برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

فواید نارگیل و روغن نارگیل بر سلامت و زیبایی پوست صورت

1 سال پیش

نارگیل یک میوه مطعلق به درخت نخل کوکوس است، صدها گونه نارگیل در سراسر هند یافت میشود و طعم آن با توجه به قلیایی بودن خاک متفاوت است.قسمت بیرونی آن سبز رنگ است و زمانی که میرسد قهوه ای میشود و زیر پوسته سختی که دارد گوشتی سفید رنگ وجود دارد.نارگیل تازه حاوی آب شیرین است که برای سلامتی بسیار مفید می باشد و همچنین یک ماده سالمی است که می توان حتی به عنوان یک غذا مورد استفاده قرار بگیرد.هسته آن نه تنها سالم است بلکه برای خوردن در دوران بارداری نیز ایمن می باشد.در ادامه با فواید شگفت انگیز نارگیل و روغن نارگیل برای پوست و مو آشنا خواهید شد:

روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل از گوشت داخلی نارگیل یا حتی خشک شده آن (کوپرا) به دست می آید.تحقیقات نشان می دهد که چربی های اشباع شده آن طبیعی است و برای سلامتی هیچ ضرری ندارد. روغن نارگیل مقادیر استثنایی فیبر، منیزیم و مس را فراهم می کند همچنین کلسترول بدن را نیز کاهش می دهد. این روغن می تواند به عنوان روغن پخت و پز و همچنین در محصولات آرایشی مورد استفاده قرار گیرد.

فواید روغن نارگیل بر سلامت پوست و مو

نارگیل غنی از کالری، ویتامین ها و مقدار زیادی مواد معدنی است.به طور متوسط 400 گرم نارگیل تقریبا تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در یک روز را تامین میکند.100 گرم نارگیل حاوی 350 گرم کالری است.
میوه نارگیل شامل؛ اسید های اشباع مانند اسید لوریک و ترکیبات فعال زیستی است که برای سلامت ضروری می باشد.هسته آن منبع عالی از مس، کلسیم، منگنز، منیزیم و روی است. همچنین منبع خوبی از فولات، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین است و در کل سرشار از پتاسیم می باشد.آب نارگیل نیز بسیار با طراوت است و حاوی قند های ساده، الکترولیت ها، مواد معدنی، اسید فسفاتاز، کاتالاز، دی هیدروژن پراکسید و پلی مراز است.

فواید روغن نارگیل بر سلامت و زیبایی پوست

محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید

اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش داده و باعث ایجاد چین و چروک و لکه های قهوه ای می شود. مطالعات نشان داده که روغن نارگیل حدود 20% از تاثیر این پرتوها بر روی پوست را کاهش می دهد. بنابراین به خاطر داشته باشید این محافظ نمی تواند مانند یک ضد آفتاب معمولی (حدود 90%) از پوست در برابر اشعه های فرابنفش محافظت کند.

رفع خشکی و مرطوب کردن پوست

روغن نارگیل چربی استخراج شده از نارگیل خام یا پوسته نارگیل خشک است. بنابراین، خواص نرم کنندگی آن ممکن است برای انواع خاصی از پوست، مانند پوست‌های خشک یا معمولی تا خشک، زمانی که به‌عنوان مرطوب کننده شبانه استفاده می‌شود، مفید باشد؛ زیرا خواص روغن نارگیل برای چروک صورت بسیار مفید است. روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب مغذی است که به آبرسانی و محافظت از پوست کمک می‌کند. مهم‌ترین این اسیدهای چرب عبارتند از لینولئیک اسید (ویتامین F) که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و اسید لوریک که خاصیت ضد باکتریایی دارد. اگر پوست خشک و پوسته پوسته دارید، استفاده از خواص روغن نارگیل برای چروک صورت و دهیدراته شدن آن، به جای مرطوب کننده معمولی، ممکن است پوست شما را نرم و هیدراته کند و پس از بیدار شدن از خواب با طراوت و نرم به نظر برسد.

اگر پوستی چرب و مستعد جوش و آکنه دارید استفاده از روغن نارگیل هنگام خواب شبانه اصلا توصیه نمیشود،چون باعث تشدید جوش و آکنه میشود.

