برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

راهکارهای مهم برای حفظ سلامت و زیبایی پوست صورت

2 سال پیش

سلامت و زیبایی پوست صورت در هر سنی که باشید اهمیت بسیاری دارد ، چوت اولین ملاک برای زیباتر دیده شدن شما است .پوست سالم نه تنها برای داشتن ظاهر خوب، بلکه برای عملکرد حفاظتی پوست نیز اهمیت دارد. پوست، اولین سد دفاعی بدن است که آن‌را در مقابل باکتری‌ها، ویروس‌ها و هم‌چنین آسیب اشعه‌ فرابنفش نور خورشید محافظت می‌کند. وقتی پوست شما سالم باشد، در مقابل نور خورشید ویتامین D تولید می‌کند. این ویتامین، به دلایل زیادی از جمله حفظ تعادل دمای بدن و عکس‌العمل سریع‌تر حین فشار و درد، برای بدن اهمیت دارد اگر زمان کافی برای مطالعه تمام مطالب ندارید با کلیک کردن بر روی مطلب مورد علاقه خود در مورد آن  بیشتر بدانید:

پاکسازی عمیق پوست از آلودگی ها

اثرات مخرب آلودگی هوا روی پوست صورت و روشهای مقابله با آن

شهرهای بزرگ عموما با تردد بالای وسایل نقلیه شخصی و عمومی و همچنین داشتن کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ تولید آلودگی بالایی دارند. این آلودگی علاوه بر تاثیر مستقیم روی شرایط زندگی و ایجاد بیماری‌های مختلف در بدن انسان تاثیرات مخرب زیادی نیز روی پوست انسان می­گذارد. برخی از این تاثیرات شامل چروک و افتادگی شدید پوستی، لک‌های قهوه‌ای درشت و ریز در قسمت‌های مختلف پوست، بسته شدن منافذ باز پوست که براثر کمبود تنفس پذیری پوست باز شده بود و در نتیجه ایجاد جوش‌های سر سیاه و یا منافذ باز سر سیاه و بسیاری دیگر از این قبیل مشکلات براثر آلودگی هوا ایجاد می­شود.برای آن که بتوانیم آلودگی‌های جای گرفته در منافذ پوست را از آن خارج کنیم نیاز داریم زمانی که به خانه برمیگردیم پوستمان را با یک فوم شستشوی مناسب پوست صورتمان شستشو دهیم و پس از آن برای پاکسازی عمیق منافذ پوست از تونر مناسب پوست صورتمان استفاده کنیم و تا حد بسیار زیادی پوستمان را از شر آلودگی ها خلاص کنیم.

اثرات مخرب نور خورشید روی پوست صورت و روشهای مقابله با آن

پوست صورت و دستان ما هر روز در برابر نور خورشید قرار میگیرد و نور خورشید دارای اشعه مضر است که می تواند پیری پوست شما را ایجاد کند و حدود ۹۰ درصد تغییراتی که بر روی پوست شما ایجاد می شود بر اثر افتاب ایجاد می شوند. پوست صورت برای جلوگیری از آسیب های اشعه مضر خورشید رنگدانه های قهوه ای شکل تولید میکند و این امر باعث میشود به مرور زمان پوستی قهوه ای با لکهای تیره داشته باشیم.از دیگر آسیبهای خطرناک نور خورشید خطر ابتا به سرطان پوست است.کرم ضد آفتاب را می توان به عنوان یک سلاح در برابر تابش نور خورشید معرفی کرد. چراکه هم می توانداز سزطان های پوستی جلوگیری کند و هم چنین می تواند روند پیری را در پوست های جوان کندتر کند.
استفاده مرتب ضد آفتاب باعث می شود که پیری را برای مدت طولانی به تاخیر بیندازید. بر اساس گفته محققین بهتر است از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که دارای حداقلspf 30 باشند و یا بیشتر از آن باشد.باید از ضد آفتاب در تمام قسمتهای بدن که در معرض تابش نور آفتاب قرار میگیرند استفاده کرد ، صورت و روی دستها آسیب پذیرترین قسمتهای بدن هستند.

