برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تاثیر چای سبز بر زیبایی پوست

1 سال پیش

 چای سبز به عنوان یک محصول کاهش وزن به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته است. چای سبز این برگ منحصر به فرد برای افزایش میزان کافئین هر روز صبح مفید است. مزایای بسیاری از چای سبز وجود دارد و لذت بردن از رژیم چای سبز یا اضافه کردن عصاره آن به محصولات بهداشتی و زیبایی می تواند در وزن کلی شما در پایان روز تاثیرگذار باشد. چای سبز می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و باعث افزایش کارایی بدن شما برای سوختن انرژی شود.چای بز به دلیل ترکیبات ضد التهابی و سم زدایی به محافظت از بدن در برابر رادیکالهای آزاد بسیار مفید است.چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و این آنتی اکسیدانها علاوه بر فواید بسیار زیاد بر سلامت بدن به جوانسازی پوست می پردازد.در ادامه به بررسی فواید بیشمار چای سبز بر تناسب اندام و پوست میپردازیم:

مواد مغذی موجود در چای سبز برای سلامت و زیبایی پوست

در زندگی روزمره گاهی اونقدر غرق کار و فعالیت می‌شین که وقت رسیدگی به پوست نمی‌مونه. اگه پوستتون تیره شده یا روی صورتتون جوش‌های سرسیاه و سرسفید می‌بینین یا حتی اگه احساس می‌کنین خط‌هایی روی پوست آشکار شدن که نشان‌دهنده چروک هستن ، نگران نباشید.میتوانید با دم کردن چای سبز و نوشیدن 3 فنجان چای سبز در روز هم از تاثیر شگفت انگیز آن بر تناسب اندام و هم حفظ سلامت و زیبایی پوست بهره ببرید.

درمان جوش و آکنه با چای سبز

اتچین های موجود در چای سبز به دلیل خواص آنتی باکتریال به از بین بردن باکتری های مسبب جوش کمک می کند.کاتچین ها همچنین به تنظیم هورمون های بدن کمک کرده و از قرمزی و التهاب آکنه می کاهدآکنه و لکه‌ها‌ی پوست به دلایل مختلفی ایجاد می‌شن. عوامل مختلفی همچون آلودگی‌های محیطی، ژنتیک، غرور جوانی و برخی بیماری‌های زمینه‌ای می‌تونه از جمله علل بروز جوش در صورت باشه. استفاده از ماسک چای سبز برای پوست به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان، خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی‌کنندگی در این زمینه تاثیر زیادی داره. به طوری که جوش، آکنه و لکه‌ها‌ی پوست رو از ‌بین می‌بره و کمک زیادی به پاکسازی پوست می‌کنه.

درمان جوش و آکنه با چای سبز

لایه برداری پوست با چای سبز

چای سبز پوست را به صورت عمقی پاکسازی می‌کند و چربی آن را تنظیم می‌کند. ممکن است بدانید یکی از دلایل بروز جوش، چربی بیش از حد پوست است. چای سبز با کاهش چربی پوست، از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند و مصرف آن باعث صاف و یکدست شدن پوست می‌شود. برای این کار کافی است مقداری چای سبز دم کنید و با پنبه آن را روی صورت ماساژ دهید. به یاد داشته باشید قبل از آن باید پوست خود را خوب شسته باشید و مواد آرایشی از صورت پاک شده باشد.

جوانسازی پوست با چای سبز

چای سبز دارای خواص ضد پیری و آنتی اکسیدن است که می تواند بروز نشانه های پیری مانند چروک پوست، آفتاب سوختگی، لکه های پوستی و خطوط پیری و چین ها را به تاخیر بیاندازد.پلی فنول های موجود در چای سبز به از بین بردن رادیکال های آزاد خطرناک که باعث صدمه به پوست و تسریع روند پیری می شوند، کمک می کنند. به علاوه  باعث جلوگیری از سرطان پوست نیز می شوند.

آبرسانی به پوست با چای سبز

 ویتامین‌E  و انواع پلی‌فنولهای موجود در چای سبز پوست رو جوان، بشاش و به دور از چین‌ و چروک حفظ می‌کنه. این دمنوش همچنین آبرسانی پوست رو بر‌عهده ‌می‌گیره و مرطوب‌کننده‌ای قوی به حساب میاد. به طوری که استفاده از خواص چای سبز برای پوست پس از مدتی، پوست‌های تیره رو چند درجه روشن‌تر می‌کنه.

کاهش پف و تیرگی زیر چشم با چای سبز

کاهش پف و تیرگی زیر چشم

آنتی اکسیدان ها و تانن (نوعی قابض) موجود در چای سبز به از بین رفتن پف چشم و سیاهی اطراف آن کمک می کنند و همچنین چای سبز عروق زیرپوستی اطراف چشم را مقبض کرده و پوست اطراف چشم را سفت تر میکند و به ظرافت پوست اطراف چشم کمک می کنند. همین امر باعث کاهش ورم و پف آلودگی اطراف چشم می شود.به علاوه ویتامین k موجود در چای سبز به روشن شدن حلقه سیاه زیر چشم کمک می کند.

