برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تاثیر شگفت انگیز شی باتر بر پوست و مو

1 سال پیش

برای افراد دارای پوست خشک و بسیار خشک، کشیدگی پوست، پوسته‌پوسته‌شدن آن و حس ناخوشایند ساییده شدن سطح پوست، یک اتفاق همیشگی است. افرادی که پوست خشک دارند، اغلب زائده های زبر، قرمز و خشک خارش دار بر روی پوست خود پیدا می کنند، این نوع پوست حس ناخوشایندی به افراد میدهد و برای بهبود این ناراحتی ، افراد دارای پوست خشک به دنبال خریدن بهترین نرم‌کننده‌ها، قوی‌ترین آبرسان‌ها و مغذی‌ترین لوسیون‌ها هستند.نرم کننده های طبیعی بهترین گزینه برای پوست های حساس است.در ادامه به نقد و بررسی شی باتر و خواص نرم کنندگی آن میپردازیم:

شی باتر چیست؟

شی باتر یا کره شی یک روغن گیاهی است که از دانه‌های روغنی درخت شی در آفریقا استخراج می‌شود. از آن جایی که این روغن جامد است و شکلی مشابه کره دارد، به آن کره شی می‌گویند. کاربرد بسیار زیاد این روغن در درمان بیماری‌های پوست و مو در وهله اول برای مردم آفریقا مشخص شد. به مرور زمان پای شی باتر به کشورهای دیگر هم باز شد تا همه بتوانند از این روغن شگفت انگیز استفاده کنند.

نحوه استخراج شی باتر؟

برای بدست آوردن کره شی باتر ، ابتدا مغز هسته میوه درخت شی را جدا می‌کنند. سپس آن را به صورت پودر درمی‌آورند و در آب جوش می‌جوشانند. وقتی پودر در آب جوش ریخته میشود روغن آن جدا شده و روی آب قرار میگیرد. اجازه میدهند آب سرد و خنک شود، با خنک شدن آب کره شکل جامد به خود میگیرد و به رنگ سفید درمیاید.بعد کره را از روی آب جمع کرده و مصرف میکنند.

تاثیر شگفت انگیز شی باتر بر زیبایی پوست صورت

تاریخچه استفاده از شی باتر

شی باتر قرن‌هاست که به عنوان یک ماده آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این که نام این روغن در ایران تنها چند سال است که به گوش رسیده است اما بومیان آفریقا از خواص آن قرن‌هاست استفاده می‌کنند. دلیل این موضوع، غلظت بالای ویتامین‌ها و اسیدهای چرب موجود در آن است. موادی که در ترکیبات شی باتر به کار رفته‌اند باعث شده تا این روغن یک محصول عالی برای پوست و مو باشد. بیشترین استفاده از شی باتر در روغن تراپی پوست و مو است.

اگر شما هم به دنبال استفاده از محصولات حاوی کره شی باتر هستید باید از محصولات آرایشی که حاوی این روغن گیاهی طبیعی است استفاده کنید.اسکراب و لایه بردار بدن و صورت شی باتر و فندوق بیوآکوا یکی از بهترین اسکراب ها با خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی بالا است.

خواص شگفت انگیز شی باتر بر زیبایی پوست

با این که شی باتر از نوعی آجیل استخراج شده است اما به ندرت باعث ایجاد حساسیت می‌شود. شی باتر محصول یک درخت است اما بر خلاف بیشتر آجیل‌های دیگر که ماده آلرژی زا دارند، این محصول کمترین ترکیبات حساسیت زا را دارد.این روغن هیچ ماده تحریک کننده شیمیایی در ساختارش ندارد. منافذ پوست را مسدود نمی‌کند و هیچ اثری از خشکی پوست باقی نمی‌گذارد. به همین دلیل برای هر نوع پوستی مناسب است.

