برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

خواص شگفت انگیز ژل آلوئه ورا بر سلامت و زیبایی پوست و مو

1 سال پیش

آلوئه ورا گیاهی است که برگ های ضخیمی دارد و داخل برگهای این گیاه پر از ماده ژله ای بسیار مفید است . گیاه آلوئه ورا در سرتاسر جهان یافت می‌شود و بسیاری از افراد حتی خودشان آن را پرورش می‌دهند. وقتی این گیاه را ببرید از داخل آن ژل آلوئه ورا استخراج میشود،ژل آلوئه ورا دارای خواص دارویی بسیاری است از این ژل برای درمان التهابات پوستی و خنک کردن پوست صورت و ایجاد حس آرامش در پوست استفاده می شود. به همین دلیل است که گاهی اوقات برای درمان سوختگی‌ها و زخم‌های پوستی استفاده می‌شود. آلوئه ورا در طی قرن‌ها به دلیل خواص درمانی آن مورد استفاده قرار می‌گیرفت. علاوه‌ بر فواید درمانی پوست، تاثیر زیادی بر زیبایی و سلامت مو دارد ، در واقع می‌تواند موهای شما را تقویت کرده و پوست سر شما را سالم‌تر کند.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خواص شگفت انگیز ژل آلوئه ورا و آشنایی با محصولات مراقبت از پوست حاوی ژل آلوئه ورا با ما همراه باشید:

ژل آلوئه ورا چیست و چه ترکیبات مفیدی دارد؟

آلوئه ورا گیاهی است که بیشتر در مناطق گرمسیری و خشک پرورش می یابد. این گیاه به دمایی بین 17 تا 24 درجه سانتی گراد نیاز دارد و در گرما و سرمای شدید آسیب می بیند. داخل این گیاه سبز رنگ پر از ماده ژلاتینی شفاف است. این ژل شفاف سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آمینو اسیدها است.ژل آلوئه ورا دارای ترکیبات ضد ویروس و تنظیم کننده ایمنی بدن است و از بدن در برابر عفونت های ویروسی مراقبت میکند و همچنین موقع استفاده بر روی پوست از عفونت های پوستی جلوگیری میکند و پوست صورت را ضد عفونی میکند.سالیسیلیک اسید موجود در ژل آلوئه ورا دارای خواص ضد درد و ضد التهاب موجود در آسپرین است ، همین امر باعث میشود موقع مالیدن ژل آلوئه ورا بر پوست احساس آرامش و خنکی بکنید.

خواص ژل آلوئه ورا بر سلامت پوست صورت

یکی از آرزوهای تمام افراد در هر گروه سنی و با هر جنسیتی، برخورداری از پوست و مویی سالم، زیبا و درخشان است، چرا که داشتن ظاهری زیبا و جذاب تاثیر زیادی بر روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد و علاوه بر آن حکایت از سلامت فیزیکی افراد می کند. امروزه محصولات زیاد و متنوعی برای حفظ سلامت پوست و مو در دنیا تولید و عرضه بازار میشود که دارای ترکیبات متفاوتی هستند، برخی از آن ها شیمیایی و برخی گیاهی اند ولی مسلماً ترکیبات گیاهی و طبیعی طرفداران بیشتری دارد چراکه عوارض استفاده از آن ها حداقل است. گیاه آلوئه ورا یکی از این گیاهان شگفت انگیز است ، چون بسیاری از ویتامین ها ، مواد معدنی و مغذی مورد نیاز بدن یک جا در این گیاه وجود دارد ،ژل آلوئه ورا خواص بسیار زیادی برای سلامت و زیبایی پوست دارد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم:

ژل آبرسان و مرطوب کننده آلوئه ورا

خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی ژل آلوئه ورا

96 درصد ژل آلوئه ورا از آب تشکیل شده است و موقع استفاده از آن بر روی پوست صورت باعث جذب آب و رطوبت در منافذ پوست میشود ، همچنین ژل آلوئه ورا مانع خروج رطوبت از پوست صورت میشود در نتیجه پوستی مرطوب و درخشان خواهید داشت.ژل آلوئه ورا بهترین درمان برای پوستهای خشک و شکننده است ، با استفاده مرتب از ژل آلوئه ورا میتوانید آب را در منافذ پوست حبس کنید و رطوب و شادابی را به پوستتان برگردانید.

