برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گل رز و فواید آن بر زیبایی و سلامت پوست

1 سال پیش

بسیاری از ما دوست داریم که گل رز را به عنوان هدیه یا به هر مناسبتی دریافت کنیم و یا به عزیزانمان هدیه دهیم. گل رز جزء زیباترین گل هایی می باشد که نه تنها عطر آن سبب آرامش روح و ذهن افراد می شود بلکه این گل از خواص شگفت انگیز فراوانی جهت سلامت و زیبایی پوست برخوردار است.این گل زیبا و خوشبو برای انواع پوست و مخصوصا پوستهای حساس و خشک مورد استفاده قرار میگیرد و گلبرگهای لطیف و خوشبوی این گل برای رفع التهابات پوستی و افزایش درخشش و شادابی پوست بسیار مفید است.گل رز قبل از راهیابی به مراکز زیبایی و مراقبتی پوست ، یکی از عناصر برجسته مردم آسیا در طب سنتی قرون وسطی بوده است و استفاده زیادی در آشپزی و مصارف دارویی داشت.در ادامه مطلب فواید گل رز و عصاره گل رز بر سلامت و زیبایی پوست را مورد نقد و بررسی قرار میدهیم:

آب گل رز چیست؟

آب گل رز، آب خوشبویی است که از تقطیر گلبرگ های گل رز یا گل سرخ تهیه می شود. برای مراقبت از پوست، طعم دهی غذا و در عطرها به کار می رود. کاربرد و منشا آب گل رز به قرون وسطی بازمی گردد. مردم خاورمیانه (به طور خاص ایرانی ها) از آب گل رز برای مصارف دارویی به غیر از آشپزی و زیبایی استفاده می کنند.بهبود حالت روحی، مرطوب کردن پوست، اثرات ارام بخشی، و... از خواص استفاده از گل رز میباشد ، البته استفاده از ماسک های زیبایی با گل رز هم بسیار مطلوب است. فواید گل رز برای پوست بسیار است.

گل رز و فواید آن بر سلامت و زیبایی پوست

فواید گل رز بر زیبایی و سلامت پوست

حتما شما هم هنگام گذشتن از کنار گلفروشی ها و یا داخل مغازه های گل فروشی مجذوب این گل زیبا و پرطرفدار شده اید.گل رز علاوه بر ظاهر زیبا و عطر و بوی خوشی که دارد ، آرامش بخش روح و روان انسان است.بدن سالم اغلب موجب ذهن سالم می شود. و برعکس، حال روحی و ذهنی می تواند تاثیر مستقیمی بر سلامت جسمی و زیبایی داشته باشد.تحقیقات، ارتباط بین آب گل رز و ثبات خلقی را پیدا کرده اند. عصاره های گل رز فواید زیادی از قبیل محافظت کننده عصبی دارد.آب گل رز را هنگامی که بو می کنید اثرات آرام بخشی دارد. این کار به شما در تسکین استرس بعد از یک روز طولانی کمک می کند. درست قبل از خواب، مقداری آب گل رز بنوشید تا به شما کمک کند خواب بهتری داشته باشید. هر چه بهتر بخوابید، بدن می تواند خودش را ترمیم کند.

خاصیت ضد آفتابی گل رز

آب گل رز سرشار از ویتامین سی است این ویتامین تاثیر زیادی بر سلامت و زیبایی پوست و سلامت کلی بدن دارد.ویتامین سی به بهبود عملکرد سلولهای پوست و ناخن میپردازد ، همچنین به محافظت از اشعه فرابنفش، حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از چین و چروک کمک می کند. ویتامین سی با رادیکالهای آزاد پوست مبارزه میکند و یک عامل جوان کننده و ضد پیری است.خوشبختانه، آب گل رز می تواند به میزان قابل توجهی به افزایش مصرف ویتامین سی کمک کند. چند قطره آب گل رز در چای، آب میوه و یا آب می تواند به مرطوب نگه داشتن شما و تامین ویتامین سی کمک کند.

گل رز و فواید آن بر سلامت و زیبایی پوست

خاصیت ضد التهابی و ضد جوش گل رز

آب رز به دلیل داشتن ترکیبات بالای فنولیک گزینه خوبی برای تسکین التهابات پوست است. ترکیبات فنولیک عموما در گیاهان و مخصوصا گیاهان غذایی یافت می شود و برخی برای داشتن خواص پیش گیری از سرطان آن را در برنامه روزانه خود استفاده می کنند. خواص آنتی باکتریال گلبرگ های رز، آن را به مبارزی عالی دربرابر آکنه و جوشها تبدیل نموده است و همینطور میتواند سوزش پوست را تسکین داده و قرمزی آن را کاهش دهد ، همچنین درمان عالی برای بیماری هایی مانند اگزما و صدفک هم شناخته شده است.علاوه بر نوشیدن آب گل رز، لوسیون ها و یا کرم های حاوی آب رز را نیز استفاده کنید. امولسیون آبرسان و روشن کننده گل رز ایمیجز IMAGES Advanced Moisture Hydrating سرشار از عصاره گل رز می باشد و یک گزینه عالی برای حفظ سلامت و زیبایی پوستتان است.

خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی گل رز

یکی از مهم ترین خواص مطرح شده در این بخش از سلامت اثرات مثبت آب گل رز برای پوست است. قرن هاست برای زیبایی و تقویت پوست از آب گل رز استفاده می شود. به عنوان یک محلول، آب رز را به طور مستقیم به پوست اعمال کرده و یا به صورت خوراکی مصرف کنید تا پوست مرطوب شود.علاوه بر این، آب گل رز غنی از هیدروسل و یا آب گیاهی مقطر است. هیدروسول در بسیاری از محصولات آرایشی طبیعی دیگر به ویژه گیاهان یافت می شود. فواید زیادی برای کاهش چربی اضافی پوست و مرطوب نگه داشتن آن وجود دارد.بعد از شستن صورت با آب ، میتوانید آب گل رز را روی صورت خود اسپری کنید و از خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی گل رز بهره ببرید.

گل رز و فواید آن بر سلامت و زیبایی پوست

حفظ تعادل PH پوست و پاک کردن عمقی منافذ باز پوست

PH پوست انسان 4.7 است و تقریبا خنثی است ، در حالیکه PH آب در محدوده 6.7 تا 8.8 است و موقع شستشوی صورت با آب ، تعادل اسیدی صورت به هم میخورد و این امر موجب خشکی و التهاب پوست میشود ولی PH آب گل رز حدود 5.1 است و به خاصیت اسیدی پوست نزدیک است ، بعد از شستشوی صورت با آب و خشک شدن صورت میتوانید از آب گل رز برای برگشتن تعادل پوست استفاده کنید.گل رز دارای خاصیت پاکسازی عمیق منافذ باز صورت است میتوانید با له گردن گلبرگ های گل رز ارگانیک و استفاده از آن روی پوست صورت ، سلولهای مرده پوست را پاکسازی کرده و درخشش و شادابی را به پوستتان برگردانید.در اصل آب گل رز یک تونر طبیعی برای پوست است.

معرفی چند نوع ماسک خانگی گل رز و عسل

محصولات مراقبت از پوست گل رز به دلیل داشت خاصیت زیادی در زیبایی پوست دارای محبوبیت بسیاری است و حتما خیلی از شما می‌شناسید یا حداقل اسمش را شنیده‌اید. داشتن یک پوست زیبا و جوان دغدغه‌ای‌ست که امروزه میان زنان همه‌گیر شده است و مراقبت‌های پوستی از آن دسته موضوعات مهم و حیاتی برای هر خانم جوان به شمار می‌رود. در این مقاله در مورد یکی از معجزه‌گران مراقبت پوست در جهان، یعنی ماسک گل رز حرف میزنیم.این ماسک فواید خود را نه به‌ تازگی بلکه در طول قرن‌ها ثابت کرده است و تا به‌ حال از گل رز به‌عنوان ماده اولیه در فرمولاسیون بسیاری از مواد آرایشی استفاده شده است. ما با معرفی چند نوع از ماسک های خانگی گل رز قصد داریم شما را به اهداف زیبایی پوستتان نزدیک کنیم. ماسک گل رز خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و با چربی و لطافت طبیعی خود، پوست را در سالم‌ترین حالتش قرار می‌دهد.

گل رز و فواید آن بر سلامت و زیبایی پوست

ماسک عسل و گل رز برای پوستهای حساس :

افرادی که پوست حساس دارند به راحتی می توانند این ماسک را استفاده کنندماسک گل رز برای پوست های حساس بسیار مفید است. این ماسک با قدرت بالای جذب مواد مفید برای پوست سبب نرم و لطیف شدن آن می شود و حتی التهابات ناشی از آلرژی و حساست های پوستی را نیز التیام می بخشد.مواد لازم برای تهیه این ماسک : 10 عدد گلبرگ گل رز ، 1 قاشق غذا خوری عسل ، 2 قاشق غذا خوری گلاب  و 1قاشق غذا خوری گلاب .برای تهیه این ماسک باید گلبرگ ها را با نوک قاشق کاملا له و خمیری مانند کنید و سپس با گلاب و بقیه مواد کاملا ترکیب کنید و خمیر یکدستی تهیه کنید.ماسک تهیه شده را با چوب بستنی و یا چوب ماسک به صورت و گردن خود بمالید و به مدت 15 دقیقه روی صورت خود نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید و بعد از شستن و خشک کردن صورت با مرطوب کننده صورت خود را مرطوب کنید.