خاصیت ضد التهابی بالا

بومیان آفریقا از این روغن به خاطر خاصیت ضد التهابی بالایی که دارد، برای درمان اگزما استفاده می‌کنند. وقتی شی باتر روی پوست قرار می‌گیرد، سیتوکین‌ها و سایر موادی که باعث ایجاد التهاب می‌شود، کمتر ترشح می‌شوند. به همین دلیل تحریکات ناشی از عوامل محیطی همچون خشکی هوا و اگزما با این روغن به حداقل می‌رسد.اسیدهای چرب و ویتامین k موجود در شی باتر به درمان سریع التهابات ناشی از کم آبی پوست میپردازد.

درمان خشکی و التهابات ناشی از خشکی پوست با شی باتر

خاصیت ضد باکتریایی شی باتر

خاصیت ضد باکتریایی شی باتر برای درمان جوش ها بسیار مفید است.از طرفی از آن جایی که این روغن جذب سریع اپیدرم می‌شود، لایه خارجی پوست را قفل می‌کند. بنابراین پوست خشک نمی‌شود و تعادلی بین چربی های پوست ایجاد می‌کند. خاصیت ضد باکتریایی شی باتر در سال 2012 اثبات شده است. از این خاصیت می‌توان در درمان آکنه و جوش های باکتریایی استفاده کرد. به همین دلیل از ورود باکتری‌هایی که منجر به آکنه در پوست می‌شوند، جلوگیری می‌کند. همینطور در مواردی حتی به از بین بردن جای جوش در بدن کمک می‌کند. همچنین این روغن در درمان عفونت های قارچی پوست قدرتمند است. اگرچه نمی‌توان تمام عفونت های قارچی را با شی باتر از بین برد، اما می‌توان قارچ هایی که معمولا ورزشکاران در پوستشان ایجاد می‌شوند را درمان کرد.

خاصیت آنتی اکسیدانی قوی شی باتر

آنتی اکسیدان ها با جذب رادیکال های آزاد باعث سلامت سلول‌ها می‌شوند.رادیکالهای آزاد یکی از اصلی ترین عوامل پیری سلولها است و با استفاده مرتب از شی باتر و یا هر مادهطبیعی دیگری که سرشار از آنتی اکسیدان است میتوان مانع فعالیت رادیکالهای آزاد شد و در نتیجه با پیری پوست مقابله خواهیم کرد. شی باتر حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین E و  A است. به این معنی که باعث تقویت فعالیت آنتی اکسیدان ها می‌شود.

جوانسازی پوست با روغن گیاهی شی باتر

خاصیت جوان سازی شی باتر

شی باتر حاوی سطوح بالایی از اسید اولئیک، لینولئیک و استِئاریک است. این اسیدها به‌خوبی با استرس اکسیداتیو که ناشی از اثر سموم محیطی روی پوست است، می‌جنگند و به پوست کمک می‌کنند تا شاهد بازگشت سلول‌های جدید باشد. ضمن اینکه ساختار و پیوستگی پوست را نیز حفظ می‌کند. شی باتر به‌خاطر ویتامین E موجود در خود، قابلیت حفاظت از پوست را نیز در برابر اشعه‌ی ماورای بنفش خورشید دارد. البته استفاده از شی باتر لزوم مصرف ضدآفتاب را ازبین نمی‌برد. پس اگر از شی باتر استفاده می‌کنید، نباید ضدآفتاب را کنار بگذارید.شی باتر به نرم شدن پوست و جلوگیری از پیری آن کمک می‌کند و با بازسازی سلول‌ها موجب کاهش چروک‌ها می‌شود. ضمنا باعث تولید کلاژن می‌شود که ماده‌ای برای جلوگیری از چروک و پیری پوست است.

خاصیت نرم کنندگی قوی شی باتر

شی باتر به طور معمول به خاطر اثرات طولانی مدتی که در آبرسانی دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روغن اسیدهای چرب لینولئیک، اولئیک، استناریک و پالمتیک وجود دارد که باعث رطوبت رسانی به پوست و مو می‌شود. درواقع این روغن به علت جذب بالایی که دارد، وارد پوست و مو می‌شود. پوست نیز در چنین شرایطی به بازسازی لیپیدها می‌پردازد و رطوبت ایجاد می‌کند. لیپیدهای به وجود آمده مانعی بین پوست و محیط بیرون ایجاد می‌کنند. بدین ترتیب رطوبت درون پوست حفظ می‌شود.

