برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

خواص شگفت انگیز نیاسین آمید برای پوست؟

1 سال پیش

برای سالم ماندن پوست و بدن به انواع ویتامین ها ، مواد معدنی و مغذی نیازمندیم.این ویتامین ها در میوه و سبزیجات و انواع گوشتها یافت میشود و یا اینکه بدن خودمان قادر به تولید آن است.ویتامین B3 یکی از 8 ویتامینی است که در دسته ویتامین‌های گروه B قرار دارد. این ویتامین با نام‌های نیاسین آمید و نیاسین نیز شناخته می‌شود.ویتامین B3 یکی از 8 ویتامینی است که در دسته ویتامین‌های گروه B قرار دارد. این ویتامین با نام‌های نیاسین آمید و نیاسین نیز شناخته می‌شود.بدن نمی تواند این ویتامین را تولید کند و یا اینکه در خودش ذخیره کند و در نتیجه برای جذب این ویتامین مغذی باید آن را از غذا ها و میوه هایی که میخوریم کسب کنیم. در ادامه درباره نیاسین آمید بیشتر توضیح میدهیم:

نیاسین آمید چیست؟

نیاسین آمید همان ویتامین ب3 محلول در آب است. به همین دلیل بدن نمی‌تواند این ویتامین را در خود ذخیره کند ، چون این ماده در آب محلول است و اضافه های آن از بدن خارج. از سوی دیگر بدن قادر به تولید نیاسین نیست. در نتیجه برای تامین این ویتامین باید مواد غذایی مصرف کنیم که حاوی ویتامین B3 هستند.بدن با استفاده از این ویتامین می‌تواند غذای مصرف شده را به انرژی تبدیل کند. همچنین ویتامین ب3 در حفظ سلامت سیستم عصبی، مو و پوست نیز بسیار تاثیر می‌گذارد و به بدن در استفاده از چربی و پروتئین‌ها کمک بسیاری می‌کند.

منابع طبیعی نیاسین آمید

 بدن می‌تواند به صورت طبیعی نیاسین را از انواع پروتئین‌ها دریافت کند. بنابراین اگر در رژیم روزانه خود پروتئین مصرف کنید دچار کمبود ویتامین B3 نخواهید شد.از جمله منبع تامین نیاسین می‌توان به آجیل، سویا، شیر کم چرب، گوشت بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، مخود و لوبیای پخته شده، پنیر، مرغ و غیره اشاره کرد.غلات، حبوبات، قارچ، سبوس گندم و سبزی‌جات تازه نیز از جمله منابع گیاهی تامین این ویتامین هستند.

ماسک زیر چشم نیاسین آمین و جلبک صورتی ایمیجز دارای خواص بسیار زیادی برای حفظ رطوبت و شادابی دور چشم است و همچنی این ماسک حاوی نیاسین آمین به رفع تیرگی و چین و چروک دور چشم بسیار مفید است.بعد از 4 هفته استفاده از این ماسک شاهد تاثیر شگفت انگیز این محصول خواهید شد.

فواید نیاسین آمید برای پوست

فواید نیاسین آمید برای پوست

نیاسین آمید نیز مانند دیگر ویتامین ها دارای فواید بیشماری برای پوست و بدن است ، به طور کلی، نیاسین آمید به ساخت پروتئین در پوست و تنظیم رطوبت محیطی برای جلوگیری از آسیب های مختلف کمک می کند.انواع محصولات مراقبت از پوست دارای نیاسین آمید هستند. در ادامه مطلب به بررسی فواید نیاسین آمید بر زیبایی پوست میپردازیم:

مبارزه با رادیکالهای آزاد مضر برای پوست

از مهم ترین فواید نیاسین برای پوست مبارزه با رادیکال های آزادی است که روی پوست وجود دارند و باعث تخریب لایه محافظتی آن می شوند. بهتر است افرادی که به هر دلیلی پوست چرب و حساس دارند؛ از نیاسینامید به جای آسکوربیک اسید و ویتامین c استفاده کنند. این مواد به علت خاصیت اسیدی که دارند باعث می شوند پوست حساس تر و چرب تر شود و این خود باعث التهاب و قرمزی پوست خواهد شد. اما نیاسین اینطور نیست و همچنین به مدت بیشتری و با دوام بالاتری روی پوست می ماند.

