برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

دکلره کردن مو در خانه به همراه نکات مهم و کلیدی

1 سال پیش

مو یکی از مهم ترین عناصر زیبایی چهره افراد است. با تغییر رنگ مو، تفاوت زیادی در چهره ایجاد می‌شود. تغییر رنگ مو میتواند پوست شما را روشن تر یا جوانتر و شادابتر از قبل نشان دهد.اگر شما هم جدیدا علاقه مند به روشن کردن ، رنگ موهایتان شده اید باید بدانید ، اگر این مو از قبل به رنگ مشکی درآمده باشد، بدون شک پس از استفاده از طیف رنگ طلایی برای بلوند کردن مو،‌ رنگ نهایی مو نارنجی می‌شود. این‌جاست که دکلره کردن مو اهمیت خود را نشان می‌دهد. در واقع این‌گونه باید گفت هر زمان قصد داشتید رنگ مو را سه پایه کم‌رنگ‌تر از رنگ فعلی آن کنید، حتماً باید دست به دامان دکلره مو شوید.در ادامه مطلب در مورد دکلره و مراحل دکلره کردن مو بیشتر توضیح میدهیم:

آموزش مرحله به مرحله دکلره کردن مو در خانه

دکلره چیست؟

به فرآیند خارج کردن پیگمِنت‌های رنگی مو از ساختمان آن و بی‌رنگ شدن تدریجی مو در پایه‌های مختلف را دکلره کردن مو می‌گویند. این عمل که در فارسی همان معنای بی‌رنگ کردن مو را در ذهن تداعی می‌کند، از طریق شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود.اگر فردی موی تیره داشته باشد و بخواهد رنگ موی روشن استفاده کند اول باید موهایش را دکلره کند. به عمل از بین بردن رنگ طبیعی مو دکلره (Bleaching) می گویند.این عمل گاهی صرفا برای روشن کردن رنگ مو و بیشتر، زمانی که رنگی بیش از سه درجه روشنتر از رنگ اصلی بر روی مو، مورد نظر است انجام می شود. رنگ مو بر حسب درجه کدورت و یا روشنی، معمولا به 10 سطح (Level) طبقه بندی می گردد که تیره ترین رنگ یعنی مشکی با شماره یک و روشن ترین رنگ یعنی بلوند پلاتینه با شماره 10 مشخص می شود.

نکات مهم برای دکلره کردن مو در خانه

اگر شما هم تجربه دکلره کردن مو هایتان را در سالن زیبایی دارید ، حتما چندین ساعت طول کشیده است تا موهایتان را دکلره کنند و سپس رنگ مورد علاقه تان را به موهایتان بدهند و در نهایت شاید رنگ مورد دلخواهتان در نیامده باشد و با نارضایتی هزینه زیادی را صرف این فرایند کرده باشید.درست است که دکلره کردن موها کار تخصصی است ولی میتوانید با رعایت نکات مهم و کلیدی ، روشن کردن موهایتان را در خانه توسط دوستان و نزدیکان انجام دهید.لطفا در ادامه ما را همراهی کنید تا با نکات مهم و کلیدی دکلره کردن موها آشنا شوید:

دکلره کردن مو در خانه

1- انتخاب رنگ موی دلخواهتان:

رنگ موهای روشن و بلوند تنوع بسیار زیادی دارند و هر یک از آن ها به یک پایه رنگ خاصی نیاز دارند. قبل از دکلره کردن موها لازم رنگ پایه مورد نیاز برای رنگ موی جدید خود را بشناسید. با شناختن پایه رنگ مو می توانید موهای خود را تا حد مورد نیاز روشن کنید.به عنوان مثال اگر رنگ جدید شما فقط سه درجه روشن تر از رنگ فعلیتان باشد ، روشن شدن بیش از حد موها نیاز نیست و ممکن است نتایج دلخواه را به همراه نداشته باشد.

2-  تست دکلره کردن مو در خانه

قبل از دکلره کردن کل موهایتان برای اطمینان از نداشتن حساسیت به مواد دکلره و محاسبه زمان مورد نیاز برای رسیدن به روشنی مناسب برای رنگ موی جدیدتان ، بهتر است مقدار کمی مواد دکلره را آماده کنید، برای این منظور به ازای هر یک واحد پودر دکلره باید دو واحد اکسیدان (6 درصد یا 1 درصد) استفاده کنید و در قسمت کوچکی از مویتان به اندازه ، یک سانتیمتر پهنا و 10 سانت بلندی مواد را به کمک قلم مو پخش کنید و اطراف آن را با نایلون فریزر و یا فویل مخصوص پوشش دهید و هر از گاهی چک کنید و اگر به روشنی مورد نظرتان رسید موی دکلره شده را شستشو دهید و سپس به دکلره کل موها بپردازید.