محافظت ضد آفتاب در برابر نور خورشید

مضرات استفاده زیاد از لوازم آرایشی

استفاده زیاد از لوازم آرایشی و نگهداشتن طولانی مدت آرایش روی پوست صورت اصلی‌ترین عاملی است که باعث ایجاد جوش صورت می‌شود و آن را تقویت و تغذیه می‌کند. از طرف دیگر لوازم آرایش باعث بسته شدن منافذ باز پوست می‌شود و راه را برای اکسیژن رسانی و خروج میکروب‌ها می‌بندد. اثرات به جای مانده از جوش صورت، زیبایی پوست را کاهش می‌دهد و روش‌های درمان آن هم عوارض بدی برای پوست ایجاد می‌کند.استفاده مداوم از لوازم آرایش چربی طبیعی پوست و ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز پوست را از بین می‌برد و به مرور زمان باعث شل شدن و بروز چین و چروک پوست می‌شود. ابتدا برای جلوگیری از آسیبهای آرایش زیاد ، سعی کنید هر روز آرایش نکنید و به پوست صورتتان استراحت دهید. برای پاک کردن کامل آرایش از صورتتان ابتدا با پد آرایش پاک کن ، تا حد امکان آرایش را پاک کنید و بعد از آن صورتتان را مرطوب کنید و با فوم شستشوی مناسب صورتتان باقیمانده آرایش را بشویید و بعد از خشک کردن صورتتان با تونر آلودگی های نهایی را از بین ببرید تا منافذ پوستتان باز شود و اکسیژن رسانی به پوست صورتتان انجام پذیرد.

اشتباهات رایج در شستشوی صورت

شستشوی صورت به طور معمول قبل از خواب و هنگام بیداری صبحگاهی ضروری است تا سموم و آلودگیهای رو پوست را تمیز کنید .هرگز صورتتان را با آب گرم نشویید ، آآب داغ چربی طبیعی پوست را از بین می برد و پوستتان خشک میشود . از حوله مشترک استفاده نکنید و زود به زود حوله خود را بشویید و هرگز حوله خود را در داخل دستشویی یا توالت آویزان نکنید چون باعث مرطوب ماندن و جذب باکتریها و میکروبها میشود. مالیدن کف و فوم شستشو به مدت طولانی روی صورت کاری نادرست است و باعث خشک شدن پوست و از دست دادن چربی طبیعی پوست میشود. برای شستشو صورت از صابون استفاده نکنید ، این پاک کننده ی خشن، آبرسان های طبیعی پوست را از بین می برد.و به رگ های خونی پوست آسیب می رساند و باعث قرمزی و التهاب صورت می شود. پس، به جای این صابون ها، توصیه می کنیم از فوم  یا ژل شستشوی مناسب صورتتان استفاده کنید ، این محصولات با پوست شما مهربان و سازگار هستند و برای پوستهای مختلف انواع مناسبی از این محصول وجود دارد.

حفظ رطوبت وآبرسانی به پوست

حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست

پوست صورت مانند همه قسمتهای بدن به آب نیاز دارد . کم آبی پوست با خشک بودن پوست متفاوت است . کم آبی پوست به علت عوامل بیرونی به وجود می آید ولی پوست خشک یک نوع پوست است و ژنتیکی می باشد .

چگونه پوست کم آب میشود

کم آبی می تواند دلایل زیادی داشته باشد ، اینکه در طول روز آب و مایعات کمی بنوشید، پوست‌تان کم آب می‌شود. در فصل تابستان گرمای هوا و تابش خورشید باعث کم آبی پوست می‌شود. عرق کردن در حین ورزش و تحرک، آب بدن را کاهش می‌دهد. با افزایش سن نیز توانایی پوست برای حفظ رطوبت لایه‌های سطحی کاهش می‌یابد.حفظ رطوبت پوست توسط برخی اجزای ساختاری پوست مثل هیالورونیک اسید انجام می‌شود. این اجزای پوست با جذب و حفظ مولکول‌های آب، رطوبت پوست را حفظ کرده و از کم آب شدنش جلوگیری می‌کنند. از حدود ۳۰ سالگی به بعد، آرام آرام اجزای ساختاری پوست مثل هیالورونیک اسید کاهش می‌یابند و توانایی پوست برای حفظ رطوبت کم می‌شود. به این ترتیب پوست خسته و کدر به نظر می‌رسد و چین و چروک‌های سطحی پدیدار می‌شوند . برای حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست روزانه حتما 8 لیوان آب بنوشید ، موقع ورزش کردن هر موقع تشنه شدید چند قلپ آب بنوشید ، از محصولات آبرسان و سرم های آبرسان حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید تا مرطوب و با نشاط داشته باشید.

نقش تغذیه در سلامت و زیبایی پوست

داشتن یک رژیم غذایی سالم که در آن مواد غذایی مفید فراوان باشد و مواد غذایی فرآوری شده و آماده کمتر باشد می تواند به سلامت پوست کمک کند. مواد معدنی، املاح، ویتامین ها و پروتئین ها غذاهای بسیاری هستند که بر روی پوست اثر گذاشته و برای سلامتی و زیبایی آن مفید می باشند.رژیم غذایی مناسب فرایند پیری سلولی را کند میکند.