از بین بردن لکه های پوستی با نیاسین آمید

لکه های پوستی یکی از مشکلات پوستی شایعی است که درمان طولانی مدتی دارد.نیاسین آمید به روشی متفاوت از سایر ترکیبات روشن کننده سبب کاهش لک و تیرگی‌های پوست می‌شود. سایر ترکیبات روشن‌کننده مانند ویتامین سی، آربوتین و کوجیک اسید با مهار آنزیم تیروزیناز (آنزیمی که رنگدانه پوستی یا ملانین تولید می‌کند) عمل می‌کنند در حالی که نیاسین آمید از انتقال ملانوزوم‌ها (کره‌های میکروسکوپی کوچکی حاوی ملانین) از ملانوسیت‌ها(سلول‌های تولید کننده ملانین) به کراتونیست‌ها(سلول‌های پوستی در لایه بالایی پوست) جلوگیری می‌کند. پس اگر می‌خواهید یک حمله چندجانبه به لک‌های پوستی انجام دهید در کنار نیاسین آمید از ترکیبات مهارکننده تیروزیناز مانند ویتامین سی یا کوجیک اسید استفاده کنید.

از بین بردن لکه های پوستی با نیاسین آمید

از بین بردن جوش و آکنه با نیاسین آمید

غدد تولیدکننده چربی در نواحی مختلف پوست بدن مانند صورت، گردن، بالای سینه و پشت، سبوم (چربی) تولید می‌کنند. نیاسینامید موضعی 2 درصد می‌تواند تولید سبوم را در پوست کاهش دهد. از آنجایی که چربی اضافی پوست می‌تواند باعث بروز آکنه شود، بنابراین توانایی نیاسینامید در تنظیم تولید چربی پوست می‌تواند به پیشگیری و درمان جوش‌های پوستی، به‌ویژه در افرادی که پوست چرب دارند، کمک کند. همچنین این ویتامین می‌تواند مکمل خوبی برای سایر درمان‌های ضد جوش باشد. همچنین نیاسینامید موضعی دارای اثرات ضدالتهابی برای سلول‌های پوستی است. این قابلیت نیاسین آمید، به کاهش قرمزی ناشی از آکنه التهابی، اگزما و محرک‌های پوست کمک می‌کند.

از بین بردن چین و چروک و جوان سازی پوست با نیاسین آمید

کاهش پروتئین‌های مهمی چون کراتین (keratin)، فیلاگرین (filaggrin) و اینوولاکرین (involucrin) موجب ضعیف شدن بافت پوست، کاهش الاستیسیته پوست و در نهایت پدید آمدن خطوط سطحی روی پوست میشود.مطالعات نشان میدهد که نیاسین آمید میتواند به تولید کلاژن و سه پروتئین ذکر شده در بالا کمک فراوانی بکند و این به معنای بهبود ساختار پوست و سفت شدن بافت پوست میشود و در نتیجه آن چین و چروک و خطوط سطحی پوست کاهش میابد.

حفظ رطوبت و شادابی پوست با نیاسین آمید

اپیدرم یا سد دفاعی پوست از بدن در برابر انواع عفونت های ویروسی و باکتریایی محافظت میکند و همچنین به حفظ رطوبت و مانع از بین رفتن چربی محافظ پوست کمک میکند.مطالعات نشان داده استفاده از نیاسین آمید ۲٪ می‌تواند به ساخت اسیدهای چرب ضروری، کلسترول و سرامید کمک کند که نتیجه آن سد دفاعی پوستی سالم و قوی‌تر و کاهش تبخیر رطوبت از پوست و بهبود آبرسانی پوست است.

مواد طبیعی حاوی نیاسین آمید

آیا نیاسین و نیاسین آمید یکی هستن؟

علیرغم شباهت در نام‌ها و تصور عموم بر یکی بودن این دو ماده مغذی ، باید بگوییم که نیاسین و نیاسینامید هیچ تشابهی با یکدیگر ندارند. نیاسینامید و نیاسین دو نوع مختلف ویتامین B3 هستند. بدن این توانایی را دارد که نیاسینامید را از مکمل‌های نیاسینی که مصرف کرده‌اید بسازد.زمانی که سطح نیاسین بدن بیش از حد باشد، بدن شروع به تبدیل نیاسین به نیاسینامید می‌کند. همچنین تریپتوفان در بدن می‌تواند به نیاسینامید تبدیل شود. بنابراین قبل از این که مصرف ویتامین B3 را شروع کنید، در واقع نیاسین آمید شکل فعال نیاسین است.

