برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

جوانسازی و شادابی پوست صورت با عسل طبیعی

1 سال پیش

زنبورهای عسل شیمیدان های بزرگ این جهان هستی هستند. این دانشمندان کوچولو با استفاده از آنزیم های موجود در آب دهانشان و رطوبت زدایی قادر هستند که شهد گل ها را به قندی اشباع شده که غذایی مقوی و دلرویی است تبدیل کنند.عسل شاهکاری از جهان طبیعت است که حداقل از ۱۸۱ ترکیب حاصل شده است و مزه و طعم منحصر به فرد آن نتیجه فرآیند شیمیایی پیچیده ای است که این مهم در ترکیبات عسل نهفته است.عسل، شیرینی خود را از مونوساکاریدها، فروکتوز و گلوکز به‌دست می‌آورد و شیرینی نسبی آن در حد ساکارز است.عسل دارای حدود ۳۲۵ کیلو کالری انرژی در هر ۱۰۰ گرم است. عسل به لحاظ داشتن برخی مواد تخمیری در تبادلات غذایی و کمک به هضم غذا بالاترین مرتبه را در میان غذاها دارد.عسل علاوه بر خواص غذایی و درمانی زیادی که برای بدن دارد ، فواید شگفت انگیزی برای پوست صورت دارد.در ادامه مطلب به بررسی فواید بیشمار عسل بر زیبایی پوست صورت میپردازیم:

تاثیر و فواید عسل بر سلامت بدن

خواص درمانی عسل بسیار وابسته به نوع گیاهی است که زنبور از شهد آن می‌نوشد. در نتیجه بسته به اینکه زنبور از چه گیاهی تغذیه کرده باشد خواص آن نیز متفاوت خواهد بود، اما برخی از این خواص در بین تمامی عسل‌ها مشترک هستند.تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف عسل باعث کاهش میزان کلسترول کلی و همچنین کلسترول‌های بد (LDL) می‌شود و از انعقاد خون و تجمع پلاکت‌ها که عامل اصلی در ایجاد بیماری‌های قبلی است جلوگیری می‌کند، علت این امر آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها و پلی فنولیک‌های موجود در عسل است.علاوه بر این یکی دیگر از خواص عسل طبیعی این است که باعث تقویت و تحریک قلب و گشاد شدن رگ‌ها می‌شود که نتیجه‌ی آن افزایش جریان خون در شریان‌ها و انشعاب‌های بدن است.

لبها دارای پوستی نازک و حساس هستند و مانند پوست صورت به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند ، بالم لب قهوه و عسل با طرح ظرف عسل کیس بیوتی یک ترکیب عالی برای حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست لبها است.

سرعت بهبود زخم ها با عسل

از گذشته های دور عسل به عنوان یک ضماد مناسب برای التیام زخم‌ها و سوختگی‌ها بوده است.عسل تقریبا برای انواع زخم و سوختگی مانند سایش، آبسه، واریس، جذام، سوختگی و …مورد استفاده قرار می‌گیرد.عسل به دلیل رطوبت کم و فشار امزی آن و خاصیت اسیدی بودنش باعث توقف عوامل عفونت زا و میکروب ها میشود و در نتیجه باعث تسریع در بهبود زخم ها میشود.همچنین در سوختگی های سطحی ، عسل به عنوان یک مانع از ورود هوا و رطوبت به پوست آسیب دیده عمل میکند و از طرف دیگر ترکیبات درمانی عسل در بهبود زود هنگام سوختگی تاثیر زیادی دارد.

بالم لب قهوه با طرح ظرف عسل کیس بیوتی

درمان جوش و آکنه با عسل

تحقیقات نشان میدهد که عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند از رشد بسیاری از میکروب های مهم پوست مانند P.acnes و S.aureus جلوگیری کند. این باکتری ها باعث آکنه، درماتیت آتوپیک و سایر عفونت های پوستی نیز می شود، بنابراین جلوگیری از رشد این باکتری ها برای حفظ سلامت پوست کاملا ضروری است و از بروز جوش و آکنه جلوگیری میکند. همان طور که میدانید، زمانی که منافذ پوست مسدود باشند، آکنه و جوش روی پوست صورت ظاهر خواهد شد، خواص درمانی عسل، چربی روی پوست صورت را از بین برده و از انسداد منافذ پوستی جلوگیری می کند و از بروز جوش و آکنه جلوگیری میکند.