فواید شگفت اگیز چای سبز بر سلامت مو

تحقیقات نشان می‌دهند آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز منجر به از بین رفتن شوره سر می‌شوند. چای سبز پوست سر را آبرسانی می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. خواص چای سبز برای مو ، فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و برای رویش مجدد مو مفید است.همراه با سالم و قوی ساختن موهایتان، چای سبز به درخشندگی و لطافت موهای شما کمک می کند.علاوه بر آن موهای شما را از صدمات آلاینده ها حفظ می کند. به علاوه فراوانی پانتنول و ویتامین های ای و ث در چای سبز به سلامت موهای شما کمک می کند. برای استفاده از فواید این داروی گیاهی، مقداری چای سبز دم کرده را بعد از حمام روی سر ماساژ داده و اجازه دهید خواص آن جذب پوست سر شود.چای سبز موجب حفظ درخشندگی و شادابی موها هم می‌شود. این چای موجب کنترل چربی موها می‌شود و خواص آن از چربی بیش از حد مو جلوگیری می‌کند.

با توجه به آنتی اکسیدان ها و خواص قابضشان، چای سبز می تواند به بستن و از بین بردن منافذ پوستی کمک کند و حتی آنها را از باکتری عاری سازد. بدین ترتیب به صاف و یکدست شدن پوست شما کمک میکند.

آرامش روح و روان با چای سبز

چای سبز یکی از پرخاصیت ترین چای هایی است که شما می توانید برای کمک به آرامش اعصاب، غلبه بر استرس و کاهنده اضطراب از آن استفاده کنید. این چای به دلیل ترکیبات و خواص آنتی اکسیدانی که دارد، باعث آرامش قلب و سیستم عصبی بدن می شود. شما می توانید با نوشیدن این چای به تقویت قلب، افزایش تمرکز و تقویت حافظه تان نیز کمک کنید.داشتن اعصاب آرام و بدون استرس برای درخشان و شاداب بودن پوست بسیار ضروری است.

خاصیت آرامبخشی چای سبز

3روش مفید برای استفاده مستقیم از چای سبز روی پوست صورت

بعضی از چای‌های سبز می‌توانند طعم تلخی زیادی داشته باشند که اغلب افراد از طعم آن لذت نمی‌برند. اگر در چشیدن چای سبز با مشکل روبرو هستید میتوانید مصرف مکمل چای سبز را استفاده کنید و با خرید قرص مکمل چای سبز از فواید بیشمار چای سبز استفاده کنید.حالا به شما چند روش استفاده مستقیم از چای سبز رو پوست صورت را آموزش میدهیم:

درمان پف و تیرگی چشم با چای سبز :

برای چشمان پف کرده و گودی زیر چشم می‌توانید از چای سبز استفاده کنید. بهتر است هنگام استفاده از چای سبز به صورت موضعی از برگ‌های ارگانیک آن استفاده کنید. پس از اینکه دو کیسه از چای سبز را به مدت 5 دقیقه در آب گرم گذاشتید آن را جدا کنید و درون یخچال قرار دهید تا خنک شوند، سپس آن را روی چشمان خود بگذارید.کیسه‌های چای را روی چشم خود به مدت 5 الی 10 دقیقه قرار دهید.تانن موجود در چای سبز به عنوان یک تونر عمل می‌کند که باعث می‌شود اطراف چشم شما محکم شود و تورم آن کاهش یابد.

درمان التهابات پوستی با چای سبز

تسکین التهابات پوستی با چای سبز :

آنتی اکسیدان‌های قدرتمند موجود در چای سبز می‌توانند پوست آفتاب سوخته یا تحریک شده را تسکین دهد و آن را نرم کند. دو کیسه چای سبز و یا دو قاشق چای خوری برگ چای سبز را در یک کاسه‌ی بزرگ قرار دهید، سپس 1 لیوان آب جوش را درون ظرف حاوی چای سبز بریزد و پس از خنک شدن، برگ و یا چای کیسه‌ای را از آن خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شود.یک پارچه‌ی تمیز را درون ظرف قرار دهید تا به خوبی جذب پارچه شود، پارچه را بردارید و به مدت 5 دقیقه آن را روی پوست خود قرار دهید. استفاده از این روش چند بار در طول روز برای آبرسانی و کوچک کردن منافذ پوست بسیار مفید است.

آبرسانی به پوست با بخور چای سبز :

بخور دادن صورت باعث مرطوب کردن، سم زدایی، گردش جریان خون و باز شدن منافذ پوست می‌شود. 2قاشق غذا خوری برگ چای سبز را درون یک کاسه بزرگ بریزید. دو فنجان آب جوش را به کاسه اضافه کنید و یا اینکه میتوانید 2 قاشق چای سبز را در قوری بریزید و 2 لیوان آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید دم بکشد سپس چای را درون کاسه بزرگ بریزید و یک حوله‌ی تمیز را روی سرتان بیندازید و به مدت 5 دقیقه اجازه دهید بخار به پوست‌تان جذب شود.چشمان خود را ببندید عمیق و نرمال نفس بکشید. اگر هنگام بخور دادن احساس ناراحتی می‌کنید بهتر است صبر کنید تا کمی خنک‌تر شود.هفته‌ای یکبار از این روش استفاده کنید.

سخن پایانی:

تحقیقات زیادی نشان می‌دهد فرمول‌های موضعی چای سبز ممکن است مزایای محافظت در برابر آفتاب را داشته باشد. چای سبز به خودی خود از اشعه‌ی ماورابنفش محافظت نمی‌کند اما به دلیل اینکه رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند و التهاب پوست را کاهش می‌دهد با ضدآفتاب به خوبی کار می‌کنند.برای حفظ سلامت پوست و محافظت از آسیب های اشعه مضر خورشید ،قبل از استفاده از ضد آفتاب از کرم چای سبز یا سرم آنتی اکسیدان چای سبز استفاده کنید.برای جلوگیری از واکنش‌های شیمیایی بین دو ماده، بهتر است از ضدآفتاب‌هایی که بر پایه‌ی اکسید روی هستند استفاده کنید.

دسته بندی محصولات