ژل آلوئه ورا سرشار از مواد مغذی و آب است ، علاوه بر آبرسانی به لایه های زیرین پوست مانع خروج رطوبت از سطح پوست میشود و رطوبت را در پوست حبس میکند ، اگر شما هم حوصله و وقت کافی برای تهیه ژل آلوئه ورای طبیعی را ندارید ، میتوانید با خرید ژل آبرسان آلوئه ورا رطوبت و شادابی را به پوست صورتتان هدیه کنید. ژل آبرسان آلوئه را را از این فروشگاه خرید کنید.

درمان آفتاب سوختگی و التهابات پوستی

ژل آلوئه ورا به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از پلی فنول ، خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد ، آنتی اکسیدانها در میوه و سبزیجات و گیاهان دارویی وجود دارند و از پوست در برابر رادیکاهای آزاد محافظت میکنند و مانع تخریب سلولهای پوست توسط رادیکالهای آزاد میشوند.همچنین ژل آلوئه ورا از زمانهای گذشته به دلیل دارا بودن خاصیت ضد درد و ضد التهاب برای درمان آفتاب سوختگی و  درمان حساسیت ها و التهابات پوستی مورد استفاده قرار میگرفت.

درمان جوش و آکنه و سایر عفونت های پوستی

ژل آلوئه ورا درای ترکیبات معجزه گر و بسیار مهمی است که با دانستن این ویژگی ها هیجان زده خواهید شد، ژل آلوئه ورا دارای پلی ساکارید های ضد ویروس و ضد عفونت است ، همچنین استروئید ها و گلیکوزیدهای موجود در ژل آلوئه ورا دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی و شویندگی است ، به عبارت دیگر با استفاده از ژل آلوئه ورا میتوانید پوست صورتتان را شستشو داده و ضد عفونی کنید تا از رشد ویروس ها و باکتری ها در منافذ پوست جلوگیری کنید.همچنین با استفاده از کرم ضد جوش آلوئه ورا به درمان این ناراحتی پوستی بپردازید.در گذشته که پماد های ضد درد و ضد التهاب وجود نداشت از ژل آلوئه ورا برای درمان تب خال و جوش و آکنه به صورت طبیعی استفاده میشد.

از بین بردن تیرگی و پف چشم

در زندگی عادی و روزمره امروزی، چشمان ما در معرض شدید نور آفتاب، نمایشگرهای منتشر کننده اشعه و بسیاری از موارد مضر دیگر همچون دود، آلودگی یا آلاینده‌های شیمیایی هستند. از این رو لازم است که یک سبک زندگی صحیح و سالم را جهت حفظ سلامت و ایمنی بدن از این موارد تهدید کننده داشته باشیم ، نداشتن خواب کافی ، بالا رفتن سن و کمبود آب بدن از علت های تیرگی و پف دور چشم است . ژل آلوئه ورا میتواند کم آبی پوست دور چشم را از بین ببرد و همچنین به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ویتامین E و آنتی اکسیدانها باعث رفع تیرگی و روشن شدن پوست اطراف چشم و همچنین برگشتن لطافت و شادابی به پوست دور چشمتان می شود.

ژل آبرسان و مرطوب کننده آلوئه ورا

خواص ژل آلوئه ورا بر سلامت مو و پوست سر

علاوه بر خواص درمانی و زیبایی ژل آلوئه ورا بر پوست صورت ، این ژل فواید زیادی برای حفظ سلامت و زیبایی مو و پوست سر دارد.آلوئه ورا به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و ویتامین‌های مغذی خود، به‌عنوان درمانی برای خشکی مو و پوست سر محبوبیت پیدا کرده است. تحقیقات نشان داده است که ممکن است به تسکین شوره سر کمک کند و همچنین ترکیبات دارویی گیاه آلوئه ورا به تقویت موهای سالم کمک کنند.در ادامه تاثیر درمانی ژل آلوئه ورا را بر مو شرح خواهیم داد:

مشکل چربی موهای سر را از بین میبرد

همانطور که در بالا شرح دادیم ژل آلوئه ورا دارای خاصیت پاک کنندگی و ضد عفونی است و این خاصیت باعث تمیز کردن ساقه مو و سبوم اضافی (روغن) و باقی مانده‌های سایر محصولات مو  می شود و هنگام تمیز کردن موها، به تارهای مو آسیب نمی‌رساند. برخلاف سایر مواد شیمیایی موجود در محصولات مو،ژل آلوئه ورا ملایم است و یکپارچگی موهای شما را حفظ می‌کند. استفاده از آلوئه ورا یک راه عالی برای داشتن موهایی سالم‌تر، درخشان‌تر و نرم‌تر است و به همین دلیل است که استفاده از ماسک آلوورا برای مو بسیار توصیه می‌شود.

