برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تاثیر جلبک دریایی بر زیبایی و سلامت پوست

1 سال پیش

جلبکهای دریایی گیاهان آبزی هستند و در دو نوع یافت میشود،جلبکهای دریایی قابل مشاهده با برگهایی بزرگ که جلبک دریایی نامیده میشوند و جلبکهای دریایی میکروسکوپی و خیلی ریز که از واژه علف دریایی برای معرفی آنها استفاده میشود.جلبکها در سراسر اقیانوسها و همه جاهای مرطوب و دارای نور زندگی میکنند و یافت میشوند، جلبکهای دریایی سهم زیادی در تولید اکسیژن سطح زمین دارند این امر از طریق فتوسنتز صورت میگیرد. جلبکهای دریایی در سه نوع یافت میشوند، جلبک های سبز رنگ ، جلبکهای قرمز و جلبکهای قهوه ای رنگ.جلبکهای سبز رنگ در قسمت های نزدیک به سطح آب رشد میکنند ، جلبکهای قرمز رنگ در اعماق اقیانوسها و دریا ها زندگی میکنند،جلبکهای قهوه ای رنگ نیز در بین این دو گونه و نزدیک به سواحل رشد و زندگی میکنند. جلبکهای دریایی فواید بسیار زیادی برای سلامت و زیبایی پوست و مو دارند و در تولید محصولات مراقبت از پوست بسیار استفاده میشوند.در ادامه مقاله به نقد و بررسی فواید بیشمار جلبکهای دریایی بر پوست میپردازیم:

آشنایی با انواع جلبکهای دریایی و فواید آنها بر پوست:

جلبکهای دریایی کل سطح اقیانوسها را پوشانده اند و منبع تغذیه ای موجودات آبزی هستند و همچنین سرشار از مواد مغذی برای بدن و پوست انسان است.البته قابل ذکر است که از جلبک های دریایی انواع کودهای مفید و مقوی برای گیاهان تولید میشود.جلبکها بسته به سطح عمقی که در آن رشد میکنند و شرایط نور و کیفیت آب آن طح دارای انولع مختلفی هستند و هر نوع جلبک دریایی فواید و مزایای خاص خود را دارد، در زیر به انواع جلبکهای دریایی و فواید آنها برای پوست میپردازیم:

جلبکهای سبز رنگ:

بسیاری از جلبک‌های سبز تک‌سلولی اند و در آب شیرین زندگی می‌کنند، بعضی دیگر پرسلولی بوده و در آب شور زندگی می‌کنند. بسیاری از پلانکتون‌های میکروسکوپی آب شور از جلبک‌های سبز هستند. جلبک‌های سبز میکروسکوپی در خاک‌های مرطوب و حتی درون سلول‌های موجودات دیگر، مانند درختان زندگی می‌کنند.جلبکهای سبز رنگ در آبهای کم عمق و نزدیک به سطح آب و نور خورشید رشد میکنند. جلبک های دریایی سبز رنگ نیز مانند دیگر جلبکها دارای ویتامین ها ، اسید های آمینه و مواد معدنی زیادی استو به عنوان یک پاک کننده قوی برای پاکسازی منافذ پوست از چربی ها و آلودگی ها بسیار مناسب است.

بهترین ماسک صورت جلبک دریایی

جلبکهای قرمز رنگ:

جلبک‌های قرمز گروه بزرگی را تشکیل می‌دهند و تقریباً تمامی آن‌ها به استثناء چند نمونه، دریازی هستند و در اعماق دریا جایی که نور و روشنایی کمتر باشد، یافت می‌شوند. جلبک‌های قرمز تقریباً ظاهری شبیه به گیاهانی دارند که می‌توانند در نور بسیار کم یا تاریکی هم فتوسنتز کنند. از خواص جلبک‌های قرمز می‌توان به خاصیت آنتی اکسیدانی قوی آنها اشاره نمود. در واقع جلبک‌های قرمز مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان‌های ضروری برای بدن را به همراه دارند که می‌توان با مصرف آنها بدن را در شرایط خوبی قرار داد و از بروز بسیاری از ناراحتی‌ها یا بیماری‌ها پیشگیری کرد.جلبکهای قرمز برای مبارزه با رادیکالهای آزاد بسیار مهم است و از پوست صورت در برابر تاثیر منفی رادیکالها محافظت میکند و باعث جوانسازی پوست میشود.