نقش آب در سلامت پوست

یکی از مهم ترین موارد در شادابی و زیبایی پوست را می توان مصرف به اندازه آب دانست. آب خوردن علاوه بر اینکه سیستم فعالیت بدن را فعال نگه داشته و مایعی حیاتی برای فعالیت بسیاری از اعضا تلقی می شود، بدن را پاکسازی کرده و بر روی سلامت پوست نیز موثر است.مصرف کافی آب، رطوبت پوست را حفظ کرده و مانع از چروک شدن پوست شما می شود. آب می تواند غشاهای سلولی را شاداب و آماده ورود مواد غذایی نگه داشته و موجب سلامت و زیبایی پوست شما شود. در ادامه مقاله درباره نقش انواع مواد معدنی و ویتامین ها بر سلامت پوست بیشتر بدانید:

نقش سلنیوم در سلامت پوست

سلنیوم یک ماده معدنی و آنتی اکسیدان قوی است که در پیشگیری از سرطان پوست نقش دارد. سلنیوم همچنین پوست را در برابر اشعه های مضر خورشید حفظ کرده و مانع آسیب رسیدن به آن ها و تخریب پوست می شود. پژوهش ‌های مختلفی نشان می دهدکه مصرف سلنیوم در سلامت و زیبایی پوست موثر بوده و مانع از ابتلا به سرطان پوست می شود. این ماده معدنی همچنین سلول ‌های پوست را از آسیب رادیکال‌ های آزاد محافظت کرده و به فعالیت کلاژن کمک می کند.میگو، ماهی، غلات، کنجد و تخم مرغ برخی از مواد غذایی حاوی  سلنیوم می باشند ، با مصرف این مواد غذایی میتوانید به سلامت پوست خود کمک کنید.

نقش تغذیه در زیبایی و سلامت پوست

نقش ویتامین ای در سلامت پوست

ویتامین ای را می توان یکی از مهم ترین ویتامین ها برای سلامت پوست دانست. این ویتامین خواص آنتی اکسیدانی داشته و از جایی که محلول در چربی است، می تواند به راحتی به پوست نفوذ کرده و به محافظت از آن بپردازد. ویتامین ای به طرق مختلف به حفظ سلامت و شادابی پوست کمک می کند . ویتامین ای در برابر تابش های مضر نور خورشید محافظت میکند ، همچنین  از تخریب غشا و  DNA،  از تخریب کلاژن ، از کبودی پوست،  از تخریب پوست جلو گیری میکند، همچنین از چین و چروک پوست پیشگیری میکند و مهم تر از همه حفظ رطوبت پوست. ویتامین ای را می توانید از دانه های روغنی،  روغن های گیاهی، مغز تخمه آفتابگردان، حبوبات و جوانه گندم ،حبوبات و یا مصرف مکمل های غذایی تامین کنید. همچنین می توانید از لوسیون ها و کرم های حاوی ویتامین ای برای محافظت و سلامتی پوست خود نیز استفاده کنید.

نقش روی در سلامت پوست

روی یک ریز مغذی ارزشمند است که نقش مهمی در بدن داشته و فعالیت های بسیاری نیز انجام می دهد. کمبود روی موجب خشکی پوست و یا پدیدار شدن جوش های مختلف بر روی صورت می شود. مصرف روی آثار جوش ها را بهبود داده و در برطرف کردن برخی عفونت های پوستی همچون پسوریازیس موثر است. مصرف روی با جلوگیری از تولید چربی اضافی در پوست علاوه بر حفظ پاکیزگی، از ایجاد جوش نیز جلوگیری می‌کند. گوشت، تخم مرغ، ماهی، دانه ها و حبوبات از جمله مهم ترین منابع روی می باشند.

نقش ویتامین اف در سلامت پوست

ویتامین اف در واقع یک ویتامین نیست بلکه اصطلاحی برای دو چربی است،. نام دیگری که بر اسیدهای چرب اشباع نشده گذاشته می شود ویتامین F است که نقش موثری در حفظ سلامتی مفاصل و عضلات بدن دارند. یکی از اثرات مهم این ویتامین بر روی پوست است که به حفظ سلامت پوست کمک می کند. کمبود این ویتامین باعث خشکی پوست می گردد و به بافت پوستی آسیب می رساند. مصرف ویتامین اف برای رشد و تکثیر سلول ‌های پوستی حیاتی بوده و به انعطاف پذیری و زیبایی و سلامت پوست کمک می‌کنند. دو نوع اسید چرب ضروری برای بدن انسان شناخته شده ‌است که با نام های اسیدهای چرب امگا ۳ و اسیدهای چرب امگا ۶ شاخته می شوند. ماهی، تخم مرغ، روغن زیتون ، آووکادو و بادام زمینی از برخی منابع ویتامین اف می باشند. خوردن غذاهای حاوی ویتامین اف پوست شاداب و زیبایی خواهید داشت.