بالا بردن تاثیر نیاسین آمید همراه با دیگر ترکیبات مفید برای پوست

نیاسین آمید را میتوان از طریق مصرف انواع مواد غذایی مفید و غنی از ویتامین B3 دریافت کرد و البته برای تاثیر بیشتر این ویتامین مفید برای پوست باید آن را به صورت مستقیم و موضعی در سطح پوست استفاده کرد. برای این منظور میتوانید از انواع سرم ها و کرم های مرطوب کننده این محصول استفاده کنید.برای بالا بردن تاثیر نیاسین آمید بر روی پوست بهتر است از محصولات مراقبت از پوست حاوی نیاسین آمید در کنار دیگر ویتامین ها و اسیدها استفاده کنید ، زیرا پوست نیز مانند تمام ارگانهای بدن نیازمند همه ویتامین ها و مواد مغذی است و تنها یک از آنها نمیتواند تمام نیازهای پوست را پاسخ دهد. 

بالا بردن تاثیر نیاسین آمید همراه دیگر ویتامین ها

استفاده از نیاسین آمید همرا اسید های لایه بردار

نیاسین‌آمید می‌تواند همراه با اسیدهای لایه‌بردار مانند گلیکولیک اسید، سالیسیلیک اسید و آزلائیک اسید مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از نیاسین آمید همراه با این اسیدها، اثر آن را در کاهش لک و تیرگی پوست، کاهش سایز منافذ و درمان آکنه و جای جوش افزایش می‌دهد تا جایی که نتایج تنها پس از چند روز قابل مشاهده خواهد بود. با توجه به خاصیت اسیدی اسیدهای لایه‌بردار و فعال بودن نیاسینامید در Ph خنثی بهتر است همزمان روی پوست استفاده نشود.

استفاده از نیاسین آمید همراه ضد آفتاب

استفاده از نیاسینامید در طول روز سبب کاهش آسیب‌های نور خورشید به پوست و کاهش التهابات پوست می‌شود.استفاده از نیاسینامیدآمید همراه با SPF30 علاوه بر کاهش التهاب پوست به ترمیم و محافظت از پوست کمک می‌کند و یا اینکه قبل از استفاده از ضد آفتاب از سرم های حاوی نیاسین آمید استفاده کنید تا آسیب های نور خورشید را به حداقل برساند.در حال حاضر نیاسینامید در فرمولاسیون بسیاری از ضدآفتاب‌ها استفاده می‌شود.

سخن پایانی

نیاسین آمید یکی از ویتامین های مفید و ضروری برای پوست است.استفاده از نیاسینامید دور چشم در کاهش تیرگی دور چشم موثر است. هم‌چنین این ترکیب سبب نرمی، حفظ رطوبت و کاهش خروج رطوبت از پوست و  بهبود چروک‌های پنجه کلاغی دور چشم می‌شود.مصرف نیاسینامید موضعی به‌صورت روزانه می‌تواند تأثیر مثبتی روی سلامت کلی پوست شما داشته باشد. این ماده می‌تواند به کاهش التهاب و لک‌های تیره، روشن‌سازی و لطیف و صاف کردن بافت کلی پوست کمک کند.نیاسین آمید هیچ گونه حساسیتی برای پوست ایجاد نمیکند ولی برای اطمینان حاصل کردن کافیست مقداری از محصولات مراقبت از پوست حاوی این ویتامین را در پشت بازوی خود تست کنید.

از محصولات مرتبط هم دیدن فرمایید
63,000
حاوی اسانس فولرین قویتاثیر گذاری بسیار سریع و قوی ترمیم کننده گودی و پف دور چشماز بین برنده سیاهی و کبودی دور چشممرطوب کنندگی فوق العاده عالی و موثرجلوگیری از پیری و چین و چروک چشمافزایش تولید کلاژن سازی و خون رسانی...
تمام شد!
70,000 140,000 تومان
حاوی مواد مغذی رفع و ضد چین و چروک  از بین برنده گودی و سیاهی  رفع تیرگی و پف پوست زیر چشم حفظ حالت کشسانی پوست و کلاژن ساز سرشار از عصاره طبیعی و مرطوب کننده حاوی مقادیر بالای نیاسین آمید و هیالورونیک اسید...
تمام شد!
73,000
متعادل کننده رطوبت پوستافزایش درخشش و زیبایی پوستحاوی هیالورونیک و نیاسین ( B3 )دارای خواص ضد پیری بسیار قوی استتولید کلاژن و الاستین را افزایش می دهدکاهش دهنده چین و چروک پوست صورتحجم 100 میل/تاریخ انقضا...
تمام شد!

دسته بندی محصولات