جلبکهای قهوه ای رنگ:

جلبک‌های قهوه‌ای تقریباً شامل تمامی جلبک‌ها بوده و بیشتر آن‌ها از نظر اندازه نیز بزرگند. جلبک صابونی و پارویی و بند پوتینی از بهترین نمونه‌های شناخته شدهٔ جلبک‌های قهوه‌ای می‌باشند. جلبک‌های قهوه‌ای معمولاً در مناطق متوسط ساحل دریاها زندگی می‌کنند. آن‌ها اغلب به‌طور فراوان در بعضی مناطق سواحل صخره ای برای بدست آوردن غذا یا برای لقاح دور هم جمع می‌شوند. بعضی از جلبک‌های قهوه ای نیز بهترین منبع ید برای بدن هستند. این گونه جلبک در مقایسه با گونه­ های دیگر حاوی 12 نوع ویتامین، 18 تا 24 نوع آمینواسید اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 و یُد می­باشند و به همین دلیل این گونه جلبک بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است.  جلبک دریایی قهوه ای مانند بسیاری از گیاهان دریایی حاوی مقادیر متنوعی ید میباشد که برای پیشکیری یا درمان مشکلات غده تیروئید کاربرد بسیاری دارد.

ضرورت استفاده از جلبکهای دریایی برای پوست:

اقیانوس ها از نظر حیات و تنوع از آب نمک و خورشید به قدری غنی هستند که جای تعجب نیست که جلبک دریایی خواص قدرتمندی برای مراقبت از پوست داشته باشد. این شامل تغذیه پوست به شکل پروتئین ها، پپتیدهای فعال زیستی، آنزیم ها، مواد معدنی، پلی ساکاریدها، اسیدهای چرب و ویتامین ها می شود. این ترکیب خاص از مواد مغذی باعث می شود که جلبک دریایی به دلیل توانایی آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد پیری عمومی به پوست کمک کند. این یکی از بهترین بیو فعال های موجود برای پوست است و به همین دلیل است که ما باید از جلبک های دریایی در مراقبت های ضد پیری پوست خود استفاده می کنیم.

بهترین  ماسک ساشه ای کلاژن و جلبک بیوآکوا BIOAQUA Collagen Firming Sleeping Mask

جوانسازی پوست صورت با جلبک دریایی :

جلبک های دریایی حاوی مواد مغذی برای پوست صورت می باشند و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان و امینو اسیدها است.آنتی اکسیدانها به مبارزه با رادیکالهای آزاد تولید شده توسط اکسیداسیون مواد غذایی میشوند و در نتیجه با پیری پوست مبارزه میکنند و در جوانسازی پوست صورت نقش بسیار مهمی دارند.وقتی غذا می خوریم، بدن ما پروتئین موجود در غذا را جذب و به آمینو اسیدها تبدیل میکند و این آمینو اسیدها را دوباره تبدیل به کلاژن و کراتین می کند. محصولات مراقبت از پوست حاوی جلبک دارای مقادیر زیادی از آمینو اسید ها هستند که جذب پوست میشوند و به تولید کلاژن و کراتین میپردازند و در نتیجه پوستی سفت تر و جوانتر خواهید داشت.ماسک ساشه ای کلاژن و جلبک بیوآکوا BIOAQUA Collagen Firming Sleeping Mask برای جوانسازی و شادابی پوست بسیار مفید است ،حتما استفاده کنید و از تاثیر آن شگفت زده شوید.

پاکسازی پوست صورت با جلبک دریای :

همه افراد دوست دارند پوستی لطیف و تمییز داشته باشند. از مهمترین روش ها برای رسیدن به چنین پوستی پاکسازی پوست می باشد. پاکسازی پوست به منظور از بین بردن عارضه هایی مانند جوش های ریز سر سفید و سر سیاه و چربی ها و سلول های اضافی پوست انجام می شود. جوش های سر سفید و سر سیاه کومودون نامیده می شوند و دارای التهاب نیستند.با استفاده از اسکراپ جلبک دریایی ، سلولهای مرده پوست را از بین ببرید و برای تغذیه بهتر پوست و آبرسانی به لایه های زیرین پوست با استفاده از ماسک آبرسان جلبک دریایی مواد مغذی را به لایه های زیرین پوست انتقال دهید.