رفع خارش پوست سر و التهابات پوستی

هورمونها و آمینو اسید های موجود در ژل آلوئه ورا برای درمان زخم ها و التهابات پوستی بسیار مفید هستند ، درماتیت سبورئیک اصطلاح بالینی برای وضعیتی است که در عموم آن را شوره سر می‌نامیم. علائم خارش پوست سر و پوسته پوسته شدن پوست زیر موهای سرتان را می‌توان با آلوئه ورا درمان کرد. یک مطالعه در سال ۱۹۹۸ نشان داد که آلوئه ورا به رفع التهاب پوست سر که شوره سر ایجاد می‌کند،مفید است. اسیدهای چرب موجود در گیاه آلوئه دارای خواص ضدالتهابی هستند ودارای خاصیت درمانی برای موهای خشک است.

ترمیم  موهای آسیب دیده و تقویت آنها

ویتامین ها نقش مهمی در سلامت و زیبایی پوست و مو دارند ، ویتامین های A وE و Cموجود در ژل آلوئه ورا میتوانند باعث افزایش گردش خون و افزایش اکسیژن در خون موجود در رگهای سطح پوست سر شود ، در نتیجه این تحرکات موی سر میتواند مواد مغذی بیشتری از سطح پوست و خون دریافت کند. همچنین ویتامین های B موجود در ژل آلوئه ورا باعث تقویت و استحکام تارهای مو میشود و موهایی سالم تر ، شفافتر خواهید داشت.ویتامین B12 و اسید فولیک موجود در ژل آلوورا از ریزش موهای سر جلوگیری میکنند و شما می‌توانید از آن به‌صورت ماسک مو یا اسپری آلوورا برای مو استفاده کنید.

ماسک خانگی عسل و ژل آلوئه ورا

روش تهیه چند ماسک خانگی مفید با ژل آلوئه ورا برای صورت

 حفظ زیبایی و سلامت پوست و یا درمان مشکلات پوستی در خانه نیز امکان پذیر است و فقط نیاز است اطلاعات و دانش لازم را در این زمینه کسب کنید. انواع گیاهان ، میوه و سبزیجات دارای خواص بیشمار درمانی برای پوست است که میتوانید با ترکیب و میکس این مواد طبیعی ماسک خانگی درست کرده و به راحتی از آن استفاده کنید .سالیسیلیک اسید موجود در ژل آلوئه ورا دارای خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی است و باکتری‌های ایجادکننده جوش را از بین می‌برد و به این طریق با ماسک های خانگی حاوی ژل آلوئه ورا به مبارزه با جوش و آکنه میرویم .در ادامه مطلب چند ماسک خانگی برای حفظ سلامت پوست و درمان مشکلات پوستی معرفی میشود:

اگر وقت و حوصله کافی برای تهیه ماسک خانگی ندارید میتوانید از ماسک های آماده استفاده کنید، و از تاثیر فوق العاده آن بر زیبایی و جوانسازی پوست بهره مند شوید :ماسک جوانساز و ضد چین و چروک آلوئه ورا

ماسک خانگی ضد جوش و آکنه با ژل آلوئه ورا و عسل

ژل آلوئه ورا و عسل هر دو دارای خواص آنتی باکتریایی و بهبود التهابات پوستی هستند . برای تهیه این ماسک خانگی یک قاشق غذا خوری عسل را با یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا را خوب با هم مخلوط کنید و ماسک به دست آمده را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از مدت 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک دارای خاصیت آب رسانی و مرطوب کنندگی بالایی است ، از این ماسک خانگی دو بار در هفته استفاده کنید و نتایج شگفت انگیز آن را خواهید دید.

ژل آبرسان و مرطوب کننده آلوئه ورا

ماسک خانگی روشن کننده لک و تیرگی پوست با آلوئه ورا و لیمو

برای تهیه این ماسک خانگی ، به یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و نصف قاشق چایخوری آب لیمو نیاز است ، آب لیمو و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست و نسبتا سفت به دست آید و سپس این ژل شفاف را به صورت خود بماید (به جز اطراف چشم) و تا 15 دقیقه این ژل را روی صورت خود نگه دارید و بعد از این مدت ژل را با آب ولرم شستشو دهید .لیمو دارای خاصیت لایه برداری است و به لایه برداری پوست مرده می پردازد و ژل آوئه ورا دارای خاصیت ترمیم و بازسازی پوست های آسیب دیده و جدید است ، در نتیجه با استفاده از این ماسک به صورت مرتب می توانید پوستی روشن تر و شاداب تر داشته باشید.