ویتامین اف

سخن پایانی:

پوست سالم اولین ملاک در زیبایی و جذایت است ، برای داشتن پوست سالم و با نشاط باید چند اصل مهم را رعایت کنید : در مرحله اول پوست صورت را از انواع آلودگی ها پاک میکنیم ، در مرحله بعد آبرسانی به صورت با استفاده از سرم ها و آبرسانهای مفید انجام میگیرد . داشتن تغذیه سالم برای بدن الزامی است و همچنین برای پوست با نشاط مصرف ویتامین ها و مواد مغذی اهمیت بسیاری دارد.حتما به یاد داشته باشید موقع بیرون رفتن از خانه از ضد آفتاب استفاده کنید و یا از کرم های آرایشی با spfحداقل 30 استفاده کنیدتا از صورتتان در مقابل اشعه مضر خورشید محافظت کند. امیدوارم این مقاله شما را برای داشتن پوست سالم و با نشاط راهنمایی کند.

از محصولات مرتبط هم دیدن فرمایید
59,000
حاوی مس و پپتید تمیز کننده عمقی پوستتمیز کننده منافذ صورت ابرسان و نرم کننده صورتاسکراب و لایه بردار ملایم ژل شست و شوی سه گانه کنترل چربی و رطوبت پوستاز بین برنده لک و جای جوش پاک کننده منافذ و کوچک کننده منافذ حجم...
تمام شد!
34,000
ضد جوش و آکنه  بدون ایجاد حساسیت حاوی عصاره آلوئه ورا پاک کننده آرایش قوی مناسب برای انواع پوست تمیز کننده عمقی پوست روشن کننده پوست صورت قابل استفاده برای کل صورت قابل استفاده برای لوازم آرایش ۲۴ ساعته...
85,000
شستشوی عمقی منافذ پوست دارای سری فیس براش سیلیکونی روشن کننده و شاداب کننده پوست حاوی هیالورونیک اسید و آمینو اسید قابل استفاده برای شستشوی روتین روزانه  قابلیت پاک کنندگی لواژم آرایش ۲۴ ساعته مناسب استفاده...
تمام شد!
71,000
از بین برنده جوش و آکنهاز بین برنده جای جوش و لک جلوگیری از به وجود آمدن جوشکنترل کننده چربی اضافه پوستپاک کننده عمقی منافذ باز صورتنرم و لطیف کننده پوست صورتکمک به کوچک شدن منافذ پوستتمیز کننده عمقی آلودگی ها و گرد و...
تمام شد!
77,000
حاوی SPF 30 مرطوب کننده پوستحاوی عصاره انار قرمزغنی از عصاره پروتئین شیرقابل استفاده برای صورت و بدنروشن کننده پوست و فاقد چربیمحافظت در برابراشعه UVB و UVAپوست را صاف و نرم و لطیف میکندمناسب استفاده برای انواع تایپ...
تمام شد!
79,000
حاوی هیالورونیک اسید جوان کننده قوی پوست حاوی مواد طبیعی مخاط حلزون از بین برنده و ترمیم چین و چروک  کنترل کننده چربی و رطوبت پوست مناسب انواع پوست خانم ها و اقایان خواص ضد پیری و شفاف کنندگی بالا پر کننده...
تمام شد!
103,000
درمان قطعی جوش و آکنه کنترل کننده چربی اضافه پوست حاوی عصاره طبیعی درخت چای سبز از بین برنده جوش و آکنه بین ۷ تا ۱۴ روز  قابل استفاده برای صورت و نواحی مختلف بدن از بین برنده لک های شدید  بر اثر جوش و آکنه...
تمام شد!
95,000
حاوی عصاره گل رزآبرسان قوی پوستنرم و مرطوب کننده پوستکنترل چربی و رطوبت پوستروشن و شفاف کننده پوستبافت سبک و مناسب انواع پوستجلوگیری از خشکی و دهیتراته شدن جلوگیری و ضد پیری و چین و چروکحجم 120 میل/تاریخ انقضا...
تمام شد!

دسته بندی محصولات