ماسک عسل و گل رز برای پوستهای معمولی :

این ماسک علاوه بر پاکسازی منافذ پوست از آلودگی ها و چربی های اضافی پوست سبب لطیف و سفت شدن آن می شود.برای کاهش چین و چروک ها، شفافیت و درخشندگی پوست صورت و لیفت و جوانسازی پوست این ماسک را هفته ای یک بار در خانه تهیه کرده و روی صورت و گردن خود استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه این ماسک : 10 عدد گلبرگ گل رز ، 1 قاشق غذا خوری عسل ، 1/2 قاشق چای خوری روغن گل رز ، 2 قاشق غذا خوری گلاب . روش تهیه این ماسک به این صورت است که گلبرگ ها را با نوک قاشق کاملا له کنید و بعد تمامی مواد را با هم مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا خنک شود و سپس خمیر به دست آمده را در ناحیه صورت و گردن بمالید و با دست کمی ماساژ دهید و یک ربع صبر کنید. بعد از گذشت مدت زمان لازم و جذب مواد مفید ماسک توسط پوست آن را با آب ولرم بشویید. در آخر پس از خشک کردن صورت استفاده از مرطوب کننده صورت را فراموش نکنید.

گل رز و فواید آن بر سلامت و زیبایی پوست

ماسک عسل و گل رز برای پوستهای خشک و دارای چین و چروک :

پوستهای خشک و شکننده ، مستعد ایجاد چین و چروک هستند و برای جلوگیری از پیری زودرس این ماسک را تهیه کنید و روس صورت و گردن خود بمالید.مواد موجود در این ماسک آبرسان قوی برای پوست بوده و سبب مرطوب شدن پوست صورت به خصوص در پوست های خشک می شود. در ضمن گلبرگ های گل رز، حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان و ویتامین c می باشد که به تقویت سلول های پوستی و بازسازی بافت های آسیب دیده کمک فراوانی می کند. استفاده از این ماسک پیری زودرس پوست را به تعویق می اندازد.

مواد لازم برای تهیه ماسک گل رز و عسل برای پوستهای خشک و شکننده ، 10 عدد گلبرگ گل رز ، 2 قاشق غذا خوری گلاب ، 1 عدد کپسول ویتامین ، 1 قاشق مربا خوری روغن زیتون ، 1 قاشق مربا خوری روغن نارگیل است.

روش تهیه این ماسک به این صورت است که گلبرگ ها را با نوک قاشق کاملا له کنید و بعد تمامی مواد را با هم مخلوط کنید و  خمیر حاصله را توسط انگشتان دست یا چوب ماسک روی صورت و گردن خود بمالید و بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان دهید تا مواد مغذی ماسک به خوبی جذب پوستتان شود و در آخر با آب ولرم آن را بشویید. مناسب ترین زمان استفاده از این ماسک قبل از خواب است و بهتر است این ماسک تا هنگام صبح روی صورت باقی بماند و هنگام بیدار شدن از خواب شسته شود. مثل تمامی ماسک های دیگر پس از شستن ماسک استفاده از مرطوب کننده ها را فراموش نکنید.

سخن پایانی:

گلبرگ های گل رز منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان و ویتامین c بوده که تاثیر خیلی زیادی در سفت و محکم شدن پوست داشته و همچنین برای کاهش چین و چروک پوستی نیز موثر هستند. علاوه بر این گلبرگهای گل رز حاوی روغن طبیعی نیز بوده که خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی برای پوست دارند. خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی موجود در این گلبرگهای لطیف نیز تاثیر خیلی خوبی در کاهش پف صورت و کاهش قرمزی پوست دارند و در نهایت اسیدهای هیدروکسی آلفای موجود در این گلبرگها باعث لایه برداری خفیف از سطح پوست شده و منافذ پوستی را سفت و محکم خواهند کرد.اگر علاقه مند به استفاده از محصولات شرکتی حاوی عصاره گل رز نیستید ، میتوانید با تهیه ماسک های خانگی گل رز از فواید و خاصیت های بیشمار این گل خوشبو و پر طرفدار استفاده کنید.

دسته بندی محصولات