رفع خشکی پوست با ماسک خانگی آلوئه ورا و عسل و روغن زیتون

اگر دارای پوست خشکی هستید و به دنبال یک ماسک خانگی مناسب برای پوستتان هستید، آلوئه ورا دارای خواص بی نظیری در رفع خشکی پوست است. یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چایخوری عسل و چند قطره روغن زیتون مخلوط کنید.ماسک به دست آمده را روی کل صورت و گردن خود قرار دهید و اجازه دهید نیم ساعت روی پوست شما بماند. بعد از نیم ساعت پوست خود را با آب ولرم یا سرد بشویید.روغن زیتون می تواند باعث ایجاد نرمی و رطوبت در پوست شما شود و با وجود ویتامین هایA، K و E پوست شما را تقویت میکند و از پیری زود رس جلوگیری میکند.

روش نگهداری طولانی مدت برگ آلوئه ورا

برگ آلوئه ورا دارای ژل زیادی است و با یک بار استفاده نمیشود بقیه آن را دور ریخت ، برای این منظور میتوانید برگ آلوئه ورا را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید و سر کیسه را گره ببندید تا هوا داخل آن نرود و سپس در داخل یخچال نگهداری کنید. تماس هوا با برگ باعث خراب شدن آن میشود. به این طرق میتوانید تا 3 هفته برگ را نگهداری کنید. ولی بعد از استخراج ژل آلوئه ورا فقط تا 5 روز میتوانید آن را در یخچال درون ظرف در بسته نگهداری کنید.

ژل آبرسان و مرطوب کننده آلوئه ورا

روش تهیه چند ماسک خانگی مفید با ژل آلوئه ورا برای مو و پوست سر

ژل آلوئه ورا حاوی آنزیم های پروتئولیتیک است که به بهبود و ترمیم سلول‌های آسیب دیده در پوست سر شما کمک می‌کند. این امر باعث بهبود سلامتی فولیکول‌های مو شده و به طور غیرمستقیم رشد سالم و سریع تر مو را تقویت می کند.آنزیم پروتئولیتیک در بهبود التهابات پوستی بسیار مفید است و به جذب اکسیژن بیشتر از پوست سر کمک میکند ، به علاوه به تحریک فولیکول های خفته مو نیز کمک می کند و باعث رشد مجدد مو می‌شود. همچنین به مهار ریزش مو کمک می کند و ریزش مو را کنترل می‌کند وضخامت موها وپرپشت شدن آن ها را تضمین می کند.ژل استخراج شده از گیاه آلوئه ورا را در داخل مخلوط کن بریزید و با میکس کردن آن یک مایع شفاف به دست می آید که به تنهایی یک ماسک مو و پوست عالی است.

ماسک موی خانگی آلوئه ورا و روغن گرچک برای موهای خشک و شکننده

1 لیوان ژل آلوئه ورا را با دو قاشق غذا خوری روغن گرچک و 2 قاشق غذا خوری پودر شنبلیله در داخل مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید تا یک مایع شفاف و یکدست تهیه شود ، سپس این ماسک را روی کف سر ، ریشه موها و نوک موهای سر بمالید و خوب ماساژ دهید وقتی کل موهای سر به ماسک آغشته شد کلاه دوش را روی سرتان بگذارید و تا چند ساعت و حتی تا صبح روی سرتان نگه دارید و بعد از آن با شامپو و آب شستشو دهید.روغن کرچک به تقویت و رشد مو و همچنین افزودن حجم مو کمک میکند. روغن گرچک به همراه آلوئه ورا مانع از ریزش مو می‌شود.

ماسک موی خانگی با آب پیاژ و ژل آلوئه ورا

ماسک موی خانگی ضد شوره آلوئه ورا و پیاز

ژل آلوئه ورا برای پوست و مو بسیار مفید است، همچنین پیاز نیز دارای خواص بسیاری برای پوست و مو است،آب پیاز یک ماده عالی برای رشد مو است که باعث تحریک پوست سر و فولیکول های مرده روی آن می‌شود. استفاده منظم از این ماسک طول و ضخامت شگفت انگیزی به موهای شما می‌بخشد و همچنین باعث درمان شوره سر می شود. 1 فنجان آب پیاز را با یک فنجان ژل آلوئه ورا مخلوط کنید تا مایع شفاف یکدستی به وجود بیاید سپس ماسک به دست آمده را روی پوست سر و انتهای ریشه و نوک موهایتان بزنید و تا اشباع شدن کل موهای سرتان این کار را ادامه دهید و تا 1 ساعت به موهایتان استراحت دهید ، آب پیاز یک نوع لایه بردار است، اگر زودتر از 1 ساعت احساس تحریک روی پوست سرتان کردید زود با شامپوی مناسبی موهایتان را شستشو دهید.