آموزش مرحله به مرحله دکلره کردن مو در خانه

آموزش مرحله به مرحله دکلره کردن در خانه

بعد از خشک کردن موی تست شده مایع دکلره را آماده کنید. به ازای هر یک واحد از پودر دکلره باید دو واحد اکسیدان ( 6 در صد یا 1 ) استفاده کنید. این مواد را متناسب با اندازه و حجم موهای خود اندازه گیری کنید و درون کاسه پلاستیکی ( غیر فلزی ) بریزید و سپس با قلم مو مخصوص رنگ مو آن ها را ترکیب کنید. باید در هنگام استفاده از دکلره سرعت عمل بالایی داشته باشید زیرا این مواد به سرعت با هوا واکنش نشان داده و ممکن است اثربخشی خوبی روی موها نداشته باشند.

1- آماده کردن لوازم مورد نیاز برای دکلره کردن موها:

قبل از انجام هر کاری باید موهایتان را کامل شانه کنید تا گره ها باز شود و تقسیم بندی موها راحت تر انجام گیرد.حتما برای دکره کردن موها از فرد دیگری کمک بگیرید ، چون مواد مورد استفاده برای دکلره کردن موها از مواد شیمیایی فوق العاده قوی هستند و کوچکترین سهل انگاری در استفاده از آن ممکن است با آسیب دیدن موها، سوختن مو و آسیب به پوست سر همراه باشید.همه لوازم مورد نیاز را از قبل آماده کنید تا حین انجام دکلره دستپاچه نشوید.

  • کاسه رنگ و قلم مو
  • اکسیدان با حجم 20 ( اکسیدان 1 یا 6 درصد )
  • پودر دکلره
  • دستکش پلاستیکی
  • حوله و پیش بند
  • تونر یا شامپو بنفش

آموزش مرحله به مرحله دکلره کردن مو در خانه

2- تقسیم بندی موها برای انجام دکلره

برای راحتی و بهتر انجام شدن دکلره موها را به سه قسمت ، پشت سر و از جلوی سر تا انتهای گوش راست و طرف دیگر هم تا انتهای پشت گوش چپ تقسیم کرده و با کریپس ببندید و موقع قرار دادن مایع دکلره روی موها به صورت مرتب از داخل کریپس موها را جدا کرده و دکلره بزنید.

3- روش زدن مایع دکلره روی موها

دستکش پلاستیکی را بپوشید و بعد از مخلوط کردن کامل مواد دکلره ، مایع دکلره را از پشت سر و پایین ترین قسمت سر روی موها قرار دهید و به تدریج این کار را تا بالای سر ادامه دهید.مواد دکلره را با 1 سانت فاصله از ریشه مو قرار دهید. زیرا ریشه مو به دلیل نزدیکی به پوست سر بسیار گرم تر بوده و مواد دکلره زودتر روی آن تاثیر می گذارند. این کار را با دقت بسیار زیادی انجام دهید تا تمام تارهای مو به مواد دکلره آغشته شوند تا در نهایت نتیجه بهتری از دکلره کردن موها بگیرید.روی موهای آغشته به مایع دکلره را با پیشبند پلاستیکی پوشش دهید تا در معرض هوا قرار نگیرد و زودتر روی موها تاثیر بگذارد. از همان ابتدا زمان را کنترل کنید.اگر از قبل دکلره را روی موهایتان تست کردید که زمان باز شدن رنگ مو را میدانید و تا آن مدت زمان معلوم منتظر بمانید ولی اگر تست نکردید ، باید هر از گاهی به موهایتان نگاه کنید و اگر رنگ موها روشن شده باشد میتوانید موهایتان را بشویید.

بعد از اینکه موهای آغشته به دکلره روشن شدند ، میتوانید با دقت و ملایمت به موهای نزدیک پوست سر نیز با قلم مو مایع دکلره را بزنید.