فواید عسل بر زیبایی پوست صورت

زنان و ملکه های مصری و یونانی به زیبایی معروف بوده اند و در تاریخ باستان نوشته شده است که ملکه کلئوپاترا از حمام عسل و شیر برای حفظ زیبایی پوست خود استفاده میکرده است همچنین پزشکان قدیمی از عسل برای درمان زخم ها و سوختگی ها استفاده می‌کرده‌اند. عسل دارای ترکیبات منحصر به فردی است که آن را معجزه ای برای سلامت پوست و بدن معرفی کرده است ولی فراموش نشود که عسل طبیعی و خام (گرما ندیده) دارای این ویتامین ها و ترکیبات مفید است و در صورت گرما دیدن این خواص را از دست میدهد.

بهترین ماسک  پاکسازی کننده منافذ پوست عسل زوزو

آبرسانی و حفظ رطوبت پوست صورت

کمبود رطوبت کافی روی پوست، باعث خشکی پوست و همچنین خارش و ملتهب شدن آن می‌شود. عسل طبیعی با داشتن خاصیت رطوبت بخش و آرامش بخش خود، می‌تواند ضمن آبرسانی به پوست آن را نرم و درخشنده کند، به طوری که تا ساعت‌ها بعد از شستشو هنوز تاثیر آن قابل مشاهده است.یکی از ساده‌ترین استفاده‌هایی که می‌توان از عسل خام کرد، استفاده از آن برای مرطوب نگه‌داشتن پوست و آبرسانی به آن است.

جوانسازی و از بین بردن چین و چروک

عسل سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای آمینه است.آنتی اکسیدانها به عنوان سربازهای بدن ، مسئول مبارزه با رادیکالهای آزاد هستند.رادیکالهای آزاد ، اتم های ناپایدار هستند که تمایل زیادی به واکنش با اتم های دیگر میشوند و این امر در بدن باعث بروز پیری میشود و آنتی اکسیدان عسل به مبارزه با این رادیکالهای آزاد و جوان ماندن پوست میشوند و از طرف دیگر اسیدهای آمینه عسل به تحریک کلاژن سازی پوست و جوانسازی پوست میپردازد.

تنظیم PH پوست صورت

پوست صورت دارای خاصیت اسیدی است و با شستشوی صورت با انواع شوینده ها ، خاصیت اسیدی پوست رو به قلیلیی میرود و در نتیجه پوست حالتی خشک و حاس به خود میگیرد ، استفاده از عسل خام بر روی پوست صورت به دلیل خاصیت اسیدی عسل ، PH صورت را متعادل میکند و حس آراش و راحتی به پوست صورت میبخشد.

بهترین ماسک جوانساز و ضد پیری عسل

پاکسازی پوست صورت

برای درخشش و شادابی پوست صورت ، باید سلولهای مرده و آلودگی ها از روی پوست برداشته شوند. عسل خام دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی است و منافذ باز پوست را از آلودگی ها و میکروب ها پاکسازی میکند.همچنین خاصیت چسبندگی و لایه برداری عسل خام ، سلولهای مرده را از روی پوست پاک میکند و همچنین منافذ بسته پوست و نقطه های سیاه را پاکسازی میکند و با نمایان شدن پوست تازه ، صورتی درخشان و شاداب خواهید داشت.

عسل خام و طبیعی دارای خاصیت لایه برداری و پاکسازی پوست صورت است و با استفاده از محصولات حاوی عسل و یا ماسک عسل خام میتوانید پوستی روشن و درخشان داشته باشید.ماسک پاکسازی کننده پوست عسل زوزو(کلینزر) ZOZO Honey Cleans Mask یک محصول مراقبت از پوست عالی و خاص است.با پاکسازی عمیق منافذ ، پوستی شاداب و درخشان داشته باشید.

روش تهیه چند ماسک خانگی عسل

عسل خام و طبیعی دارای خواص ضدمیکروبی و آنتی اکسیدانی قوی است که چسبندگی خیلی زیادی دارد. این چسبناکی، گردوغبار، پوست مرده و میکروب‌ها را از منافذ بیرون می‌کشد و خاصیت ضدمیکروبی عسل با ضد عفونی کردن منافذ همچنین مانع عفونی شدن مجدد پوست می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل باعث می‌شوند که پوست جوانتر شود و موم آن، پوست را صاف، براق و مرطوب می‌کند.عسل به‌تنهایی می‌تواند به‌عنوان یک ماسک به‌کار رود و به‌وسیله‌ی پاک کردن منافذ و جلوگیری از رشد میکروب‌ها – به‌دلیل خواص ضدمیکروبی‌اش – در درمان آکنه مؤثر است. علاوه‌براین، قسمت مومی عسل به نرمی، شفافی و درخشان شدن پوست کمک می‌کند.

