود استفاده میکنند و از فواید آن بهره مند میشوند. ولی افرادی که دارای پوست چرب و مستعد جوش و آکنه هستند نباید از این ویتامین استفاده کنند ، زیرا این ویتامین محلول در چربی است و افاده از چربی روی پوست چرب میتواند منافذ پوست را ببندد و باعث افزایش جوش و التهابات شود.

ویتامین ای (E) یک نوع ویتامین محلول در چربی بوده و مقدار اضافی آن از طریق ادرار دفع نشده و در کبد ذخیره خواهد شد. ازاین‌رو، مصرف بیش از اندازۀ مکمل و قرص ویتامین E می‌تواند عوارضی جدی را برای بدن به همراه داشته باشد.

سخن پایانی:

داشتن پوست سالم، در زیباتر به نظر رسیدن چهره بسیار تاثیرگذار است. برای داشتن پوستی زیبا و صورتی پر، باید به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید و از ماسک‌های روزانه مختص پوست خود استفاده کنید.ویتامین E یکی از ویتامین‌های ضروری و تاثیرگذار در داشتن پوستی سالم است، همچنین آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم برخی مواد غذایی از جمله ماهی، میگو، انواع مغزها، روغن مولتی ویتامین آفتابگردان، روغن خوراکی مولتی ویتامین و… را که حاوی این ویتامین هستند، در رژیم غذایی خود جای دهید.می‌توانید این ویتامین را به صورت خوراکی نیز مصرف کنید یا با خارج کردن مایع کپسول ویتامین E، آن را روی پوست صورت خود بمالید و نتایج مثبت آن را روی پوست صورت شاهد باشید.

دسته بندی محصولات