آموزش مرحله به مرحله دکلره کردن مو در خانه

4- موهایتان را بشویید

اگر رنگ موهایتان به اندازه دلخواهتان روشن شده باشد پس زمان شستن موهایتان رسیده است.برای شستن موهایتان بعد از دکلره زمانی که آرایشگر موهای شما را روشن می کند، همیشه باید از تونر مو به عنوان یک گام در فرآیند رنگ آمیزی استفاده کند که این یک قدم غیرقابل مذاکره است، به همین دلیل برای جلسات بعدی رنگساژ و رنگ مو می توانید به راحتی آن را درخواست کنید.و اگر خودتان در منزل این کار را انجام میدهید حتما هنگام شستن موها از تونر و یا شامپو بنفش استفاده کنید.بعد از شستن موهایتان را کاملا خشک کرده و سشوار بزنید ، فراموش نشود که موهای دکلره شده را باید با ملایمت سشوار زد و درنهایت رنگ مورد علاقه خود را بعد از ترکیب کردن با اکسیدان ، به کمک قلم مو روی موهایتان بزنید.

شامپوی بنفش به حذف رنگ های زرد ناخواسته از موی بلوند کمک می کند و این تقریباً شبیه به یک روش برای روشن کردن مو به یک ته رنگ سرد تر است و بنابراین اگر موی شما کمی زردی دارد، شامپو بنفش رنگدانه هایی دارد که می تواند این رنگ را خنثی کند . از شامپوی بنفش یک بار در هفته میتوانید استفاده کنید تا زردی موهایتان را بگیرد . از شامپو بنفش زیاد استفاده نکنید وقتی از موهایتان بیش از حد رنگ زرد را حذف کنید، از نظر بصری موهایتان تیره تر می شود و بسیاری از زنان نمی خواهند که موهایشان تیره تر به نظر برسد.

آموزش مرحله به مرحله دکلره کردن مو در خانه

برای حساسیت به دکلره چه کاری میتوان انجام داد؟

پودر دکلره که برای روشن کردن موها استفاده می شود، حاوی ترکیباتی است که در برخی افراد منجر به حساسیت در پوست سر، صورت و یا حتی بدن می شود. از این رو استفاده پودر دکلره مرغوب و انجام تست حساسیت قبل از انجام دکلره ضروری است. اما در مواردی ممکن است با وجود رعایت این موارد باز هم فرد به حساسیت دکلره دچار شود.حساسیت به دکلره مو ممکن است به شکل های مختلفی بروز پیدا کند که رایج ترین شکل آن سوزش و خارش کف سر بعد از دکلره است. در برخی موارد دیده شده که حساسیت دکلره چند روز یا چند هفته بعد خود را نشان داده است.

توجه داشته باشید که رنگ کردن مداوم و استفاده بیش از حد دکلره، حساسیت به دکلره را افزایش می دهد و سلامت مو را به خطر می اندازد. بنابراین سعی کنید بیشتر از دو بار در سال موهای خود را دکلره نکنید تا موهای شما شکننده و آسیب پذیر نشود.

برای جلوگیری از حساسیت به دکلره و آسیب دیدن موها و پوست سرتان اگر موهایی ضعیف و نازک دارید سعی کنید تا حد ممکن از دکلره کردن موهایتان خودداری کنید و استفاده از رنگ های گیاهی و یا دکلره ضعیف را جایگزین آن کنید.برای جلوگیری از حساسیت به دکلره مو، قبل از دکلره، قسمتی از آنرا روی قسمتی از موهای خود امتحان کنید تا مطمعن شوید حساسیت خاصی به آن ندارید.

و اما سخن پایانی:

دکلره انجام می دهید ، حتماً باید موی خود را آغشته به نرم کننده یا ماسک مو کنید . این ماسک مو ها را می توانید به صورت آماده از داروخانه ها یا لوازم آرایشی تهیه کنید و یا ماسک های طبیعی را در منزل درست کرده و استفاده کنید.یکی از بهترین ماسک ها برای موهای دکلره شده ، استفاده از روغن زیتون می باشد. مقدار کمی روغن زیتون را روی کف دست خود بریزید. سپس دست خود را به یکدیگر بمالید تا روغن بین دستان شما گرم شود سپس آن را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید . با این کار باعث رطوبت رسانی عمیق موی سر خود و فعال شدن فولیکول های مو می شوید و در نتیجه به رشد موی خود نیز کمک می کنید.بهتر است تا جایی که احساس راحتی می کنید ، روغن را روی سر خود نگه دارید . باقی ماندن روغن زیتون روی موی سر شما نباید کم تر از 30 دقیقه باشد . روغن نارگیل نیز یکی دیگر از ماسک های مناسب برای رطوبت دهی به موها می باشد .

دسته بندی محصولات