جوانسازی صورت با عسل خام و طبیعی

ماسک خانگی عسل و ماست برای درمان جوش و آکنه

این ماسک خانگی که کاملا از مواد طبیعی و خوراکی موجود در منزلتان ساخته می‌شود درمان بسیار خوبی برای درمان آکنه است. اسید سیتریک موجود در آب‌لیمو، پاک‌کننده‌ای بسیار کارآمد است و شیر نیز پوست‌تان را تمیز می‌کند. ماست دارای خواص بسیار زیادی برای پوست است، اسید لاکتیک موجود در ماست یک لایه بردار عالی است و همچنین روی موجود در ماست برای تنظیم چربی پوست بسیار مفید است به همین دلیل افراد زیادی از انواع ماسک ماست استفاده می‌کنند.1قاشق غذا خوری ماست کم چرب ، 1 قاشق غذا خوری عسل ، 1قاشق غذا خوری شیر و چنر قطره آبلیموی تازه را با هم مخلوط کنید تا یک لوسیون یکدست داشته باشید ، ماسک را روی پوست صورت خود بمالید و تا 20 دقیقه روی پوست صورت خود نگهداری کنید و بعد با آب ولرم شستشو دهید.با این ماسک جوشهای صورت خود را درمان کنید و پوستی جوانتر و شادابتر داشته باشید.

ماسک خانگی عسل و آلوئه ورا برای درمان جوش و آکنه

آلوئه ورا دارای خواص ضدالتهاب، آنتی اکسیدان و آنتی‌باکتریال است. قرن‌هاست که از این گیاه برای التیام زخم، از بین‌بردن درد و مرهم سوختگی استفاده می‌شود. بیشتر افراد به آلوئه ورا حساسیت ندارند و استفاده‌ی موضعی از آن ریسک بسیار پایینی دارد و عسل نیز یکی دیگر از مواد خوراکی بسیار مفید و مقوی است .1قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را از داخل گیاه آلوئه ورا استخراج کنید و سپس با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید و سپس روی پوست صورت و گردن خود بمالید و به مدت 20 دقیقه روی صورت خود نگهدارید و بعد شستشو دهید. این ماسک برای کاهش التهابات جوش و آکنه بیار مفید است.

درمان جوش و آکنه با ماسک عسل و آلوئه ورا

التیام خشکی پوست با ماسک خانگی روغن زیتون و عسل

رون زیتون دارای ویتامین‌های زیادی از جمله ویتامین A، ویتامین E، ویتامین D و ویتامین K به همراه میزان زیادی آنتی‌اکسیدان است. ماسک خانگی روغن زیتون و عسل برای درمان خشکی پوست معجزه میکند.عسل یک مرطوب کننده و آبرسان عالی است و روغن زیتون نیز خاصیت نرم کنندگی زیادی دارد.1 قاشق غذاخوری عسل را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا یک لوسیون یکدست تهیه کنید و سپس روی صورت خود بمالید و 20 دقیقه روی صورت خود استراحت دهید و بعد شستشو دهید.این ماسک به دلیل اسکوآلن موجود در روغن زیتون یک گزینه عالی برای جوانسازی پوست است و با از بین بردن خشکی پوست به شادابی و جوانسازی آن کمک میکند.

سخن پایانی

عسل خام و طبیعی دارای فواید زیادی برای سلامت پوست و بدن است. علاوه بر فواید بیشمار ، دارای طعم و عطر دلنوازی است و همچنین انرژی زیادی دارد.عسل طبیعی به دلیل دارا بودن خواص ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه و ضد عفونی کردن منافذ باز پوست و جلوگیری از التهاب و جوش زدن پوست بسیار مفید است.خاصیت اسیدی عسل برای تعادل PH پوست مفید است و همچنین لایه بردار و پاکساز طبیعی پوست صورت است.پس با اضافه کردن عسل خام به سبد غذایی خود از فواید معجزه انگیز آن بهره مند شوید.

دسته بندی محصولات