افزایش متابولیسم بدن

انواع مختلف غذاهایی که می خوریم می تواند تأثیر به سزایی در هورمون ها و سلامت متابولیک ما داشته باشد. سوخت و ساز انواع مواد غذایی باهم متفاوت است. برخی از نظر متابولیکی کارایی بیشتری نسبت به سایر مواد غذایی دارند و برخی برای هضم و سوخت و ساز به انرژی بیشتری نیاز دارند. یکی از ویژگی های مهم روغن نارگیل ترموژنیک بودن آن است. خوردن آن باعث افزایش چربی سوزی در مقایسه با همان مقدار کالری موجود در سایر روغن ها می شود. در نتیجه برای کاهش وزن بسیار مناسب است.

محافظت طبیعی مو با روغن نارگیل

محافظ طبیعی مو

روغن نارگیل دارای فواید اسید لوریک و اسید کاپریلیک می باشد که برای سیستم ایمنی بدن، یک ارگانیسم بسیار ضروری است. این اسید ها به راحتی می توانند با باکتری ها و ویروس هایی که باعث بیماری های مضر می شوند مقابله کنند. روغن نارگیل مزایای مختلفی دارد زیرا این ماده دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد قارچ، ضد باکتری و ضد میکروبی است که به شما در حفظ سلامت و ایمنی بدن کمک می کند. روغن نارگیل دارای خواص ضدباکتریایی است که می تواند به درمان عفونت کمک کند.

افزایش سلامت دندانها

روغن نارگیل می تواند یک سلاح قدرتمند در برابر باکتری ها از جمله استرپتوکوک موتانس که یکی از مهم ترین عامل پوسیدگی دندان، پلاک دندان و بیماری لثه است، باشد. شستشوی دندان ها با با این روغن به مدت ۱۰ دقیقه می تواند به اندازه شستشو با دهان شویه ضد عفونی کننده و موثر باشد. حتی باعث کاهش چشمگیری از التهاب لثه و پلاک دندان می شود.حتی خوردن این میوه مقوی و مفید میتواند به پاکسازی دهان و دندانها از انواع باکتری و میکروب کمک کند.

ضد التهاب طبیعی

روغن نارگیل به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند ضد التهاب خوبی برای بدن باشد. آنتی اکسیدان ها با از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن و خنثی کردن اتم های واکنشی به بهبود التهابات کمک می کنند. محققان بر این باورند که روغن نارگیل نه تنها ضد التهاب خوبی است بلکه باعث تسکین درد نیز می شود. علاوه بر این ها می تواند از استرس اکسیداتیو تا حد زیادی جلوگیری کند.

فواید روغن نارگیل بر سلامت و زیبایی پوست و مو

مصارف دیگر نارگیل و روغن نارگیل

میوه تاز و رسیده نارگیل بسیار خوشمزه و مقوی است.پودر روغن نارگیل در شیرینی پزی و تزیین کیک و خرما بسار کاربرد دارد و از ترکیب پودر نارگیل و کاکائو یک شکلات بسیار خوشمزه تهیه میشود.

مصرف خوراکی:

برای مصرف خوراکی روغن نارگیل که در برابر حرارت بالا مقاوم است، می تواند به عنوان روغن پخت و پز استفاده شود. می توان آن را روی نان تست ریخت و مصرف کرد. ۱ قاشق غذاخوری از این روغن را می توان در تهیه اسموتی برای عطر و طعم شیرین اضافه کرد.

معطر کردن:

در صنعت عطر و ادکلن از عصاره و اسانس انواع میوه ها در ترکیباتشان استفاده میشود که نارگیل نیز یکی از این میوه ها است.حتی میتوانید در منزل و با ماساژ دادن روغن نارگیل بعد از حمام کردن هم بدنی نرم و مرطوب داشته باشید و هم اینکه از عطر دلنشین نارگیل لذت ببرید.

درخشان کردن موها:

از روغن نارگیل می توانید برای زیبایی و سلامتی موها نیز استفاده کنید. مقدار کمی روغن نارگیل را به انتهای ساقه های مو بمالید. سپس موهای خود را شانه کنید. صبح که از خواب بیدار می شوید، موهای خود را بشویید. برای موخوره و براق شدن موها مقداری روغن را در کف دست خود بردارید و روی ساقه های مو ماساژ دهید.برای شانه کردن آسان موهای خشک و کدر نیز می توانید مقداری روغن نارگیل را در کف دست خود ریخته و بر روی موهای مرطوب یا نیمه مرطوب ماساژ دهید و به آرامی و راحت شانه کنید. در دست خود بگیرید.

روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی

چند ماسک خانگی طبیعی و درمانی صورت بر پایه روغن نارگیل

این روغن گیاهی به طور طبیعی ضد باکتری و ضد قارچ است، این محصول یک ماده مرطوب‌کننده و آبرسان استثنایی و پایه عالی برای ماسک‌های خانگی صورت محسوب می‌شود.در ادامه مقاله چند ماسک خانگی را به شما معرفی می‌کنیم که پایه اصلی آن‌ها روغن نارگیل بوده و پوستی صاف، درخشان و انعطاف‌پذیر برای شما به ارمغان می‌آورد.

1.ماسک روغن نارگیل ، لیمو و ماسک برای رفع چربی پوست

این ماسک صورت کاملاً طبیعی، علاوه بر اینکه آبرسان و تغذیه‌کننده سلول‌های پوستی شما است، از آن در مقابل آسیب‌ها و علائم پیری محافظت می‌کند. این یک ماسک عالی برای پوست‌های چرب بوده و به لایه‌برداری عمقی و بهبود منافذ پوست شما کمک می‌کند.1قاشق غذا خوری ماست ، 1قاشق مرباخوری روغن نارگیل را با نصف قاشق غذا خوری آب لیمو مخلوط کنید تا یک مایع یکدست و روانی به دست بیاید سپس این ترکیب را به صورت لایه نازکی روی پوست صورت خود بمالید و پس از 15 دقیقه ماسک را از صورت خود پاک کنید و با آب ولرم شستشو دهید.

2. ماسک روغن نارگیل و جوش شیرین، برای رفع جوش‌های سرسیاه

این ماسک صورت طبیعی درست مانند لایه‌بردار عمل کرده و منافذ پوست را از شر آلودگی و سلول‌های مرده نجات می‌دهد. اما این تنها خاصیت ترکیب روغن نارگیل و جوش شیرین نیست. این ترکیب به روشن شدن فوری پوست نیز کمک می‌کند.1قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کنید و ترکیب مواد را بر روی پوست و به خصوص قسمت‌هایی که بیشترین جوش‌های سرسیاه را دارد مانند بینی و چانه قرار دهید. سپس به مدت پنج تا ده دقیقه ماسک را به حالت دورانی بر روی پوست ماساژ دهید. پس از آن صورت خود را با آب سرد شسته و با یک حوله تمیز خشک کنید.

ماسک خانگی روغن نارگیل برای درمان خشکی پوست

3. ماسک روغن نارگیل و بلغور جو دوسر، درمان‌کننده طبیعی آکنه

روغن نارگیل به خاطر خاصیت ضد باکتریایی خود، یک ماده مؤثر در درمان آکنه پوستی محسوب می‌شود. بلغور جو دوسر که اوتمیل نیز نامیده می‌شود با قابلیتی که در تنظیم PH پوست دارد، عارضه‌های التهابی را درمان می‌کند. به این ترتیب این ترکیب می‌تواند، پوستی صاف و عاری از التهابات برای شما بسازد.3 قاشق غذا خوری بلغور جو دوسر را در ظرفی ریخته و به اندازه کافی آب گرم اضافه کنید، تا خمیری یکدست و قوام‌دار ایجاد شود. 1 قاشق غذا خوری روغن نارگیل را به خمیر بلغور جو دوسر اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. ماده به دست آمده را بر روی پوست صورت خود قرار دهید و با مالش آرام و دورانی شکل پوست خود را لایه‌برداری کنید. سپس این ماده را به مدت پانزده دقیقه بر روی پوست خود رها کنید. بعد از پانزده دقیقه صورت خود را با آب سرد شسته و با حوله تمیز خشک کنید.

سخن پایانی:

مطالعات زیادی نشان داده است که روغن نارگیل ممکن است به بهبود زخم نیز کمک کند. یک مطالعه به چگونگی تأثیر روغن نارگیل بر بهبود زخم در پرداخت. این مطالعه نشان داد که درمان زخم‌ها با روغن نارگیل بکر بهبود را تسریع می‌کند، وضعیت آنتی اکسیدانی پوست را بهبود می‌بخشد و سطح کلاژن را افزایش می‌دهد که کلاژن پروتئین مهمی است که به بهبود زخم کمک می‌کند.در نتیجه برای بهبود زخم های سطحی و کاهش التهابات پوستی و کاهش خشکی پوست ، روغن نارگیل یکی از تاثیر گذارترین درمانهای طبیعی است.

دسته بندی محصولات