 ماسک ضد جوش و روشن کننده رزماری و جلبک دریایی ایمیجزIMAGES Rosmari Anti Acne

از بین بردن جوش و آکنه با جلبک دریایی :

آکنه در اثر فعالیت بیش از حد نرمال غدد چربی پوست ایجاد می شود. جوش نوعی التهاب منافذ پوست در اثر گرفتار شدن چربی پوست در آنها است و به دو حالت دانه های سر سیاه و سر سفید بروز میکند. جلبک دریایی به صورت کاملا اثر بخش این التهابات را کاهش داده و از وقوع مجدد آن ها جلوگیری می کند. با استفاده از پاک سازی عمیق توسط جلبک دریایی تعادل چربی پوست را حفظ کرده و مواد زائد پوست را از بین می برد در واقع جلبک دریایی به عنوان یک پاک کننده قوی برای پاکسازی و از بین بردن سلول های مرده پوست و ناخالصی های دیگر برروی سطح پوست استفاده می شود.ماسک ضد جوش و روشن کننده رزماری و جلبک دریایی ایمیجز یکی از بهترین ماسک های ضد جوش و روشن کننده است.

حفط تعادل PH پوست صورت با جلبک دریایی :

اگر تعال PH پوست صورت به هم بخورد پوست صورت دچار سوزش و التهاب میشود و نوعی خشکی و گرما بر روی پوست صورت احساس میکند ، تونر های جلبک دریایی به صورت طبیعی در نرمال سازی PH پوست صورت بسیار موثر است و التهابات پوستی را کاهش میدهد و به تغذیه سالم پوست کمک میکند.جلبک های دریایی به چربی های ضروری پوست آسیب نمیزنند در نتیجه برای حفظ تعادل چربی پوست نیز بسیار مفید است.

رفع تیرگی و شادابی پوست زیر چشم با ماسک جلبک زیر چشم:

پوست اطراف چشم نازکتر از پوست بقیه قسمتهای بدن است و بنابراین برای جلوگیری از آسیب دیدن و چروک شدن پوست اطراف چشم باید مراقبت های ویژه ای انجام دهیم و از خشک شدن و تیره شدن پوست اطراف چشم جلوگیری کنیم.ماسک زیر چشم نیاسین آمین و جلبک صورتی ایمیجز IMAGES Niacinome Beautecret برای تولید کلاژن و جوانسازی پوست و آبرسانی عمیق به سلولهای پوستی بسیار مفید است.با استفاده از این ماسک میتوانید طی چند هفته از تیرگی و کبودی زیر چشم راحت شوید و پوست اطراف چشم تان شادابتر و جوانتر شود.

 ماسک زیر چشم نیاسین آمین و جلبک صورتی ایمیجز IMAGES Niacinome Beautecret

ارزش غذایی جلبک های دریایی:

جلبکهای دریایی به دلیل رشد و نمو در اقیانوسها و آبهای آزاد و بهره مندی بیشمار از آب دریایی و نور خورشید سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی میباشند.این جلبک ها برای سلامت بدن و بهبودی مشکلات گوارشی و درمان بیماریهای تیروئیدی بسیار مفید می باشند ، همچنین برای حفظ لامت و شادابی پوست صورت بسیار عالی عمل میکنند.در زیر به مقادیر مواد مغذی در هر 100 گرم جلبک دریایی می پردازیم:

مواد مغذی موجود در 100 گرم جلبک دریایی:

براساس پایگاه ملی مواد مغذی؛مواد غذایی  موجود در جلبک به ازای هر 100 گرم جلبک، شامل 290 kcal انرژی، 57 گرم پروتئین، 24 گرم کربوهیدرات، 7 گرم چربی، 3 گرم قند و 3 گرم فیبر رژیمی است.

مواد معدنی موجود در 100 گرم جلبک دریایی:

مواد معدنی و مفید یافت شده در آن شامل 1200 میلی گرم کلسیم، 28 میلی گرم آهن، 195 میلی گرم منیزیم، فسفر میلی گرم فسفر، 1048 میلی گرم سدیم و 2 میلی گرم روی روی است.

ویتامین های موجود در 100 گرم جلبک دریایی:

جلبک دریایی حاوی ویتامین ها و موادی همچون  تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید فولیک ، ویتامین های   B6، C، A، E و ویتامین k می باشد همچنین شامل حدود 18 تا  22 آمینو اسید است، که بدن انسان به آنها نیاز دارد.جلبک دریایی منبع خوبی از مواد مغذی کم مصرف نظیر بتا کاروتن موجود در ویتامینA  , مواد معدنی نظیر روی، کلسیم، منیزیم، آهن و فسفر نیز است.