شی باتر پوست را چرب نمیکند:

یکی از مهمترین دلایلی که خرید شی باتر و استفاده از آن را افزایش داده است، عدم چرب شدن پوست و مو در هنگام استفاده از شی باتر است. با این که این محصول کاملا چرب است و شکل کره‌ای آن نشان از چربی بالای آن است اما به خاطر جذب سریع، اثری از چربی به جای نمی‌گذارد. اسید لینولئیک و اسید اولئیک باعث تعادل چربی روی پوست می‌شوند و جذب این روغن را تسریع می‌کنند.

خواص شگفت انگیز شی باتر بر زیبایی و سلامت مو

با وجود خواص فوق‌العاده روغن شی باتر، استفاده از این ماده در انواع محصولات درمانی و زیبایی، دور از ذهن نیست. شی باتر می‌تواند از شکنندگی، خشکی و کدری موها جلوگیری کند. در صورتی که موهای شما فر است، می‌توانید در روتین حمام، از روغن خالص شی باتر به‌عنوان یک نرم‌کننده قوی استفاده کنید. پس از یک ساعت، باید موهای خود را خوب بشویید. روغن شی باتر می‌تواند خشکی و وز موهای شما را از بین ببرد. علاوه بر این، می‌توانید از میزان بسیار کمتری روغن شی باتر، به‌عنوان ماسک پس از حمام برای موهای خود استفاده کنید.

موهایی بدون شوره با کره شی باتر

درمان شوره سر با شی باتر

یکی از بهترین روشهای درمان شوره سر، بازگرداندن رطوبت به پوست خشک سر است. پوست خشک سر به علت تحریکات ایجاد شده، شوره می‌زند. در سال 2018 یک منبع معتبر درباره شی باتر اعلام کرد که اگر شی باتر با سایر مرطوب کننده‌های مناسب در پوست سر استفاده شود، پوسته شوره سر کاهش می‌یابد. با این حال هنوز اثرات استفاده انفرادی از این روغن در درمان شوره سر به اثبات نرسیده است.

درمان شکستگی موها

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دارای موهای نازک و شکننده هستید و هنگام شانه زدن موهایتان ، موهای شکسته زیادی را میبینید حتما از شی باتر و یا از محصولات مراقبت از مو که دارای شی باتر است استفاده کنید.از آن جایی که شی باتر یک رطوبت رسان فوق العاده است، مانع از شکستگی موها می‌شود. این روغن مقاومت قابل توجهی در برابر شکستگی موها ایجاد می‌کند.

و اما کلام آخر:

یکی دیگر از فواید شی باتر، بازسازی سلول‌های پوست است. بدن به طور روزانه بین 30 تا 40 هزار سلول مرده دارد که از آن خلاص می‌شود. اگر سرعت خلاص شدن از این سلول‌ها زیاد باشد و رطوبت کافی در پوست نباشد، پوست خشک می‌شود. اگر سرعت خلاص شدن از این سلول‌های مرده کم باشد، پوست کدر و مرده دیده می‌شود. شی باتر با خاصیت مرطوب کنندگی و آنتی اکسیدانی که دارد، به بازسازی سریعتر سلول‌های پوست کمک می‌کند. بدین ترتیب زمانی که سلول‌های مرده ریزش پیدا کردند، سلول‌های تازه جایگزین آن‌ها می‌شوند.برای استفاده از فواید بی شمار شی باتر حتما از محصولات مراقبت از پوست و مو حاوی از شی باتر استفاده فرمایید.

از محصولات مرتبط هم دیدن فرمایید
64,000
لایه بردار پوست های مرده حاوی عصاره فندوق و کره شی(شی باتر) نرم کننده و آبرسان پوست بدن و صورت روشن کننده و از بین برنده لک های پوستی از بین برنده و ترمیم کننده جوش-آکنه و کک و مک پاک کننده و تمیز کننده عمقی...
تمام شد!

دسته بندی محصولات