ماسک خانگی موهای چرب با آلوئه ورا و آب لیمو

اگر پوست سرتان جوش های زیادی دارید و بعد از شستن موهایتان باز هم چرب میشود ، میتوانید یک فنجان ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذا خوری آب لیمو را با همدیگر مخلوط کنید و مایع یکدستی تهیه کنید و سپس ماسک را روی کف سرتان بمالید و چند دقیقه ای ماساژ دهید و سپس موهایتان را به ماسک مو آغشته کنید و کلاه دوش را روی سرتان بگذارید و تا 20 دقیقه به موهایتان استراحت دهید سپس با شامپوی مناسب شستشو دهید. این ماسک فقط مخصوص موهای چرب است.

سخن پایانی:

ژل استخراج شده از گیاه آلوئه ورا دارای خواص بیشمار دارویی و تغذیه ای است . این ژل هم برای سلامت بدن و هم برای زیبایی پوست و مو بسیار مفید است . ژل آلوئه ورای طبیعی و یا محصولات مراقبت از پوست حاوی ژل آلوئه ورا دارای خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی عالی هستند و همچنین خواص ضد درد و ضد التهاب دارند ، به خاطر فواید زیاد ژل آلوئه ورا برای پوست و مو در تمام محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده میشود . شما نیز میتوانید به صورت طبیعی از گیاه آلوئه ورا ، ژل آن را استخراج کرده و استفاده کنید و یا اگر وقت و حوصله کافی برای تهیه ماسک خانگی ندارید میتوانید از ماسک آبرسان آلوئه ورا و انواع محصولات حاوی ژل آلوئه ورا خریداری کرده و استفاده کنید.

از محصولات مرتبط هم دیدن فرمایید
95,000
ژل ابرسان قویضد جوش و اکنهدارای 100% الووراکنترل کننده چربی پوستشفاف وشاداب کننده پوسترفع التهابات و قرمزی پوستضد پیری و جوان کننده پوستاز بین برنده خشکی و دهیتراتهاز بین برنده جوش و  لک و اکنهاز بین برنده چین و چروک...
تمام شد!
49,000
نرم و لطیف کننده پوستابرسان قوی عمقی پوستروشن کننده و شاداب کنندهمبارزه با پیری زودرس و خشکیکمک به جوانسازی پوست میکنددارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابیترمیم کننده سوختگی و جای جوش و لک و آکنهکمک به از بین بردن جوش -...
تمام شد!
73,000
شاداب و روشن کننده پوستمبارزه با پیری زودرس پوستتولید کلاژن را افزایش میدهدژل آبرسان و مرطوب کننده قویاز بین برنده جوش و آکنه و لککمک به جوانسازی پوست میکندخواص ضد التهابی و ضد میکروبیحاوی بتاکاروتن و ویتامین E , Cحجم...
تمام شد!
85,000
روشن و درخشان کننده از بین برنده تیرگی و کدری پوست درمان قرمزی -اگزما و التهابات پوستی مناسب انواع پوست(خشک-چرب-معمولی) ضد چین و چروک و جوان کننده قوی پوست شاداب کننده و رفع خشکی و بی آبی پوست  مرطوب کننده و...
تمام شد!
11,500
آبرسان عمقی پوست حاوی عصاره آلوئه ورا ترمیم کننده آفتاب سوختگی رفع خشکی و التهابات پوست نرم کننده و روشن کننده پوست از بین برنده جوش - آکنه و قرمزی صورت ترمیم کننده جای زخم - خراش - لک و کک و مک وزن 25 گرم...
تمام شد!
59,000
۱۰۰٪ ارگانیکضد جوش و آکنهصاف کننده پوست لطیف کننده پوستکوچک کننده منافذ بازمتعادل دکننده چربی پوستبهبود خاصیت ارتجاعی پوستترمیم کننده آسیب های پوستیدرمان جای جوش و اسکار پوستیحاوی میوه ی آووکادو، برگ‌ ریحان,نعناحجم ۳۰...
تمام شد!

دسته بندی محصولات