روشهای استفاده از فواید جلبک دریایی :

برای استفاده از فواید بیشمار جلبک دریایی میتوانید آنها را به صورت طبیعی برداشت کنید و در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید ، این روزها از جلبک دریایی برای کاهش وزن استفاده میشود و همچنین میتوانید از قرص جلبک دریایی برای بهره بردن از مواد مغذی بیشمار آنها استفاده کنید، یکی دیگر از روشهای استفاده از فواید جلبک دریایی استفاده موضعی از محصولات جلبک دریایی است.میتوانید از ماسک جلبک دریایی شرکتی برای جوانسازی پوست و یا پاکسازی پوست استفاده کنید و یا اینکه انواع ماسکهای خانگی جلبک دریایی را تهیه کنید و به صورت خود بمالید و از فواید بیشمار آن استفاده کنید.

سخن پایانی درباره جلبک دریایی:

گیاهان و جلبک های دریایی فواید مفید بیشماری دارند و به ویژه اینکه بدون دستکاری و استفاده از کود های شیمیایی رشد میکنند ، در نتیجه از این گیاهان بسیار مفید در تولید محصولات مراقبت از پوست برای داشتن پوستی سالم تر و درخشانتر و جوانتر از قبل استفاده میکنند.برای لایه برداری از پوست و تعادل PH پوست صورت و همچنین تعادل در فعالیت غدد چربی پوست صورت جلبک دریایی و محصولات مراقبت از پوست حاوی جلبک دریایی بسیار مفید هستند.

از محصولات مرتبط هم دیدن فرمایید
80,000
بازسازی لایه های پوست از بین برنده افتادگی پوست لیفت کننده و جلوگیری از پیری ترکیبات جلبک قرمز-کاملیا و سنتلا ترمیم کننده و پر کننده چین و چروک افزایش گردش خون و کلاژن ساز قوی مرطوب کننده و درخشان کننده پوست...
تمام شد!
70,000 140,000 تومان
حاوی مواد مغذی رفع و ضد چین و چروک  از بین برنده گودی و سیاهی  رفع تیرگی و پف پوست زیر چشم حفظ حالت کشسانی پوست و کلاژن ساز سرشار از عصاره طبیعی و مرطوب کننده حاوی مقادیر بالای نیاسین آمید و هیالورونیک اسید...
تمام شد!
85,000
خاصیت انتی اکسیدان ضد التهاب و ضد باکتری خاصیت ضد پیری و کلاژن ساز جلوگیری از پیری زودرس پوست جوان سازی سریع پوست صورت پاکسازی عمقی و از بین برنده منافذ باز  کمک به بهبود جوش  آکنه جوش های سرسیاه حفظ رطوبت و...
تمام شد!
75,000
حاوی عصاره جلبک دریاییاز بین برنده سیاهی دور چشمار بین برنده پف و گودی دور چشمحاوی نیاسینامید نوعی ویتامین ب3دارای خواص ضد التهابی و جوان کنندهجلوگیری کننده از چین و چروک پوستابرسان قوی پوست و نرم و روشن کنندهترمیم...
تمام شد!
73,000
ماسک خواب جلبک دریاییابرسان و مر طوب کننده قوی حاوی ویتامین A,C, B6 ,E و Kمنافذ پوست را کاهش میدهدضد جوش و اکنه پوست صورتحفظ تعادل رطوبت و چربی پوستحاوی مواد مغذی و بتاکاروتن و تیامیننرم لطیف کننده و شاداب کننده...
تمام شد!
80,000
خنک کننده پوستشاداب و روشن کنندهپاک کننده منافذ صورتکنترل رطوبت و چربی پوستاز بین برنده جوش و اکنه و لکاز بین برنده جوش های سر سیاهتمیز کننده و پاکسازی عمقی پوستحاوی مواد معدنی دریایی و جلبک دریاییحاوی ویتامین های...
تمام شد!
75,000
ضد چین و چروک قویروشن کننده و ضد پیری و جوانسازنرم و لطیف کننده و آبرسان  پوستترمیم کننده گودی و سیاهی دور چشمحاوی عصاره جلبک دریایی و مروارید سیاهاز بین برنده چین و چروک های اطراف چشممواد تشکیل دهنده پپتید ، اسید...
تمام شد!

دسته بندی محصولات